Is dit forum een overheidsinitiatief of een ondernemersinitiatief?

Aanbevolen berichten

Om niet de hele discussie te laten verzanden, even snel de belangrijkste antwoorden op je vragen:

 

- Higherlevel.nl is een overheidsinitiatief van twee jonge, enthousiaste ambtenaren. De ene is nog altijd aanwezig (Kermie), de andere heeft inmiddels weer een eigen bedrijf (zrski).

 

- Verder komen hier allerlei soorten mensen: ondernemers, starters, overheidsmensen, adviseurs, investeerders, iedereen die het forum via-via kent of via zoekmachines heeft weten te vinden is welkom, mits er interesse is in innovatie en ondernemerschap.

 

- Lid mag je worden onder je eigen naam, je bedrijfsnaam, een verzonnen naam of wat dan ook. We hebben er express voor gekozen dat een eigen keuze te laten zijn. Wel kun je, door ingevulde profielen, vaak al snel 'achterhalen' wie iemand is. Ook zijn er wel eens Higherlevel.nl-borrels, waar je toch ook echt meer zult laten zien dan je forumnaam. Sommigen vinden dat geen probleem en juist prettig, andere liever niet. Beide is prima.

 

- Mijn forumnaam is bijvoorbeeld mijn echte naam, en in mijn profiel vind je al mijn gegevens.

 

- Op één na (op Kermie na dus) zijn alle andere moderators ondernemer, of denken ze erover na om het te worden. Zij zijn als vrijwilligers bij HL betrokken, en doen dit dus in hun eigen tijd. De meeste experts zijn ook ondernemer, zijn ze dat niet dan adviseren ze ondernemers. Zij zitten dicht bij het vuur dus, en kunnen zo laagdrempelig de starters helpen met hun vragen.

 

Beantwoordt dat je vragen?

Link naar reactie

Het is eng, heel eng! Dat een paar ambtenaren posts weg halen, weg kunnen halen, censureren, beheren en zich zelf een bepaald karma toe meten rrrr. Dit vervolgens koppelen aan andere (commerciële) media like sprout en bizz

 

Prima dat een overheid hip wil doen met een log, starters wil helpen; vooral doen! Maar blijf weg van censuur en leg duidelijk uit dat het een overheidsclubje is.

 

Waarom zijn mijn andere opmerkingen verdwenen?

 

Moet de HL borrel niet in den haag plaatsvinden?

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Wat een scepsis, ik heb je andere posts wel gelezen, en deze droegen totaal niet bij aan de vraag welke jij hebt gesteld (is dit een overheidinitiatief .....),

 

Ik ben 100% ondernemer, heb geen banden met de admins, kom hier regelmatig om te kijken (en leren natuurlijk), af en toe te reageren, zowel inhoudelijk als minder inhoudelijk.

 

En ik moet zeggen dat dit een geweldig initiatief is. Ik heb veel plezier hier te komen en ik kan me ook voorstellen dat sommige dingen eng lijken, dat heb ik ook wel eens ervaren, maar zo is het leven toch?

 

De leden die hier komen, hebben over het algemeen niets met de overheid te maken, maar komen hier ook graag, stellen vragen vanuit hun perspectief zonder interventie.

 

En zoals ieder forum zijn er regels, die de admins moeten naleven, en hoe dat ervaren word is persoonlijk denk ik.

 

Ik kan alleen zeggen dat als je niet blij bent met dit forum, of een negatief gevoel hebt, dat je misschien een ander forum moet zoeken of misschien zelf opzetten. Ik blijf in iedergeval hier langskomen

 

HULDE AAN HIGHERLEVEL ;D (oh ja hier was je op tegen) ;)

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie

Het is eng, heel eng! Dat een paar ambtenaren posts weg halen, weg kunnen halen, censureren, beheren en zich zelf een bepaald karma toe meten rrrr. Dit vervolgens koppelen aan andere (commerciële) media like sprout en bizz

 

Prima dat een overheid hip wil doen met een log, starters wil helpen; vooral doen! Maar blijf weg van censuur en leg duidelijk uit dat het een overheidsclubje is.

 

Waarom zijn mijn andere opmerkingen verdwenen?

 

Moet de HL borrel niet in den haag plaatsvinden?

 

 

Ik heb de posts zojuist weggehaald en op een onzichtbaar deel van het forum geplaatst. Laten staan heeft geen toegevoegde waarde voor de bezoekers van higherlevel.

Sterker nog de draad leek uit te gaan draaien op een flame richting moderatoren, wie is daar bij gebaat ?

 

 

Verder bezoek je dit forum uit eigen vrije wil, als het je hier niet bevalt omdat ik je geen ruimte geef om te spammen dan ben je vrij om je eigen forum op te zetten.

 

Succes,

 

Ik ben geen ambtenaar, dus ik ga weer aan het werk.

Link naar reactie

Omdat dit forum een overheids initiatief is wil dat nog niet zeggen dat de overheid hier "achter" zit.

