• 0

Wie moeten er regeren?

Hallo allemaal,

 

Anderhalve week geleden begon Jaguar een draadje met de vraag of ondernemers Balkenende gaan steunen. Hijzelf had zijn keuze voor de VVD al bepaald (als je Jaguar heet niet verwonderlijk ;)), maar in de dagen erna bleek dat ook veel HL-ers nog zweefden.

 

Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er 1 dag voor V-day voor staat.

Ben je er al uit? Of wordt het een gokje in het hokje?

Wordt het een liberale ondernemersstem of klopt jouw ondernemershart hard voor de minder gelukkigen in onze maatschappij?

Of stem je strategisch op een partij omdat je een links of rechts kabinet wil?

En kies je alleen voor een partij of geef je je stem aan een bepaalde kandidaat?

 

Zelf heb ik inmiddels de bevestiging gevonden dat ik voor mezelf de juiste keuze maak door gewoon weer D66 te stemmen (en hen te vergeven dat ze veel te laat het kabinet met Verdonk hebben verlaten).

Het is weer D66 geworden omdat zij geen religieuze blabla en/of angst voor de Islam verkopen, ze sociaal gezien behoorlijk 'links' zitten, ze voor een generaal pardon zijn, ze veel aandacht hebben voor het milieu (de film met Al Gore net gezien), het volgens het COC de meest homovriendelijke partij is en het CPB hun plannen ook nog eens als beste voor de economie heeft beoordeeld.

Mijn stem gaat overigens naar de nr 2: Boris van der Ham. Hij is wat mij betreft een van de betere en meer gepassioneerde kamerleden uit de afgelopen periode en volgens mij kan hij ook uitstekend opppositie voeren. ::)

 

Karen

(die de nog zwevende kiezers veel succes wenst)

 

[edit mod] nieuwe titel na de verkiezingen [/edit]

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

En wie wordt het dan, Christine?

 

Toch niet Mark Rutte, hoop ik. Die kwam bij het invullen van www.stemwijzer.nl uit bij D66.

 

Karen (die momenteel de eerste winterse bui van dit seizoen meemaakt, het hagelt in Tilburg. Als dat maar geen voorbode voor morgen is)

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zweefde gisteren nog tussen PvdA en GroenLinks, maar bij de stemwijzer komt de VVD met stip op 1 :D Nu vertrouw ik die stemwijzer met zijn malle stellingen voor geen meter, dus dat stemadvies gaat in de shredder (oud modelletje zonder undo-support).

 

GroenLinks vind ik een sympathieke partij, maar die heeft toch wel erg veel concrete standpunten die van de mijne afwijken. Het zal dus wel PvdA worden, een Echte Ondernemerspartij ;) met goede standpunten over ZZP'ers. Jammer dat Aboutaleb niet op de lijst staat.

Link naar reactie
  • 0

Ha Rene,

 

Wat bijzonder dat je op de PVDA wilt stemmen omdat ze de WAZ weer willen invoeren (die ze zelf in Paars 2 amper vijf jaar na de invoering weer hebben afgeschaft omdat hij toch niet zo goed bleek te werken als men dacht).

Misschien dat www.stemmentracker.nl (wat hebben partijen de afgelopen jaren in de kamer gestemd) je een beter beeld geeft dan de stemwijzer (met de mooie beloften).

 

Wel grappig overigens dat jullie namen noemen van mensen waar je niet op kunt stemmen.

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
Wat bijzonder dat je op de PVDA wilt stemmen omdat ze de WAZ weer willen invoeren (die ze zelf in Paars 2 amper vijf jaar na de invoering weer hebben afgeschaft omdat hij toch niet zo goed bleek te werken als men dacht).

 

Ja, dat gedoe met die WAZ verdient geen schoonheidsprijs. Hoe de PvdA daarover denkt weet ik niet. Ik hoorde Rutte (VVD) in de kamer zeggen dat de WAZ "te veel bureaucratie" was. Maar volgens mij was dat helemaal niet het probleem. De WAZ ging geheel verplicht en automatisch. Foei, Rutte.

 

De premie was gewoon te hoog ten opzichte van de dekking. En het was verplichte winkelnering. Maar nu hebben sommige zelfstandigen een omgekeerd probleem: ze kunnen geen arbeidsongeschiktheidsverzekering krijgen die hun "risico's" (zwangerschap) afdekt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zweef nog, tussen SP en PvdA voornamelijk. Veel zal afhangen van het debat van vanavond. Ik vindt Bos de afgelopen week goed herstellen van zijn sneue gehuilebalk van het begin van de campagne. Bij de SP dringt mij, na de recente afzeggingen van Marijnissen vanwege zijn gezondheid, steeds meer de vraag op waar de partij zou staan als Marijnissen er mee zou moeten stoppen. Zonder Jan de Man is de partij bijna letterlijk een kip zonder kop en dat vind ik toch wel een vrij groot risico.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik ben rechts, maar ik denk dat ik SP ga stemmen morgen. Ook al ben ik een ondernemer. Een van de redenen hiervoor is dat mijn familie en omgeving erg achteruit is gegaan ten opzichte van een aantal jaren terug. Veel vrienden van mij hebben zelfs aanvullende bijstand aangevraagd omdat ze de vaste lasten niet meer kunnen betalen met hun huidige salaris.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb getwijfeld of ik Groen links zou gaan stemmen. Bij het kamerdebat vond ik Femke erg sterk. Maar het wordt toch weer SP.

