Ik zoek veel meer info van startende ondernemers die in de productie zitten. Ik kom uit de ict hoek, maar zoek mogelijkheden om een klein schalige productie van een niet - ict product op te starten.
Er zijn contacten met liof.nl maar ik zoek m.n. reactie van producenten zelf: om antwoord op mijn vragen te krijgen stel ik een hypothetisch product voor :D R2D2 (yep die droid)
a) wat zijn reele onderzoeks en ontwerp kosten? In %/aantal?
b) hoe makkelijk werkt men samen met collega producenten (in bv autoindustrie gebruikelijk? )
c) hoe worden product gegevens uitgewisseld, per tekening of juist digitaal?
d) hoe aanpasbaar zijn productielijnen?
Om die productlijn te starten verwacht ik diverse leveranciers/producenten erbij te moeten betrekken. Om dat geheel te coordineren wil ik uitgaan van een virtueel kantoor. Vanuit mijn ict achtergrond wel verklaarbaar 8). Om dat geheel te laten samenwerken met de bestaande ict van de leveranciers heb ik nog een tweede uitdaging.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Remco Gerbrands
Remco Gerbrands
Hallo,
Ik zoek veel meer info van startende ondernemers die in de productie zitten. Ik kom uit de ict hoek, maar zoek mogelijkheden om een klein schalige productie van een niet - ict product op te starten.
Er zijn contacten met liof.nl maar ik zoek m.n. reactie van producenten zelf: om antwoord op mijn vragen te krijgen stel ik een hypothetisch product voor :D R2D2 (yep die droid)
a) wat zijn reele onderzoeks en ontwerp kosten? In %/aantal?
b) hoe makkelijk werkt men samen met collega producenten (in bv autoindustrie gebruikelijk? )
c) hoe worden product gegevens uitgewisseld, per tekening of juist digitaal?
d) hoe aanpasbaar zijn productielijnen?
Om die productlijn te starten verwacht ik diverse leveranciers/producenten erbij te moeten betrekken. Om dat geheel te coordineren wil ik uitgaan van een virtueel kantoor. Vanuit mijn ict achtergrond wel verklaarbaar 8). Om dat geheel te laten samenwerken met de bestaande ict van de leveranciers heb ik nog een tweede uitdaging.
Mijn volgende vraag is dan ook:
wie heeft ervaring met bovenstaande?
mvg,
Remco
Professionals met Hart voor uw Office
(opbouw 2e eigen zaak in de automotive)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10359-online-samenwerking-product-ontwikkeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag