• 0

onbekende provider zegt mijn ADSL bij KPN op

ADSL probleem! Help

 

Vanmorgen kreeg ik een brief van KPN dat op 11 december mijn

ADSl op verzoek van een niet bij naam genoemde andere adsl provider wordt afgesloten. ADSL wordt geheel verwijderd van mijn telefoonlijn.

 

Het bizarre is: Ik heb NIEMAND opdracht hiervoor gegeven, betaal m'n facturen netjes op tijd, wil niet switchen, ben prima over XS4all/ KPN combi tevreden om diverse redenen.

 

Het geval is dat ik helemaal geen opdracht om ook maar iets te wijzigen gegeven heb, zowel mondeling als schriftelijk, aan niemand. Vanmiddag ruim een uur telefonisch met diverse mensen van KPN, XS4all, Opta, gesproken.Niemand kan (of wil) me vertellen wie de provider is die 'uit het niets' mijn lijn opzegt. Mijn ADSL staat als 'sloop' bij KPN geregistreerd waar niets meer aan te doen is. KPN volgt de opdracht van de provider blindelings.

 

Het lijkt een kafka situatie te gaan worden, waarbij ik straks zonder

internet zit. Kent iemand dit probleem, en/of wat kan ik het beste doen?

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oei, daar ben je lekker mee. Weer zo'n gevolg van de 'zegeningen' van die xxxxxx-Opta.

 

Ik zou ik elk geval maar direct een formeel schrijven aan KPN richten dat dit niet de bedoeling is en dat alles bij het oude moet blijven (met tevens opeising van de gegevens van de kwaaddoener natuurlijk - heb je meteen weer een antwoordnummertje om in 2007 je oud papier naartoe te sturen).

 

Kpn blijft toch een ambtelijke molen, dus misschien dat die beter reageren op een schrijven dan op telefoon.

 

NB en zoek ondertussen meteen uit of, en hoe, je straks eventueel nog ouderwets kunt inbellen bij XS4All. Anders heb je nog het risico dat je straks echt helemaal (even) zonder inet/email zit.

White Bream voor elektronica ontwikkeling
Link naar reactie
  • 0

Dirk Pieter,

wie weet helpt het om bij een KPN Business Centre binnen te lopen en je probleem voor te leggen. Heeft het voordeel dat je iemand in het echt kan spreken i.p.v. een call centre. Misschien kunnen ze toch wat voor je doen.

 

Daarnaast onmiddelijk een klacht indienen, zie http://www.kpn.com/kpn/show/id=285530

Los van de ambtelijke molen waarin je nu zit, wil dit nog wel eens helpen (ik spreek uit ervaring)

 

Sterkte!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik zat aan de andere kant. Bij het aanvragen van onze ISDN-lijn heeft KPN nummers hieraan toegekend en tegelijkertijd deze nummers ook aan andere KPN-klanten doorgegeven als zijnde hun toekomstige ISDN-nummers. Hierdoor hebben deze andere klanten met deze nummers ADSL-lijnen aangevraagd op onze ISDN-lijn. KPN ging vervolgens ons vrolijk faktureren voor deze ADSL aansluiting terwijl wij daar geen gebruik van maken. Onze ADSL zit nl. op een aparte analoge lijn waar ook de fax op zit. Na vele telefoontjes (waaronder naar de betreffende ADSL-provider van de andere persoon) heb ik uiteindelijk van KPN een en ander gekrediteerd gekregen. Ik krijg echter nog veel telefoontjes van instanties en personen die bellen voor die andere personen.

Is dit wellicht ook zo bij jullie ontstaan?

Link naar reactie
  • 0

vervolg / update....

 

Na in totaal zo'n 5 uur bellen met KPN, XS4all en diverse mogelijke lijnkapers zoals tele2, tiscali en Orange de afgelopen twee weken, en een bezoek aan het KPN business centre (bedankt voor de tip Edo, helaas konden ze in mijn geval niets doen want hun netwerk lag plat). Hoorde ik vanavond na nogmaals bellen met de KPN dat de 'sloop' van mijn ADSL lijn niet meer in hun systeem stond. Ik hoop dat alles het normaal blijft doen op en na 11 december (datum van geplande opheffing).

