• 0

Financiering voorraad!!

Hey hallo,

 

Ik ben een jonge ondernemer in spe. Ik kan op 01 2007 a.s een sportzaak overnemen. Het is een mooi en moderne sportzaak die al ruim 8 jaar bestaat...goodwill en inventaris hoeven niet betaald te worden alleen de voorraad die nog over is op het moment van overname.. dan heb ik een aantal dingen te vragen

 

1: verstrekt een bank een financiering op basis van jaarcijfers van de oude eigenaar ( zaak word overgenomen zoals ie is )

 

2: zijn er evt investeringsmaatschappijen die daar in investeren ?? ( gezien dat meeste investeren alleen in onroerend goed zaken en daarbij komt nog dat het een te laag bedrag is voor meeste investeerders)

 

3: is het noodzakelijk om bij het bovenstaande een eigen ondernemingsplan gemaakt word ?? ( omdat de zaak identiek blijft!!)

 

 

Nog meer tips of iets dergelijks heel graag... !!!! ook over investeringsgroepen die niet alleen investeren in onroerendgoed of alleen boven een ton of nog hoger willen investeren

 

alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

1) Ik denk het niet... Banken verstrekken leningen obv algemene branchecijfers en gegevens van de persoon die de lening vraagt. Niet de vorige eigenaar. Het kan zijn dat de vorige eigenaar weinig omgezet heeft, en dan wegen ze dat vast wel mee, ook al is dat niet terecht.

 

2) om hoeveel geld gaat het?

 

3) Ja. Daarmee maak je tenminste voor je zelf helder wat je met je zaak wilt. Meestal werpt dat zijn vruchten wel af.

 

Rode lampen: je hoeft niet te betalen voor inventaris en goodwill. Hoe komt dat? Vooral goodwill, als dat nul is, is er blijkbaar weinig brood in deze zaak te verdienen?

 

Koop je de bestaande voorraad tegen dezelfde prijs als de vorige eigenaar ingekocht heeft? Hoeveel winkeldochters zitten erbij?

 

Heb je de omzet, kosten en winstcijfers van de vorige eigenaar goed doorgelicht?

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie...

 

ja ik heb de boekhouding gezien van de afgelopen 2 jaar en samen doorlopen met mijn eigen boekhouder ( dus geen concurrentiebeding) de reden dat de persoon geen goodwill en inventaris kosten wil is gewoon dat hij wil dat zijn zaak overgenomen word door een persoon als hij zelf met geen poes pas... het pand is ook van hem zelf en de zaak bestaat al ruim 8 jaar...en hij heetf nog 2 zaken erbij ( nietin deze branche!!) waar egr veel tijd in gaat zitten...

 

het bedrag voor de voorraad ligt rond de 42500 euro en ja heb alles inmogen kijken voor de inkoopsprijs van de voorraad...

 

graag nog meer suggesties welkom..

 

gr

 

ps wat bedoel je met winkeldochter???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Laat maar zijn mensen... !!!! de eigenaar heeft zich terug getrokken.... we zijn 3 weken in onderhandeling geweest en zijn het mondeling eens geweest.. maar nu krabbelt hij terug omdat het een VOF is en zijn zus en vader er niet mee eens zijn... Balen !!! we waren overeen gekomen om de voorraad binnen 2 jaar te voldoen.. en daar waren hun het dus niet mee eens...

 

maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen we zien wel..

 

bedankt voor jullie reacties..

 

suggesties of nieuwe winkel te koop?? laat het me weten...

 

 

gr

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.