• 0

BV oprichten met drie aandeelhouders

Hi,

 

Ik wil samen met twee compagnons een eigen zaak beginnen. We zijn al bij de accountant geweest. Hij raadde ons aan om drie personal holdings op te richten en 1 werkmaatschappij. De notariskosten voor het oprichten van een BV (i.o.) zijn echter 800 euro. Vier maal 800 euro kunnen we op dit moment niet tevoorschijn toveren. We hebben wel al op korte termijn een klant.

Is het mogelijk om eerst 1 BV i.o. op te richten voor de komende maand zodat we alvast activiteiten kunnen ontplooien en in een later stadium de drie personal holdings op te richten?

Kunnen wij drieëen als aandeelhouder optreden in de BV?

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt voor de moeite!

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Paul,

 

Ja hoor, jullie kunnen ook gewoon gezamenlijk 1 BV oprichten.

 

Je kunt daar tzt altijd nog drie holdings boven zetten. Dat kost dan wel iets meer (volgens mij omdat er dan ook een statutenwijziging nodig is).

Het betekent wel dat je tot die tijd maar 1 jaarrekening hoeft te laten maken door een accountant (ipv 4 bij 4 bv's), dus daar bespaar je weer. Daarnaast worden die persoonlijke holdings voor zover mij bekend pas echt interessant als je zoveel winst maakt dat je graag geld wilt reserveren voor de toekomst zonder daarover nu al belasting te moeten betalen.

 

Als je snel wilt beginnen voor die klant, vergeet dan niet om zsm het bedrijf aan te melden bij de Belastingdienst. Je kunt namelijk pas facturen gaan sturen als je een btw-nummer hebt en dat duurt tussen de 4 en 8 weken (en bij een BV heeft dat nummer niets te maken met je sofinummer).

 

Succes met de plannen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ah, onze huisridder kwam me redden.

 

Ik wist dat er een reden was waarom het iets duurder is er later de holdings boven te zetten, maar het was geen statutenwijziging maar een aandelenoverdracht.

 

Dankjewel Camelot :-*

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle goede adviezen en uitleg. Super!

 

Nog een ander vraagje. In eerste instantie zal het een BV i.o. zijn. Moet ik hiervoor ook al naar de notaris of kan ik eerst naar de KvK gaan en dan de week erop naar de notaris?

 

Als ik de de Bv i.o. wil inschrijven bij de KvK moeten dan alle drie de aandeelhouders daarbij aanwezig zijn (lijkt me wel, jsut checking).

 

Bedankt alvast!

 

Paul

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.