 

Om snel te kunnen switchen van provider mag blijkbaar iedere provider zonder dat KPN van de klant daarvoor akkoord krijgt een 'telcohop' uitvoeren, en KPN of de 'oude' provider mogen van OPTA door mededingingsregels niet aan de klant mag vertellen wie de provider is die de opdracht tot zo'n telcohop geeft.

 

Je hebt trouwens met de combinatie ISDN-ADSL weinig te kiezen want providers zoals TELE2, ADSL Orange bieden de ISDN optie niet eens aan. (voorlopige conclusie... een brief van de KPN, en 5 uur

gedoe... Tip: bel KPN rond etenstijd 19:00u je komt dan snel dooor de wachtrij heen...

 

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

vervolg 2....

inderdaad Peter, ik ben afgesloten, bel nu in via analoog modem en hoop nog op de mogelijkheid om met een van de buren als noodoplossing adsl te kunnen delen. Buurman met ADSL is helaas met vakantie.

 

Op maandagochtend 11 december jl. bleek dat onze ADSL lijn inderdaad uitgeschakeld is. Opnieuw meerdere malen gebeld met KPN en XS4all. XS4all zegt na veel bellen (ook door hun met KPN) 100% zeker te weten en dat TELE2 onze ADSL heeft overgenomen.

Wij hebben niemand hiervoor mondeling of schriftelijk opdracht gegeven!

 

13 en 18 december jl. zegt TELE 2 dat mijn bedrijf of ons telefoonnummer niet in hun systeem voorkomt en verwijst naar KPN. De lijn is dood want als TELE2 zou leveren zou er een ‘line-sync’ lampje op de ADSL modem moeten branden en wij per post een brief en modem van TELE2 hebben moeten ontvangen, wat niet het geval is.

 

KPN zegt 15 dec. dat de lijn 'gesloopt' is (opgeheven) en dat daar niets meer aan te doen is. KPN kan pas opnieuw aansluiten als de opheffing administratief verwerkt is, wat volgens de telefoniste zo’n 3 weken tot een maand in beslag nemen. Komt nog bij dat de 'nieuwe' provider wel eens een jaarcontract kan hebben, dus....

Nogmaals met KPN gebeld: "Meneer controleert u uw dagafschriften maar, daar kunt u zien wie uw provider is, goedemiddag". Het lijkt of KPN ons als klant kwijt wil. De slogan "KPN sluit je aan..." ja ja. ADSL opnieuw aanvragen kan niet want ik "zit" op een ander netwerk.

 

Ik weet niet wie de provider is die onze lijn ‘gekaapt’ heeft en kan dit niet achterhalen. Volgens XS4all is het Tele2, volgens Tele2 niet. Vanmorgen (21 december) nogmaals met XS4all gebeld, ze gaan de lijn terughalen van Tele2 dit kan wel 3 weken duren....

 

Ik heb een ontwerpbureau (dpid.nl ) en stuur dagelijks grote bestanden naar drukkers en ontvang andersom veel digitale informatie van freelancers, onze klanten etc. Elke dag geen ADSL betekent grote vertraging bij het werk, omdat grote bestanden (groter dan een paar Mb praktisch en feitelijk niet met 5k per seconde te versturen zijn) CD's branden en met koerier sturen doen we nu

 

Ik hoop sneller dan de genoemde drie weken uit deze ellende te komen. Als iemand iets weet hou ik me aanbevolen.

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0
Ik weet niet wie de provider is die onze lijn ‘gekaapt’ heeft en kan dit niet achterhalen.

 

:o

 

Holy sh*t! Wat een krankzinnig verhaal! En ik maakte maar een grapje...