 

Vorige keer heb ik wel strategisch gestemd. Het mocht toen niet baten en ik vond het achteraf jammer dat ik tactisch had gestemd. Dus dit keer staat de samenstelling hoger op de lijst van belangrijkheid, dan welke partij de premier mag leveren.

 

En zo tegen V-day heb ik het eigenlijk met beide heren titanen wel gehad. Het wordt Agnes.

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij de SP dringt mij, na de recente afzeggingen van Marijnissen vanwege zijn gezondheid, steeds meer de vraag op waar de partij zou staan als Marijnissen er mee zou moeten stoppen.

 

volgens Marijnissen had hij een dubbele afspraak en kon hij daarom niet komen, afzeggen was dus niet vanwege slechte gezondheid, maar meer een wraakactie van diegenen die hem uitgenodigd hadden.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben rechts, maar ik denk dat ik SP ga stemmen morgen. Ook al ben ik een ondernemer. Een van de redenen hiervoor is dat mijn familie en omgeving erg achteruit is gegaan ten opzichte van een aantal jaren terug. Veel vrienden van mij hebben zelfs aanvullende bijstand aangevraagd omdat ze de vaste lasten niet meer kunnen betalen met hun huidige salaris.

 

Inderdaad, uiteindelijk heeft de ondernemer er ook alle belang bij dat het financieel en qua vertrouwen goed gaat met de consument.

 

De VVD kan wel weer willen scoren met wat mooie voordeeltjes voor ondernemers maar wanneer de consument niets heeft om uit te geven dan heb je ook bar weinig aan die voordeeltjes.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

En voor de mensen "onder ons" die roepen dat je als ondernemer het beste VVD kunt stemmen wil ik nog even de punten van het SP voor de kleine ondernemers onder de aandacht brengen:

 

Hart voor de zaak

 

Enkele punten:

 

 

Kleine ondernemers wordt een standaardpakketpolis aangeboden tegen arbeidsongeschiktheid, met een ruime dekking en een acceptatieplicht.

 

Startende ondernemers krijgen een aanmoedigingssubsidie bij het halen van diploma’s en certificaten voor vakgerichte en ondernemersvaardigheden.

 

Kleine en startende ondernemers krijgen meer ondersteuning. De kleinschaligheidsaftrek voor zelfstandigen in de eerste 2 schijven wordt met 50 procent verhoogd. De kleinschaligheidsaftrek voor starters (vennootschappen en zelfstandigen) wordt verdubbeld. Het doorbetalen van ziek personeel door kleine ondernemers met minder dan 20 werknemers wordt na 1 jaar collectief gefinancierd.

 

persoonlijke toevoeging: er is geen enkele partij waar ik me volledig in kan vinden. In voorgaande verkiezingen heb ik de steun aan de VVD gegeven, maar het puur op economie sturen en het buitenland beleid zijn me tegen gaan staan en heeft me nu doen besluiten te kiezen voor de SP. Ik wil geen enkele partij de volledige macht geven en daarom ben ik blij met de Nederlandse democratie die zorgt voor nuance.

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Kleine ondernemers wordt een standaardpakketpolis aangeboden tegen arbeidsongeschiktheid, met een ruime dekking en een acceptatieplicht.

 

Vraag me af wie dat dan gaat 'aanbieden'. Van de verzekeraars kun je niet verwachten dat het opeens aantrekkelijk word meer dekking te geven voor minder premie, en als het van overheidswege gebeurd hebben we weer de WAZ terug - no thanks.

 

De VVD kan wel weer willen scoren met wat mooie voordeeltjes voor ondernemers maar wanneer de consument niets heeft om uit te geven dan heb je ook bar weinig aan die voordeeltjes.

 

De vraag is: WELKE consument? Als je via de linkerkant inkomens gaat herverdelen/nivelleren hebben minima meer te besteden en de rest van de consumenten minder. Als je toevallig een aldi oid exploiteert zie ik het voordeel ervan in, maar anders? Lood om oud ijzer, op zn best.

Link naar reactie
  • 0

Kleine ondernemers wordt een standaardpakketpolis aangeboden tegen arbeidsongeschiktheid, met een ruime dekking en een acceptatieplicht.

 

Vraag me af wie dat dan gaat 'aanbieden'. Van de verzekeraars kun je niet verwachten dat het opeens aantrekkelijk word meer dekking te geven voor minder premie, en als het van overheidswege gebeurd hebben we weer de WAZ terug - no thanks.

Als jouw spaarpot groot genoeg is en/of inkomsten hoog genoeg om jezelf te verzekeren en/of je zeker weet dat je nooit volledig arbeidsongeschikt wordt en je geen verantwoordelijkheden naar anderen hebt (partner,kinderen) dan heb je helemaal gelijk en is Rutte jouw man.

 

Voor mensen die wel willen delen in goede en slechte tijden zijn er gelukkig alternatieven.

 

De VVD kan wel weer willen scoren met wat mooie voordeeltjes voor ondernemers maar wanneer de consument niets heeft om uit te geven dan heb je ook bar weinig aan die voordeeltjes.

 

De vraag is: WELKE consument? Als je via de linkerkant inkomens gaat herverdelen/nivelleren hebben minima meer te besteden en de rest van de consumenten minder. Als je toevallig een aldi oid exploiteert zie ik het voordeel ervan in, maar anders? Lood om oud ijzer, op zn best.

 

Volgens mij behoort minstens 80% van de nederlanders tot de bevolkingsgroep die elke maand goed op hun centjes moeten passen. Als die iets meer hebben uit te geven merk je dat direct in de economie. Die ander 20% pot het geld alleen maar op!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.