• 0

patent op financieringsidee?

Voor mijn studie heb ik een idee uitgewerkt om op een goedkopere manier een (bestaand) bedrijf te financieren. Nu is deze methode van financieren alleen nuttig bij grotere bedragen en kan ik dus zelf geen bedrijfje opzetten en op deze wijze financieren. Wel zou ik het idee kunnen implementeren bij bijvoorbeeld een multinational.

Mijn vraag: is het mogelijk een vorm van patent aan te vragen op een financieringsmethode? Of is er een andere manier om aan mijn idee als individu te verdienen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die zullen antwoorden dat het niet mogelijk is om op een concept een patent aan te vragen.

Zie ook de FAQ onder Intellectueel Eigendom.

 

Alleen in Amerika zijn er mogelijkheden om ziets te patenteren.

 

Waarom leg je de constructie gewoon niet voo raan een aantal experts, dan wordt deze methode in ieder geval aan jouw naam gekoppeld.

Schrijf enkele persberichten en zorg dat je op een aantal financiele blogs je verhaal kwijt kunt.

Link naar reactie
  • 0

Even afgezien van deze case, het is wel mogelijk om financiële deal-structuren te patenteren.

 

Zo zijn namelijk ook alle termijn-contracten op de beurs gepatenteerd, waar licentierechten voor worden betaald. (Denk aan opties en andere financiële instrumenten).

 

Misschien in die hoek eens zoeken in de patent-database om te zien of je model vergelijkbaar beschermbaar is.

 

Ik ben wel geïnteresseerd om hier in mee te denken/mee te helpen/seed-funding voor het model te doen.

Link naar reactie
  • 0

http://www.google.com/ptshp?ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en&tab=wt&q=

 

Ik zou hier beginnen. Ik hoop dat de link het doet, zoniet stuur me even een PM.

 

Maar patenteren is een prijzig (€10k +) en langurig proces. Het beste is daarom om (vanuit de VS gezien trouwens) een provisional patent aan te vragen, dat je een jaar de tijd geeft om met investeerders/partners/klanten het verhaal rond te maken en dan de definitieve aanvraag te doen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.