 

Heb je geen hotspot in de buurt waar je tijdelijk via iemand anders z'n draadloze verbinding snel het net op kunt? Eventueel met de laptop naar een hotspot in de buurt gaan en daar je grote emails verzenden? Er zijn er genoeg in Amsterdam...

 

Sterkte!

Link naar reactie
  • 0

Het is wel een drama zeg... ik denk dat ze zich niet realiseren hoe belangrijk een goede internetverbinding voor veel van hun klanten eigenlijk is.

 

Wellicht is de snelste oplossing een wat vreemde: Vraag eens aan kpn hoe lang het duurt om een 2e telefoonlijn aan te sluiten. Soms ligt de infrastructuur er al, en ben je daar met een paar dagen mee klaar. ADSL leveren op een verse lijn kan vaak ook heel snel, in ieder geval een stuk rapper dan overstappen van provider.

 

En hoe zit het met je kabelbedrijf? Kunnen die op korte termijn niets leveren, liefst met mogelijkheid om op korte termijn weer op te zeggen (kan soms als een soort proefabo, casema heeft wel zulke acties (gehad)).

 

Link naar reactie
  • 0

Na een maand zonder (11dec- 11 jan) hebben we sinds vanochtend weer ADSL. Officieel alleen een bevestiging van opnieuw aanvragen van het abonnement ontvangen. Op een schriftelijke klacht naar klantenservice is na een maand nog steeds niet gereageerd.

Ik heb via een bekende een telefoonnummer van een KPN monteur gekregen, die een en ander weer heeft kunnen 'rechtzetten'.

 

Het meest bizarre was een KPN medewerker die tijdens een telefoontje meldt: Meneer om u provider te weten kijkt u maar op uw bank afschrift en dan de telefoon er op gooit.

Voor zover ik het kan nagaan, ben ik 'Gewoon afgesloten' geweest,

"foutje" omdat een bovenbuurman met gelijk huisnummer en postcode, andere letter) naar een andere provider ging.... Nu maar hopen dat er niet weer iemand van provider wissel ...

 

Volgens XS4all gebeurd echte lijnkaping 1 op de 100.000 abonnees. Draadloos online via de buren heeft de laats paar dagen enig soleaas gegeven. Voor nu "back to normal" en voor iedereen die geen gelukkig en succesvol (weer aangesloten in) 2007! mailtje heeft ontvangen, bij deze!

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je weer online bent, maar het heeft alles bijmekaar wel een tijd geduurd zeg!

 

Wat ik nou niet snap: Als ze zo'n lijn verhuizen, waarom kijken ze dan niet even of ze het goede telefoonnummer afsluiten? Postcode en huisnummer zal best gelijk zijn, maar telefoonnummer toch niet...

 

Ga je dr verder nog werk van maken?

Link naar reactie
  • 0

Ben er een beetje dubbel over. Het heeft me al zo veel tijd en ergenis gekost dat ik al blij ben dat 't weer werkt, en alle tijd en energie nu weer volledig aan m'n klanten en gezin kan besteden. Aan de andere kant zijn er een paar zaken flink fout gegaan waar ik ze wel op wil wijzen.

Ik wacht even de komende factuur af, als ik zelf ook nog de 'nieuwe aansluiting' moet betalen (buiten het abonnement) ga ik er wel werk van maken. Voor nu weer lekker aan de slag, mooie dingen maken!

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Kan me voorstellen dat je er ergens gewoon klaar mee bent en weer lekker aan het werk wilt...

 

Maar aan de andere kant komen ze er dan wel akelig makkelijk mee weg - misschien toch een mailtje droppen naar een of andere consumentenprogramma, volgens mij houden die de capriolen van internetaanbieders en kpn best scherp in de gaten.

 

Ik denk dat ze je (na aandringen) wel de kosten voor aansluiting etc zullen teruggeven, maar feit blijft dat je door hun fout toch een hele tijd zonder internet hebt gezeten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.