• 0

Website - reclameinkomsten uit buitenland

Goedemiddag!

 

Momenteel ben ik met 2 vrienden bezig met de ontwikkeling van een website. Deze website willen we internationaal presenteren.

 

Inkomsten willen we onder andere halen uit ''reclame" (banners) en extra betaalde mogelijkheden die klanten (bedrijven) op de site kunnen krijgen.

 

In Nederland stuur je gewoon een factuur lijkt me en als die niet binnen 7 dagen is betaald haal je de banner (of andere dienst) weer van de site.

 

Maar hoe gaat dit met bedrijven in het buitenland? Hoe laat je die betalen? We hebben geen credit cards...we zijn studenten. Hoe kunnen bedrijven ons betalen? Hoe sturen wij factuurs? Waar moet ik rekening mee houden?

 

We zijn nog geen onderneming maar als de website online gaat zal dit waarschijnlijk een VOF worden.

 

alvast vriendelijk bedankt,

Robbert

 

[titel ingekort - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou het gewoon 'prepaid' doen via Paypal of een andere online betaaldienst. Paypal heeft wel het risico van chargebacks bij fraude/misbruik creditcards.

 

Katertje, bedankt voor de reply.

 

Wat zijn 'chargebacks' precies?

 

Moet je voor paypal niet in het bezit zijn van een credit card? Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar ik dacht dat ik zoiets een keer had gehoord.

 

Zo niet dan is dat misschien wel handig. En dan wel gewoon facturen sturen per post? Of kan dat tegenwoordig net zo makkelijk via mail? Ik weet eigenlijk niet wat gebruikelijk is naar het buitenland.

 

bedankt!

Link naar reactie
  • 0

 

Wat zijn 'chargebacks' precies?

 

Moet je voor paypal niet in het bezit zijn van een credit card? Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar ik dacht dat ik zoiets een keer had gehoord.

 

Zo niet dan is dat misschien wel handig. En dan wel gewoon facturen sturen per post? Of kan dat tegenwoordig net zo makkelijk via mail? Ik weet eigenlijk niet wat gebruikelijk is naar het buitenland.

 

 

De factuur kan per mail of fax en mocht men er om vragen per post.

 

Chargebacks zijn terugvorderingen omdat de klant zegt dat er niet of niet correct geleverd is of wanneer er misbruik is gemaakt van een creditcard. Ik neem aan dat dit ook rechstreeks geldt bij creditcard betalingen.

 

Vroeger had je een creditcard nodig maar ik geloof tegenwoordig niet meer en kun je ook geld af- en bijboeken via hun bankrekening in Nederland.

 

 

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.