• 0

Gratis voorwaarden deponeren via site

Gratis voorwaarden deponeren via site

De website voorwaarden.net maakt een einde aan het monopolie van de Kamer van Koophandel op het deponeren van voorwaarden. De nieuwe website biedt ondernemers de mogelijkheid dit gratis te doen.

Het idee is ontstaan uit onvrede over het functioneren van de Kamer van Koophandel. Iwan van Geelen van Doing Business wilde zijn leveringsvoorwaarden laten deponeren bij de KvK en kreeg te horen dat dit kon tegen betaling van 18 euro per jaar.

 

Rekening

Hoogstverbaasd was hij toen een rekening op de deurmat viel van 36 euro. Na enkele telefoontjes wist de Kamer van Koophandel uiteindelijk te vertellen dat hij twee keer moest betalen want het document was zowel in het Nederlands als in het Engels aangeboden.

 

Advocaat

'Dit irriteerde mij op een dusdanige manier dat ik besloten heb zelf iets in het leven te roepen waarmee iedereen zijn leveringsvoorwaarden gratis kan deponeren', zegt Geelen. Hij adviseert bedrijven die hun voorwaarden willen opstellen eerst naar een goede advocaat te gaan. Vervolgens kan iedereen 24 uur per dag gratis deze voorwaarden laten deponeren op voorwaarden.net.

 

Bron: Zibb

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is de rechtsgeldigheid van dit initiatief ? M.a.w. als ik een conflict met mijn klant heb en mij beroep op de gedeponeerde leveringsvoorwaarden bij voorwaarden.net, maakt het dan vanuit juridisch oogpunt gezien geen verschil t.o.v. het deponeren bij de KvK of arrondisementsrechtbank ? Bestaat hier eigenlijk wetgeving over ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zal ik als initiatiefnemer van www.voorwaarden.net hier maar op antwoorden?

 

Er is één wetsartikel wat gaat over het wel of niet deponeren van algemene voorwaarden bij een Rechtbank of Kamer van Koophandel. Dat artikel gaat, kort, gezegd over de manier van het ter hand stellen van voorwaarden wanneer het onmogelijk is dit per transactie te doen en dan kan een verwijzing voldoende zijn.

Met voorwaarden.net wil ik niet op deze markt inspelen maar wel bedrijven die hun voorwaarden al op eigen website hebben staan de mogelijkheid bieden ze nog eens kosteloos te laten deponeren. Als ze bij een derde partij (www.voorwaarden.net of Rechtbank of www.kvk.nl) gedeponeerd zijn dan kan er bij een juridisch conflict duidelijk gemaakt worden dat de voorwaarden in deze vorm op een bepaald tijdstip gedeponeerd waren. Ook staat er een link terug naar de oorspronkelijke website. Natuurlijk kan je ook bij ons deponeren als je geen voorwaarden op je eigen website hebt staan, dan kan je direct naar de voorwaarden verwijzen.

 

Nog voor alle duidelijkheid, het initiatief is ontstaan uit onvrede over de reguliere instellingen. Het is van wezenlijk belang dat algemene voorwaarden kosteloos en op ieder moment opgevraagd kunnen worden. Bij zowel de KvK als bij de Rechtbank kan dat niet.

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Goed initiatief en ontstaan vanuit de juiste achtergrond :) Technisch is het een en ander nog niet helemaal op orde, want er gaat bij het mailen iets fout. Ik neem aan dat er een bevestigingsmail verstuurd wordt, maar na registratie komt een foutmelding in beeld. De voorwaarden zijn dan wel gedeponeerd overigens...

 

Edit: fout is niet te reproduceren, denk dat ik op nét het verkeerde moment registreerde..

Link naar reactie
  • 0

 

Als ze bij een derde partij (www.voorwaarden.net of Rechtbank of www.kvk.nl) gedeponeerd zijn dan kan er bij een juridisch conflict duidelijk gemaakt worden dat de voorwaarden in deze vorm op een bepaald tijdstip gedeponeerd waren.

