veilingkosten aftrekbaar voor een bedrijf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Al een tijde koop ik op veilingen allerlei spullen op nu nog als paticulier.

De extra BTW en veiligkosten (15-19%) doen het meeste pijn!.

Nou heb ik ergens op internet gelezen dat bedrijven hoger kunnen bieden omdat ze een deel terug krijgen.

Helaas kreeg ik na meerdere malen geen extra info van die gene.

Mijn vraag is hoe zit het nou in elkaar?

 

alvast bedankt

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Veilingkosten zijn geen aftrekpost, het is gewoon de winst van het veilighuis.

Ik kan me hooguit voorstellen dat afnemers die voor meer dan x euro per jaar inkopen korting krijgen.

BTW kan door bedrijven worden verrekend, aangezien het om handel gaat, wordt het bij verkoop van het artikel weer door de klant betaald en stroomt via de BTW aangifte weer richting belasringdienst.

Inkopen voor bedrijven is dus niet goedkoper tenzij ze korting bedongen hebben op de veilingkosten.

 

Link naar reactie

Veilingkosten zijn geen aftrekpost, het is gewoon de winst van het veilighuis.

Ik kan me hooguit voorstellen dat afnemers die voor meer dan x euro per jaar inkopen korting krijgen.

BTW kan door bedrijven worden verrekend, aangezien het om handel gaat, wordt het bij verkoop van het artikel weer door de klant betaald en stroomt via de BTW aangifte weer richting belasringdienst.

Inkopen voor bedrijven is dus niet goedkoper tenzij ze korting bedongen hebben op de veilingkosten.

 

 

Je snapt mijn vraag niet!

Er is dus een mogelijkheid om een deel/gedeelte terug te krijgen en het gaat me niet om de veiiligkosten maar algemeen en ik ben dus op zoek naar 'dat' Algemeen!

Dat is ook de reden dat bedrijven meer bieden!

 

mvg

 

Link naar reactie

Je snapt mijn vraag niet!

Er is dus een mogelijkheid om een deel/gedeelte terug te krijgen en het gaat me niet om de veiiligkosten maar algemeen en ik ben dus op zoek naar 'dat' Algemeen!

Dat is ook de reden dat bedrijven meer bieden!

 

Vanwaar die stelligheid, waar heb je van die mogelijkheid gehoort ?

 

EDIT ---------------------------------------------------------------------------------------

 

Ah het fokforum, het beste forum als het om advies gaat over ondernemen, belastingzaken en klepels van klokken.

 

Lees en huiver

http://forum.fok.nl/topic/840179/1/25#36686445

 

En voo rmensen die niet begrijpen wat er allemaal staat, klinklare onzin van mensen die geen van allen verstand hebben van boekhouden.

 

Omdat dit toch geen ondernemers gerelateerde vraag is gaat deze op slot.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.