• 0

Op zoek naar web2.0 antispamdienst

Anyone? Als iets me nou geschikt lijkt voor het tegengaan van spam, dan is het natuurlijk web2.0. Met onze collective brains maken we een blacklist waar je u tegen zegt en zodra de 1e 10 mensen iets als spam aanmerken, is de spammer gezien.

 

Ik heb ooit zoiets gezien voor weblog-spam, maar ben nu op zoek naar een dergelijke dienst voor gewone email.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

ben nu op zoek naar een dergelijke dienst voor gewone email.

 

Ik heb weleens meegedaan aan de bètatest van zoiets. Spamnet heette het geloof ik. Het werkte toen nog niet zo goed en ze gingen er vrij snel een stevig abonnementsgeld voor vragen. Ik heb niet de indruk dat het veel geworden is.

 

Bayesiaanse contentclassificatie/-filtering vind ik op dit moment het beste werken tegen e-mailspam. Ik gebruik Spambayes.

Link naar reactie
  • 0

Razor is zo'n dienst. Maar het werkt maar beperkt. Ieder spam bericht is zo'n beetje uniek, ander adres als afzender, andere pc die het stuurt, wat random tekst onder aan het bericht en zelfs plaatjes die er voor de mens exact hetzelfde uitzien zijn technisch verschillend opgebouwd.

 

In combinatie met andere technieken werkt het wel aardig. Zie bv. spamassassin die meerdere van dit soort diensten en bayesian-filtering ondersteunt.

Link naar reactie
  • 0

Deze problematiek kwam vorige week naar voren op Network World:

What's with all this spam?

 

While spammers can circumvent fingerprinting by changing even one pixel in the image, Judge says Secure Computing’s ImagePrinting technology performs image normalization “to ignore variations and focus on reoccurring parts.”

 

Een systeem dus dat e-mails kan identificeren, ook als ze individueel telkens licht van elkaar afwijjken. Maar goed, ook zo'n systeem zal vroeg of laat omzeild kunnen worden door spammers. De doorontwikkeling kost dan ook zoveel tijd en geld dat je er als bedrijf al snel geld voor moet vragen.

 

Een gratis oplossing lijkt me moeilijk worden, alleen al gezien de enorme servercapaciteit die je dan nodig zult hebben.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Waarom werkt het niet? Zoals ik al zei, ik ken iets dergelijks (http://akismet.com/) vanuit weblog-spambeveiliging en daar werkt het juist heel goed.

 

Omdat het erg lastig is het spam bericht dat ik ontvang zo te omschrijven dat die omschrijving van toepassing is op bericht dat jij ontvangt. Ziet er voor een mens hetzelfde uit maar niet voor een PC.

 

Heb snel even naar akismet gekeken en zie daar in de faq:

which runs hundreds of tests

 

Ze doen dus wel wat meer dan eenvoudig kijken of andere mensen een bepaald bericht ook hebben ontvangen en denken dat het spam is. Idee is hetzelfde als spamassassin, je test op verschillende dingen onder andere of andere mensen het spam vinden. Maar ook of het van een niet betrouwbaar adres verzonden is, of er links in staan naar bekende spam websites etc etc. Alles bij elkaar werkt het dus wel.

Link naar reactie
  • 0

In de nieuwere e-mail programma's zit dit al ingebakken. Gmail pikt bijvoorbeeld letterlijk 97% van mijn spam eruit. Momenteel ben ik Microsoft Outlook 2007 aan het beta testen en kan zeggen dat het gelijkwaardig zoniet beter is dan Gmail.

 

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er geen 'Web 2.0' (samenwerken is niet per definitie een Web 2.0 concept - maar dat is een andere discussie voor een andere keer) spam oplossing is; waarom iets maken dat er al volop is? Spamassasin e.d. zijn goede niche spelers, maar meer ook niet.

 

Mozilla Thunderbird al uitgeprobeerd voor e-mail? Daar schijnt ook een goede spam filter in te zitten...

 

Succes!

Remco

Wij bieden een professionele website voor starters met alle toeters en bellen. Voor meer informatie ga naar: http://starters.somanythoughts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.