• 0

Unilever ontslaat 240 werknemers bij onderzoekscentra

Tja, vrienden van het innovatieplatform? Unilever schrapt de helft van de researchbanen in Nederland ..

 

ROTTERDAM - Unilever schrapt 240 banen bij de Europese onderzoeks- en ontwikkelingscentra voor voedingsmiddelen. Nog eens 260 banen worden intern verplaatst, liet het voedings- en wasmiddelenconcern dinsdag weten.

 

In het onderzoekscentrum in Vlaardingen verdwijnen zestig banen, naar verwachting zonder gedwongen ontslagen. Tachtig banen worden verplaatst naar het buitenland en nog eens veertig banen gaan naar andere onderzoekscentra in Nederland.

 

lees verder ...

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wanneer heeft Unilever nou voor het laatst succesvol een nieuw/verbetert product in de markt gezet?

 

Voor zover ik weet doet unilever het best aardig met bijv functional foods (omega-bladiebla, anti-oxidanten etc.)... echt spectaculaire producten staan me niet bij, maar kan me voorstellen dat het over het hele assortiment best wat in het laatje brengt.

 

Eerlijkgezegd lijkt me 64 of zelfs 29 r&d locaties nog best veel, handig om zoiets te concentreren in zo min mogelijk verspreide units... maar altijd jammer als er weer een stukje uit nederland verdwijnt natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Heeft dat soort innovatie invloed op onze economie? Wat ze daar uitvinden wordt toch in lage lonen landen geproduceerd. Je hebt meer aan research en development die tot productie in ons eigen land leiden.

 

Nee, maar het wél de enige soort innovatie die telt in de ogen van de vrienden van het innovatieplatform. Daar is die 850 mln aan besteed. Grote bedrijven moesten innovatiever worden. Er bleef niks over voor de start-ups.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Innovatie zie zorgt voor meer omzet/winst van een groot (half)nederlands concern heeft natuurlijk best invloed op de economie hier... al was het alleen maar de afgedragen VB waar de overheid wat 'leuks' mee kan doen.

 

Of het in termen van werkgelegenheid alhier veel zal opleveren valt te bezien... mocht de overheid daarop willen aansturen zijn andere maatregelen nodig zodat men arbeidsintensieve productie in nederland weer kan overwegen.

Link naar reactie
  • 0

Innovatie zie zorgt voor meer omzet/winst van een groot (half)nederlands concern heeft natuurlijk best invloed op de economie hier... al was het alleen maar de afgedragen VB waar de overheid wat 'leuks' mee kan doen.

 

Jij gelooft toch niet dan Unilever in NL (veel) vennootschapsbelasting betaald ? Als wij op HL al lopen te neuzelen over Cyprus en Jersey contructies zal Unilever toch ook el een paar slimme constructies hebben bedacht.

 

Overigens wordt er via de dividentbelasting, BTW en inkomstenbelasting natuurlijk wel aardig (indirect) verdiend aan Unilever door door BV NL .

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Jij gelooft toch niet dan Unilever in NL (veel) vennootschapsbelasting betaald ? Als wij op HL al lopen te neuzelen over Cyprus en Jersey contructies zal Unilever toch ook el een paar slimme constructies hebben bedacht.

 

Overigens wordt er via de dividentbelasting, BTW en inkomstenbelasting natuurlijk wel aardig (indirect) verdiend aan Unilever door door BV NL .

 

Dit is inderdaad een hele terechte constatering. Bij internationale holdings gaat het vaak om de redenering van de fiscus 'beter iets dan niets'. Een klein % van een paar mrd, daar kan je toch weer een paar bussen van laten rijden. Natuurlijk heeft BV NL liever bedrijven met veel werknemers.. Ga maar eens na hoeveel van iedere euro terugvloeit naar de staatskas. Denk daarbij aan IB/LB, BTW, Gemeenteheffingen, BPM etc etc... heeeeel veel in ieder geval..

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel VB unilever moet afdragen weet ik niet, maar het zal vast wel wat zijn.

 

Maar zoals terecht opgemerkt zie je bij stijgende aandelenkoersen bijv ook een grotere afdracht in IB door iedereen in .nl die stukken heeft - geld aan 'staats strijkstok levert het altijd wel op.

 

Deels wegvloeien van de belangen uit nl zal een factor zijn bij alle succesvolle innovatie denk ik... zodra er arbeidsintensief werk bij komt kijken kun je ervan uitgaan dat dat niet hier zal plaatsvinden, tenzij essentieel (niet-transporteerbaar product oid).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.