Ik zal mij even voorstellen

Aanbevolen berichten

beste ondernemers,

 

Ik sta haast al twee jaar ingeschreven op deze site zag ik net maar posten nog lezen heb ik de laatste tijd niet gedaan hier!

 

Ik weet niet beter dan dat ik wil ondernemen, vroeger de droom gehad om makelaar te worden, om voor mensen te beleggen en vooral de handel spreekt mij altijd al heel erg veel aan

 

Ik zal mij heel even kort voorstellen. Elmer K. uit Zoetermeer, 21 jaar, zit op het HBO (later meer) Heb een klein stage baantje bij Intrum Justitia (incasso-bureau) en ben actief voor de VVD.

Hobby's: Sportvissen, mode, politiek, modellenwerk, fotografie zowel voor als achter de camera, hardlopen, zeilen en ondernemen is mijn passie!

 

 

Mijn ervaring met ondernemen tot nu toe:

-Als peuter speelde ik altijd winkeltje, ik maakte dingen en probeerde die dan te verkopen.. dat deed ik eindeloos!

-Toen ik een jaar of 12 13 was verkocht ik bootjes, deze viste ik op uit de sloot knapte ze op en verkocht ze toen voor een voor mij heel hoog bedrag.

-Ook rond die leeftijd verkocht in vuurwerk, welliswaar buiten de dagen om maar ook dat was leuk, leerzaam en vooral spannend.

-Rond een jaar of 15 16 begon ik mij te interesseren in kleding, merkkleding kreeg ik niet want pa & ma vonden het niet nodig en veel te duur en ik vond het zelf ook erg duur dus ik ging zoeken op internet en vond leuke dingen die ik vervolgens ging verkopen aan medeleerlingen, vrienden en later ook aan onbekende & via internet.

-Rond mijn 18de verkocht ik condooms via het internet, ik kocht deze bij mijn mannetje en hij bewaarde ze. Wat ik deed: De klant stuurde mij het geld via internet en ik mailde mijn mannetje met de adresgegevens en hij stuurde dan 100 condooms. Dit was voor mij een eitje en erg leuk

-Tussen mijn 18de en 21ste geregeld nog leuke dingen verkocht, zaklampen, kleding & horloges.

 

 

Nu doe ik HBO Small Bussiness & Retail management in Den Haag en zit in het eerste jaar. Bevalt erg goed! Hiervoor heb ik MBO Zelfstandig-ondernemer gedaan.

Hiervoor heb ik 1.5 jaar fulltime gewerkt als kledingadviseur in een vrij chique kleding winkel in Rotterdam & Den Haag en heb daarvoor eigenlijk altijd commercieële baantjes gehad.

Gebleken is dat ik geen schoolganger ben, al dat stilzitten en die theorie is niets voor mij!

 

De laatste jaren ben ik er ook steeds meer achter gekomen waarin ik goed ben. Eigenlijk barstendsweinig!! :-\ Ik ben goed in het bedenken van dingen, het opstarten van dingen & babbelen.

Ik ben geen goede doorzetter, Ik ben geen theorieman, ik heb een hekel aan administratie & ik heb een gat in mijn hand.

 

Ik vind het dus ook belangrijk om samen te werken met een parter die mij op die punten goed aanvuld. Momenteel gaat dat bij het bedrijfje met de import van producten uit China heel goed. Hij remt mij af en ik geef hem af en toe een schop onder zijn kont. Hij is goed in de administratie en is een echte doorzetter. Ik ben commercieel weer beter en heb vaker een inovatief idee.

 

Nu ik echter weer meer vrije tijd heb, mensen om mij heen zie ondernemen, zie hoe ideeën worden weg gekaapt van me heb ik weer enorm veel zin om te gaan ondernemen.

De kriebels in mijn buik zijn er weer!

 

Ik ben nu zelf ook al bezig met het opzetten van verschillende dingen:

Import producten China Dit doe ik nu samen met een vriend, wij zijn nu bezig om samen producten te importeren die wij via makkelijke wegen kunnen verkopen. Het doel hiervan is om een kapitaal op te bouwen, bekend te raken met de import op grotere schaal. De producten zullen sterk verschillen. (wij hebben hier beide €1000,- in gestopt als start bedrag deze maand)

 

Makelaars-fotografie een nieuw project samen met nog 2 jonge ambitieuse studie genoten. Wij willen freelance fotografe foto's laten maken van huizen die te koop staan via de makelaar of de huizenverkoper. Ik kom uit een makelaarsfamilie dus heb al een paar leuke opdrachten die we binnen kunnen halen.

 

8 ToGo Import van pokkersets, dit is een schoolopdracht die wij met 8 medeleerlingen in de praktijk moeten uitvoeren. We hebben een maximum startkapitaal van €1500,-

 

Import van herenkleding Een idee wat even in het kastje staat maar waar eigenlijk het meest mijn hart ligt.

 

Batik schilderijen importeren Op mijn rondreis in Indonesië afgelopen zomer in contact gekomen met een aantal ondernemers daar die in de Batik-kunst zitten. Hier wil ik binnen een jaar nog iets mee gaan doen.

 

 

Ik hoop hier de komende tijd veel informatie op te doen, er staan weer een hoop dingen te gebeuren voor mij. Ik hoop ook dat er mensen bereid zijn die geregeld mijn vragen willen beantwoorden. Ook hoop ik hier misschien interessante contacten op te doen!

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Elmer

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Hallo Elmer,

 

Even een kort bericht omdat ik er niet zeker van ben dat je dit nog leest, aangezien je bericht al erg oud is..

 

Ik ben een 20-jarige (toekomstige) ondernemer, die een 8 maanden bij zijn vader in Indonesie woont.

Ik heb er nu 4 maanden opzitten en ben hier om vooral alles te leren met betrekking tot meubels(alle soorten).

Mijn vader heeft hier dan ook al 8 jaar succesvol zijn bedrijf in meubels & accesoires.

 

Ik woon hier in Solo (Midden-Java) en dit is De stad wat Batik betreft..

Nu zag ik dat je je wilde gaan concentreren op batik schilderijen en vroeg ik me af of dat wel verkocht in NL?

 

Ook wilde ik je vragen, als je dit leest, of je misschien nog tips hebt wat betreft de productie van bepaalde producten

in Indonesie .

 

Alvast bedankt voor je tijd!

Mvg Bjorn

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.