 

 

Maar op de vraag of deponering bij www.voorwaarden.net rechtsgeldig is geef je geen antwoord.

 

Overigens, ik vind het een goed initiatief maar als ik op mijn briefpapier ga vermelden dat de voorwaarden gedeponeerd zijn bij www.voorwaarden.net heb ik denk ik nog wel wat uit te leggen. En dan is het prettig als je weet dat het juridisch in ieder geval in orde is.

 

Link naar reactie
  • 0

Is de wet, sorry… Oa. BW boek 6 art 234 lid 2

 

Concreet: Indien de voorwaarden niet of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij zijn ter hand gesteld, zijn de bedingen tevens vernietigbaar indien de gebruiker de voorwaarden niet op verzoek van de wederpartij onverwijld op ZIJN kosten aan haar toezendt.

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

@malamut: op de vraag of je de voorwaarden bij www.voorwaarden.net rechtsgeldig hebt gedeponeerd kan ik bijna alleen maar zeggen, kan je ze ook niet-rechtgeldig deponeren? Het gaat er generiek om dat je voorwaarden voor je zakelijke relaties goed en kosteloos beschikbaar zijn. Als jij in je communicatie dit tijdig en jijst naar voren brengt dan is het antwoord ja. De enige uitzondering kan (nog) zijn is als je relaties naar gedeponeerde voorwaarden verwijst omdat er redelijkerwijs niet verwacht kan worden dat je ze ter hand stelt b.v. buskaartjesverkoop. Maar ook in deze gevallen zal je ook op het verzoek van je relaties deze voorwaarden kosteloos en per omgaande beschikbaar moeten stellen

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Is de wet

 

Nee, "ondernemer moet op zijn kosten toesturen" (de wet) is iets anders dan "het moet kostenloos zijn voor de ondernemer" (jouw stelling).

 

Deponeren is prima, maar ik zou niet weten waarom het van wezenlijk belang is dat zoiets kostenloos is. Een auto, kantoor, gas en licht... zijn ook niet kostenloos voor de ondernemer, om maar eens een paar dingen te noemen.

 

Neemt niet weg dat ik het wel praktischer zou vinden als de KvK alle aldaar gedeponeerde openbare gegevens gewoon vrij op Internet zou zetten. Waarom de gebruikers van die informatie nog weer eens apart moeten betalen is mij een raadsel. Ik vraag me af of de KvK met die inkomstenbron de erdoor veroorzaakte overhead wel terug kan verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Deponeren hoeft ook niet kosteloos te zijn. (bij ons wel..) Oprvragen zou inderdaad ook bij de kvk kosteloos moeten zijn maar dat is het niet.

 

Inderdaad, de informatie uit het handelsregister zou gewoon kosteloos opvraagbaar moeten zijn. Dit is ook de enige reden dat ik dit initiatief ben begonnen. (het is niet eens mijn business!)

 

Dus volgens mij zijn we het helemaal eens!

 

De puntjes op de i:

 

De wettekst:

http://wetboek.net/nl/BW6/234.html

 

 

Terug verdienen,

Onderzoek bij de helft van de kamer van koophandels heeft geleerd dat in 2005 er met deponeren van algemene voorwaarden ruim 1 miljoen euro gemoeid was

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Print je ALV achter op offerte en factuur in licht grijs, klaar.

 

Prima, alleen blijft er nog genoed on-line handel over

 

In een online shop kun je een koper verplichten accoord te gaan met de ALV voordat deze de feitelijke transactie doet.

Bij de bevestigingsmail kun je als extraatje nog de ALV apart meemailen.

Met een tekst dat deze koper zich voor de aankoop al accoord heeft verklaard met de ALV maar dat deze voor de volledigheid meegestuurd zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Print je ALV achter op offerte en factuur in licht grijs, klaar.

