• 0

vooruitbetaling aan de leverancier

ik ben bezig om spullen uit china te importeren.

inmiddels heb ik al een example product ontvangen via DHL, ik moest vooruit betalen via de bank. het ging om een kleine bedrag van 55 euro. dus dat vind ik geen probleem.

 

na het bekijken van het example product, ben ik inmiddels uit om gewoon een partijtje te importen via DHL t.w.v 500 euro.

 

leverancier wil alleen dat ik vooruit betaal via de bank. men meende dat het niet mogelijk was dat ik de verschuldige bedrag aan de postbode betaal, dus ik moet dan maar gewoon domweg 500 euro overboeken. en maar afzien of het spul aankomen...

 

daarom vraag me af of er een veiliger manier is van betaling.

 

bedankt voor de tip al vast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met china, taiwan, hong-kong en zo is vooruitbetalen heel normaal. Voor hogere bedragen kun je ook gebruik maken van L/C (letter of credit), maar zeker niet bij 500 euri.

 

Rembours doen ze niet aan (ikzelf ook niet) omdat dat bij weigering voor hoge kosten zorgt aan hun kant. Verder is verzenden met koeriers te verzekeren en te traceren, dus dat lijkt me geen probleem.

 

Zelf laat ik ook regelmatig kleinschalig (tot enkele 1000'en $) spullen uit die regio komen en heb nog nooit problemen gehad. Mijn ervarig is dat Chinezen aanzienlijk betrouwbaarder en punctueler zijn dan ons.

 

(Enige probleem tot nu toe is een leverancier die offertes geeft die die niet waar kan maken (na betaling), maar dan nog blijven ze heen en weer mailen met alternatieve suggesties en zo, terwijl ze net zo makkelijk alles af zouden kunnen kappen. Ik ga/kan per slot van rekening echt geen serieuze moeite doen om een paar honderd dollar terug te krijgen.)

White Bream voor elektronica ontwikkeling
Link naar reactie
  • 0

Met china, taiwan, hong-kong en zo is vooruitbetalen heel normaal. Voor hogere bedragen kun je ook gebruik maken van L/C (letter of credit), maar zeker niet bij 500 euri.

 

Rembours doen ze niet aan (ikzelf ook niet) omdat dat bij weigering voor hoge kosten zorgt aan hun kant. Verder is verzenden met koeriers te verzekeren en te traceren, dus dat lijkt me geen probleem.

 

Zelf laat ik ook regelmatig kleinschalig (tot enkele 1000'en $) spullen uit die regio komen en heb nog nooit problemen gehad. Mijn ervarig is dat Chinezen aanzienlijk betrouwbaarder en punctueler zijn dan ons.

 

(Enige probleem tot nu toe is een leverancier die offertes geeft die die niet waar kan maken (na betaling), maar dan nog blijven ze heen en weer mailen met alternatieve suggesties en zo, terwijl ze net zo makkelijk alles af zouden kunnen kappen. Ik ga/kan per slot van rekening echt geen serieuze moeite doen om een paar honderd dollar terug te krijgen.)

 

ik vraag me af,

wat als je gewoon vooruitbetaal, en niets geleverd krijg.

kan je naar de bank toe ga en vraag om de geld terug te boeken?

 

Link naar reactie
  • 0

Hee, nog een nightstalker ;)

 

Maar nee, vergeet het maar, dan ben je gewoon je geld kwijt. Zou ook wat zijn, want het is nogal makkelijk om te zeggen dat je niets ontvangen hebt.

 

Ik je correspondentie kun je echter meestal wel een redelijk gevoel opbouwen met de verre relatie. Reageert die accuraat en to the point, heeft die een 'normaal' emailadres, eventueel een website, zijn spullen op voorraad, wanneer kunnen zaken verzonden worden? Iemand die de zaak belazerd zal sneller afwijkende antwoorden geven dan iemand die te goeder trouw is. (Vgl de bekende nigeria-scam op veilingsites; die overbieden bijvoorbeeld meestal de vraagprijs. Niet normaal en daarmee afwijkend en dus niet betrouwbaar.)

White Bream voor elektronica ontwikkeling
Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Het is meestal standaard dat je vooruit betaald. Maar volgens mij heb je niet goed genoeg gezocht. Je moet bijv is kijken op de website van UPS, daar staan heel veel mogelijkheden die ze kunnne bieden. Bijv UPS exchange collect. Jij betaald UPS, UPS zorgt ervoor dat het pakketje afgeleverd wordt, wanneer dat gebeurd is stort UPS het geld over naar het bedrijf!

Zo zijn er nog meer manieren zoek en jij zult vinden !

 

gr :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.