• 0

Directeur worden en nog in loondienst (melden aan huidige werkgever)

Goedendag allen,

 

heb gezocht op dit forum maar kon het antwoord niet vinden.

 

Mijn partner is in loondienst bij een kinderdagverblijf (kdv) alwaar zij een contract heeft voor 36 uur. Die 36 uur worden verdeeld over 4 dagen waardoor zij momenteel vrijdags een dag vrij heeft.

 

Welnu, zij wil nu een BV oprichten en met de tijd uiteraard ontslag nemen bij het kdv en dan fulltime in de BV aan de gang!

 

Het COA voor kdv's meldt: iedereen die bij een kdv in dienst is en nevenactiviteiten wil gaan doen, moet dat 1 maand voor aanvang melden bij de huidige werkgever. Indien de werkgever (kdv) dan bezwaren heeft, moet de werkgever binnen 1 maand weer schriftelijk reageren met een gemotiveerd bezwaarschrift.

 

Heeft iemand hier ervaring mee wat betreft bezwaren? Kan de huidige werkgever de nevenactiviteiten belemmeren/uitstellen danwel compleet tegenhouden?

 

Wij zijn heel benieuwd of iemand hier ervaringen dan wel aanvaringen mee heeft gehad.

 

Vriendelijke groeten.

 

Toevoeging: BV is een compleet andere branche, van concurrentie is dus geen sprake.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Anderejas,

 

Ik kan me voorstellen dat de cao van kdv's zo een clausule bevat. Dit ivm de betrouwbaarheid van de personeelsleden die de kindertjes opvangen.

 

Normaliter mag je gewoon meerdere betrekkingen hebben, dus ook bij je eigen bv. Tenzij één van de werkgevers daar gewichtige bezwaren bij heeft zoals concurrentie ed.

 

Het is dus een zaak tussen haar en de werkgever. Openheid van zaken kan veel opheldering leveren voordat je de juridische weg gaat bewandelen.

 

Indien het aktiviteiten zijn die de goede reputatie niet schaden en/of in andere zin schadelijk zijn voor het kdv, kan ik me geen ernstige bezwaren voorstellen. (Behalve dan dat er op termijn naar een nieuwe medewerker gezocht moet gaan worden)

 

Je partner kan zelf het beste inschatten of het mogelijk is om openheid te verschaffen bij het kdv.

 

Henk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.