• 0

un-shredder?

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er schijnt 'OCR' software voor te zijn maar weet niet of dat commercieel beschikbaar is.

 

Ik heb nu mijn hoop gevestigd op de AIVD, die hebben ongetwijfeld kleine scanner chips laten inbouwen in shredders, met een online verbinding naar hun database. Daar moeten de documenten dus wel te recoveren zijn.

 

Daarnet heb ik stapels papier geshred, ik moest denken aan de film "the Devils Advocate".

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok ik ga even los. :o

 

Je kunt ook een scanner en een decopier achter elkaar zetten en zo papier en toner recycelen.

Het papier gaat eerst langs de scanner om ingelezen te worden en zo weggeschreven op een hd ergens op het/een netwerk/internetlocatie/gmail weet ik veel.

Het papier gaat vervolgens richting de verwarmde rol die de toner warm maakt waardoor deze weer loskomt van het papier, het volgende station is een elektrostatisch filter die de toner van het papier borstelt/schuurt.

Eigenlijk gewoon een copier die in zijn achteruit staat.

 

Voordeel, nooit geen documenten meer kwijt, hergebruik van dure toner, en hergebruik van papier, dit systeem kan een heel sprookjes bos van de papierpulpmolen redden. ;)

Link naar reactie
  • 0

ook niet meer electronisch beschikbaar, of bij de afzender?

 

Ik ben niet echt wat kwijt maar ik begon ineens op alle velletjes te kijken of het echt weg kon terwijl ik dat eerder al gedaan had. Wij hebben alles electronisch, dus papier kan meestal wel weg. behalve als er een handtekening op staat. Ik had een shredder gekocht omdat de stapel "te vernietigen papier" groter werd en je kan natuurlijk niet vertrouwelijke stukken gewoon maar in de afvalbak stoppen, of erger nog, bij het oud papier zetten. Het ding kan ook cd's shredden, en paperclips. Het papierafval is heel mooi in erg kleine snippertjes, daar zou je dan weer aanmaakblokken van kunnen persen. De verleiding was ook groot om te zien hoe het er uit ziet als je het vanaf de derde verdieping in de grote hal naar beneden kiepert.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok ik ga even los. :o

 

Je kunt ook een scanner en een decopier achter elkaar zetten en zo papier en toner recycelen.

Het papier gaat eerst langs de scanner om ingelezen te worden en zo weggeschreven op een hd ergens op het/een netwerk/internetlocatie/gmail weet ik veel.

Het papier gaat vervolgens richting de verwarmde rol die de toner warm maakt waardoor deze weer loskomt van het papier, het volgende station is een elektrostatisch filter die de toner van het papier borstelt/schuurt.

Eigenlijk gewoon een copier die in zijn achteruit staat.

 

Voordeel, nooit geen documenten meer kwijt, hergebruik van dure toner, en hergebruik van papier, dit systeem kan een heel sprookjes bos van de papierpulpmolen redden. ;)

 

Wegen de kosten van dat apparaat op tegen de aanschaf van wat e-paper? is het niet wel heel erg reversed engineering: nieuwe uitvindingen voor de techniek van gisteren?

Link naar reactie
  • 0

Ok ik ga even los. :o

 

Je kunt ook een scanner en een decopier achter elkaar zetten en zo papier en toner recycelen.

Het papier gaat eerst langs de scanner om ingelezen te worden en zo weggeschreven op een hd ergens op het/een netwerk/internetlocatie/gmail weet ik veel.

Het papier gaat vervolgens richting de verwarmde rol die de toner warm maakt waardoor deze weer loskomt van het papier, het volgende station is een elektrostatisch filter die de toner van het papier borstelt/schuurt.

Eigenlijk gewoon een copier die in zijn achteruit staat.

 

Voordeel, nooit geen documenten meer kwijt, hergebruik van dure toner, en hergebruik van papier, dit systeem kan een heel sprookjes bos van de papierpulpmolen redden. ;)

 

Wegen de kosten van dat apparaat op tegen de aanschaf van wat e-paper? is het niet wel heel erg reversed engineering: nieuwe uitvindingen voor de techniek van gisteren?

 

In principe is het een copier met een extra, zoveel duurder zou het niet hoeven zijn. Misschien is er een student te vinden die een mileueffect rapportage wil schrijven voor dit apparaat, wie weet kunnen we TNO er mee aan het werk zetten.devil02.gif

 

Maar laten we het anders bekijken, we kunnen de techniek van gisteren wel afschrijven, maar als zelfs de directeur van Izemail een schredder aanschaft om papier te vernietigen waar vertrouwelijke info op staat, dan heeft ze vast nog meer geprint papier dat bij het oud papier ligt. We streven al jaren het papierloze kantoor na, maar blijkbaar is er toch een blijvende behoefte om papier te gebruiken.

 

Je zou een heel essay kunnen schrijven over de sociale functie van een centrale printer door de gesprekken die er plaats vinden, het geeft mensen een excuus even van hun werkplek te lopen om even te ontspanne.

 

En zo zijn er vast meer "oude" producten die niet sexy genoeg zijn om mee te innoveren maar wel degelijk in een behoefte kunnen voorzien, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de decopier ook een beetje ver gezocht vind.

Als je niet meer durft te fantaseren dan wordt het ook zo'n saaie boel.

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad oppassen met apparaten die printen vanaf zo'n donor-rol. Een aantal labelwriters maakt er ook gebruik van, en die donorfilm is achter een perfect negatief.

 

Men heeft hier nu de donor-rol (heet dat zo?) door de shredder gedaan, maar wat een ellende geeft dat. Je doet de shredder open om 'm leeg te maken, en dan stuiven kleine zwarte snippertjes, vederlicht dus lekker zwevend, door je hele kantoor.

Bij de shredder hebben we ook maar een stofzuiger gekocht, gelukkig weet die raad met een snippers.

 

"wat doet jouw moeder voor werk?"

"die snippert papier, die stofzuigt...."

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het papier gaat vervolgens richting de verwarmde rol die de toner warm maakt waardoor deze weer loskomt van het papier, het volgende station is een elektrostatisch filter die de toner van het papier borstelt/schuurt.

En zoiets kun je binnenkort gewoon bestellen! Toshiba introduceert een printer met herbruikbaar papier

 

O jee... daar gaan de inkomsten van mijn cluppie...naja.. gaan we gewoon blikkies inzamelen.

 

http://www.nu.nl/news/893702/37/Nederlanders_willen_statiegeld_op_blikjes.html

Link naar reactie
  • 0

Hehe.. statiegeld op blikjes tegen zwerfafval? Mensen die ze achteloos op straat gooien gaan dat echt niet laten omdat het ook nog een stuiver of dubbeltje extra kost. Misschien moesten we afval op straat gooien maar een strafbaar stellen.. oh wacht.. laatmaar. ::)

 

Die toshiba printer haalt trouwens helemaal geen toner van het papier af, maar werkt met speciaal papier met ingebakken pigment dat aan/uit kan. Jammer, anders kon ik hier mn tonercartridge simpel bijvullen door de printer een telefoonboek te voeren op zn tijd...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.