 

Prima, alleen blijft er nog genoed on-line handel over

 

In een online shop kun je een koper verplichten accoord te gaan met de ALV voordat deze de feitelijke transactie doet.

Bij de bevestigingsmail kun je als extraatje nog de ALV apart meemailen.

Met een tekst dat deze koper zich voor de aankoop al accoord heeft verklaard met de ALV maar dat deze voor de volledigheid meegestuurd zijn.

 

 

1)   er is geen redden om het niet doen

2)   op je eigen server/website kan natuurlijk ook, maar als er dan een geschil is wie gaat er dan verklaren dat op een bepaald moment de voorwaarden zo waren opgesteld en gedeponeerd.

3)   Als je er geen gebruik van wil maken dan niet … Ik verplicht niemand iets

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

2)   op je eigen server/website kan natuurlijk ook, maar als er dan een geschil is wie gaat er dan verklaren dat op een bepaald moment de voorwaarden zo waren opgesteld en gedeponeerd.

 

En als die verklaring wordt afgegeven door www.voorwaarden.net is die dan rechtsgeldig? De de KvK en de arrondisementsrechtbanken zijn door de overheid erkende instellingen die aan bepaalde (welke?) wettelijke eisen voldoen. Moet je niet eerst ook zo'n erkening hebben voordat je een rechtsgeldige verklaring kunt afleggen?

 

Wellicht weet een van de juristen op dit forum hier een antwoord op ?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om een verklaring dat er iets gedeponeerd is/was; dat mag iedereen doen. Veel belangrijker is:

 

Goede voorwaarden hebben

Goede verwijzing

Op tijd verwijzen

 

Alleen in het eerder genoemde geval niet word er door de wet verwezen naar kvk/rechtbank

 

FYI; ik ben jurist, mijn handtekening wordt voor mijn normale werk bijna dagelijks gelegaliseerd door de rechtbank.

Een handtekening geplaatst door de KvK moet ook door de rechtbank gelegaliseerd worden.

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Het gaat om een verklaring dat er iets gedeponeerd is/was; dat mag iedereen doen. Veel belangrijker is:

 

Goede voorwaarden hebben

Goede verwijzing

Op tijd verwijzen

 

Alleen in het eerder genoemde geval niet word er door de wet verwezen naar kvk/rechtbank

 

FYI; ik ben jurist, mijn handtekening wordt voor mijn normale werk bijna dagelijks gelegaliseerd door de rechtbank.

Een handtekening geplaatst door de KvK moet ook door de rechtbank gelegaliseerd worden.

 

 

Het gaat mij niet om jouw peroonlijke intregiteit (die lijkt mij dik in orde)maar om de situatie dat ik een probleem met een klant heb over de rechtsgeldigheid van mijn leveringsvoorwaarden. Wordt door de rechter aan de verklaring van www.voorwaarden.net dan net zoveel waarde gehecht als aan een verklaring van de KvK/Arrondisementsrechtbank ? Hoe kan ik dit controleren? Denk je niet dat de rechter zal zeggen www.voorwattuh? met als gevolg dat er twijfel gaat ontstaan? Ik deponeer mijn leveringsvoorwaarden toch juist om te voorkomen dat er bij een geschil twijfel ontstaat?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ken het exacte probleem in de onderhavige kwestie niet. Waar twijfelt de Rechter dan aan?

 

Voor de toekomst: deponeer je voorwaarden ook bij voorwaarden.net en bij de kvk ben je een stapje verder...

 

Nogmaals: de eerder genoemde punten zijn veel belangrijker dan de plaats waar ze gedeponeerd zijn

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik ken het exacte probleem in de onderhavige kwestie niet. Waar twijfelt de Rechter dan aan?

 

Voor de toekomst: deponeer je voorwaarden ook bij voorwaarden.net en bij de kvk ben je een stapje verder...