 

De overheid heeft dit initiatief gelanceerd, waarschijnlijk de faciliteiten gefinancierd, maar de invulling komt nog steeds van onafhankelijke individueen die eigenlijk dit forum maken.

 

Dus er is volgens mij geen overheid die zich hier mee bezig houdt. Maar goed......

 

Ik krijg van je posts wel een beetje een rare indruk, eerst lanceer je een site voor het deponeren van algemene voorwaarden, een leuk initiatief trouwens, en nu ga je dit forum op de korrel nemen, ik krijg een beetje het "boze-jongetje-van-de-klas" gevoel. Alsof alles en iedereen je tegenwerkt.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie

 

Gisteravond leek het alsof je een poolse borrel teveel op had, maar dat je nu met een (hopelijk) nuchtere kop opnieuw begint over de vermeende ambtenarij op dit forum suggereert een behoorlijke achtervolgingswaan.

 

HL wordt grotendeels gerund door vrijwilligers. Ondernemers die net als jij ooit eens met het stellen en beantwoorden van vragen zijn begonnen. Er zit geen big brother achter de knoppen en er zijn geen geheimen. Je kan overal lezen dat het ministerie van EZ via een paar tussenlagen betrokken is bij dit forum. Er wordt niet gecensureerd maar gemodereerd, zoals op veel grote fora.

 

Er zijn meer fora die zich op ondernemers richten, en als jij daar eentje aan wil toevoegen: Go je Gang!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik kom al voor het idée van algemene voorwaarden op deze site, omdat deze site veel ondernemers trekt en vaak hele goede zaken naar voren komen. Het idee van algemene voorwaarden heb ik ook niet geplaatst!

 

Ik vind dat een overheid niet mag bepalen wat een burger/ondernemer wel of niet leest

 

Overigens doet EZ heel veel goede dingen voor ondernemers

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

 

Gisteravond leek het alsof je een poolse borrel teveel op had, maar dat je nu met een (hopelijk) nuchtere kop opnieuw begint over de vermeende ambtenarij op dit forum suggereert een behoorlijke achtervolgingswaan.

 

HL wordt grotendeels gerund door vrijwilligers. Ondernemers die net als jij ooit eens met het stellen en beantwoorden van vragen zijn begonnen. Er zit geen big brother achter de knoppen en er zijn geen geheimen. Je kan overal lezen dat het ministerie van EZ via een paar tussenlagen betrokken is bij dit forum. Er wordt niet gecensureerd maar gemodereerd, zoals op veel grote fora.

 

Er zijn meer fora die zich op ondernemers richten, en als jij daar eentje aan wil toevoegen: Go je Gang!

 

Een paar tussen lagen? Wat is Higherlevel.nl?

Higherlevel.nl is een initiatief van TechnoPartner, dat technostarters op weg wil helpen met kennis, informatie en contacten. Het forum is opgezet om starters met raad en daad te helpen om (ondernemings)plannen te realiseren. Higherlevel is het enige actieve discussieforum in Nederland speciaal voor (techno)ondernemers!

 

TechnoPartner is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken dat als missie heeft alle (door)startende ondernemers met een goed idee in de kennisintensieve en technologische sector op non-profit basis te helpen

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik kom al voor het idée van algemene voorwaarden op deze site, omdat deze site veel ondernemers trekt en vaak hele goede zaken naar voren komen. Het idee van algemene voorwaarden heb ik ook niet geplaatst!

 

Ik vind dat een overheid niet mag bepalen wat een burger/ondernemer wel of niet leest

 

Overigens doet EZ heel veel goede dingen voor ondernemers

 

 

Dat zeg ik ook niet, ik haal het aan omdat op deze manier je overkomt als iemand die tegen alles wat op gevestigde orde lijkt begint te schoppen.

 

De overheid bepaald niet wat een burger leest, dat bepaald in grote mate degene die de post plaats, als deze echter niet volgens de regels van het forum zijn, hebben deze het recht dit aan te passen.

 

Als je bij mij thuis komt mag je ook niet alles zeggen.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie

Ik vind het prima dat de overheid wat meebetaalt aan het opzetten van een forum voor ondernemers. Zoals al eerder gezegd zijn de meeste posters en admins "gewoon" ondernemers.

 

En trouwens, wat is er mis met "de overheid" sowieso? Die zijn er toch voor om groepen mensen te helpen voorzien in een bepaalde behoefte?

 

Het feit dat dit forum zo drukbezocht wordt en dat zoveel mensen blijven plakken, geeft toch wel aan dat er voorzien wordt in een behoefte?

Link naar reactie

 

De overheid financiert het onderwijs, musea, theaters. De overheid laat wegen aanleggen en kanalen. Dat wil echter niet zeggen dat er overal censurerende ambtenaren opduiken.

 

Vergelijk het met een museum. HL een open museum voor innovatieve starters. Het gebouw wordt gesubsidieerd, maar het beheer is uitbesteed aan vrijwilligers. Als jij een schilderij wil ophangen dat aan het doel bijdraagt is je toevoeging welkom. Ga je een reclameposter ophangen, dan wordt die verwijderd. Niet door de overheid, maar door de beheerders. Gewoon volgens de regels die in dit museum gelden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Het is een mooie analogie, Twa!

 

Op zich begrijp ik wel dan mensen kritiek hebben op de link tussen overheid en HL, maar als er sprake was van censuur dan zouden de meeste admins, experts en dergelijke hier al lang vertrokken zijn. Je bent er dan ook helemaal vrij in om een (liefst onderbouwde) anti-overheids houding aan te nemen, als je de oude berichten doorloopt zul je daar genoeg voorbeelden van vinden.

Link naar reactie

Een overheid moet 1) zich bekend maken 2) zich verre van censuur laten

 

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Bijna alle moderators op dit forum zijn niet in dienst van de overheid maar doen dit als vrijwilliger, de meeste zijn ondernemer. De overheid draagt misschien financieel wat bij aan dit forum, dat weet ik niet eens, maar inhoudelijk niet. Althans, daar heb ik ze nog niet op kunnen betrappen.

 

De overheid moet zich niet teveel met innovatie en ondernemerschap bemoeien, daar hebben ze geen verstand van, dat is niet nodig, dat werkt meestal averechts. Eén van de weinige dingen die ze wel kunnen doen is een forum zoals dit sponsoren.

 

 

Link naar reactie

En dan nu nog een bordje bij de ingang van het museum “welkom in het museum van EZ veel kijkplezier”

 

En op straatnaambordjes: "uw rijgenoegen wordt gefinancierd door VWS". Waarop dan allerlei mensen weer bezwaar gaan maken dat ze er niet aan herinnerd hoeven worden wat de overheid betaalt en mopperen dat ze er helemaal geen plezier aan beleven. Zo houden we mekaar bezig.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Een overheid moet 1) zich bekend maken 2) zich verre van censuur laten

 

Zeg, hou nou eens op met die paranoia. Higherlevel is al een heel aantal jaren een goed en druk (steeds drukker) bezocht forum waar o pvrij hoog niveau gediscussieerd wordt. Om dat niveau te garanderen zijn er een aantal vrijwilligers - die op eentje na helemaal niks nakkes nada met de overheid te maken hebben - die af en toe ingrijpen. Dat gebeurt hier niet meer of minder dan op bv. Tweakers.

 

Dat is nou eenmaal de enige manier om een hoogwaardig forum te runnen. Een forum waar niet wordt ingegrepen verzandt onverbiddelijk in een ordinair borrelhoekje en daar is niemand bij gebaat.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Pff wat een gedoe zeg... HL functioneert prima... Thumbs up voor alle moderatoren en hun gratis inspanningen!

 

Hoi mede-HLers,

 

Ik sluit mij graag aan bij de opmerkingen van ExTax. Higherlevel is "ondernemers voor ondernemers". Fijn dat er onder deze ondernemers mensen die bereid zijn tijd vrij te maken om "administrator" te zijn en de discussies in goede banen te leiden. Zonder jullie geen ondernemersforum! Bedankt mods!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie

Het is eng, heel eng! Dat een paar ambtenaren posts weg halen, weg kunnen halen, censureren, beheren en zich zelf een bepaald karma toe meten rrrr.

 

Vermoedelijk staat een ingreep van een moderator aan de basis van dit ongenoegen. We hebben al uitgelegd dat moderators geen ambtenaren zijn, maar actieve forumdeelnemers die vrijwillig (en op uitnodiging van de reeds zittende moderatorkliek) het geheel beheren.

 

Dat beheer bestaat overwegend uit het plaatsen van oproepen in de juiste categorie, het aanpassen van kopregels (ik schat dat 1 op de 3 kopregels aangepast wordt, zodanig dat snel duidelijk wordt waar het bericht over gaat) en door middel van reacties verduidelijking brengen in whatever aan de orde is.

 

Ook wordt gemodereerd op al te promotionele berichten (spam) en op bijdragen die buiten het kader van dit forum vallen. Zo letten we de laatste tijd strenger op studenten die hun huiswerk voorleggen aan het forum en starters die het forum gebruiken in plaats van een zoekmachine.

 

Dat is al met al veel werk (dat dag en nacht doorgaat, spammers zijn vaak laat op pad) dus wordt er doorgaans niet uitgebreid gediscussieerd over elke ingreep. HL is een budgetline, dus de stewardessen leveren bijpassende service. Maar misschien moeten we eens nadenken over een businessclass-level. Met voorgewarmde servetten en dubbeldik toiletpapier.

 

Gaatje in de markt misschien?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Dat is al met al veel werk (dat dag en nacht doorgaat, spammers zijn vaak laat op pad) dus wordt er doorgaans niet uitgebreid gediscussieerd over elke ingreep. HL is een budgetline, dus de stewardessen leveren bijpassende service. Maar misschien moeten we eens nadenken over een businessclass-level. Met voorgewarmde servetten en dubbeldik toiletpapier en ........

 

Gaatje in de markt misschien?

 

Nog moderators nodig ? ;D

 

0.jpg

 

FYI Hooters-air is uit de lucht. ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.