 

Nogmaals: de eerder genoemde punten zijn veel belangrijker dan de plaats waar ze gedeponeerd zijn

 

 

Wat voor zin heeft het om de leveringsvoorwaarden te deponeren bij www,voorwaarden.net als ik er geen sterkere positie door krijg bij een eventueel geschil met een klant? Wat is verschil met het plaatsen van de voorwaarden op mijn eigen website versus "deponeren"bij www.voorwaarden.net ? Waarom is een verklaring van www.voorwaarden.net meer waard bij dan een verklaring van een willekeurig (rechts)persoon? Wat onderscheid www.voorwaarden.net opdat de rechter een verklaring van www,voorwaarden.net aanvaardt als bewijs voor rechtgeldigheid van een bepaalde versie van mijn leveringsvoorwaarden op een bepaalde datum ?

 

Je deponeerd je leveringsvoorwaarden toch niet bij de KvK om €18 te dokken maar om de zekerheid te hebben dat je je op je leveringsvoorwaarden kunt beroepen indien dit onverhoopt nodig mocht blijken. Krijg ik de zelfde zekerheid door te deponeren bij www.voorwaarden.net

 

Natuurlijk moeten je leveringsvoorwaarden op orde zijn en moet je er op de goede manier en tijdig naar verwijzen maar daarvoor is www.voorwaarden.net niet opgericht?

 

Ik wil weten of een deponering van mijn leveringsvoorwaarden bij www.voorwaarden.net mij dezelfde "bescherming" biedt als deponering bij de KvK/Arrondisementrechtbank.

 

Zoja dan heb je een deal, zonee moet ik deze hele actie dan niet serieus nemenen uitsluitend zien als een ludieke actie om de belachelijke tarieven van de KvK aan de orde te stellen?

Link naar reactie
  • 0

In reactie op “… als ik er geen sterkere positie door krijg...” ik doe zeker niet voorkomen dat je er een sterkere positie door krijgt dan deponeren bij KvK/Rechtbank

 

In reactie op “… een verklaring van een willekeurige rechtspersoon…” helemaal niets, daar gaat het juist om! Heb je hem nu? Het is alleen jammer als het je eigen rechtspersoon is! Je kunt ook google video of zo nemen, maar ik weet niet of die kosteloos een verklaring afleggen.

 

In reactie op “… Wat onderscheid www.voorwaarden.net opdat de rechter…” ;waarom onderscheiden? Juist niet!

 

In reactie op “… je deponeerd je voorwaarden toch niet bij de kvk om €18,- te dokken maar om zekeheid te hebben dat je je op je leveringsvoorwaarden kunt beroepen…”; Fout! Ze sluiten het zelfs uit!! Dat kan nooit; het enige wat van belang is; die 3 eerder genoemde punten.

 

In reactie op “ …Ik wil weten… dezelfde bescherming biedt…” ;

Welke bescherming heb je daar?

 

Verder gaat het niet om 18,-

 

In mijn geval, deponeren in maand 10;

 

NL 18,-

EN 18,-

Samen 36,-

Een wijziging 72,-

 

Over een paar weken weer, en dan heb ik nog niet eens mijn mail disclaimer, www disclaimer, inkoopvoorwaarden en ga zo maar door!

 

Heel simpel, het slaat nergens op om hiervoor zoveel geld voor te betalen, mijn relaties voor inzage te laten betalen terwijl het gewoon een stom doc/pdf/txt filetje is!

 

En als je niet wil, dan niet, Ik verdien er niets aan en zal er nooit iets aan verdienen!

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Heb je dit zelf bedacht?

 

In het buitenland bestaat dit al jaren, enkele leveranciers van mij gebruiken het.

 

In het buitenland kennen ze mijn inziens bijna niet het deponeren van T&C’s wat ik wel weet dat in het buitenland het opvragen van gegevens uit een handelsregister (bijna) altijd kosteloos is of tegen een minimaal tarief.

 

Zelf bedacht, de mails tussen mij en kvk wil ik je best sturen!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.