• 0

concurentie-analyse mode-business

Ik zit momenteel in het laatste stadium voor het starten van een onderneming, nu moet ik 1 laatste analyse uitvoeren, en daar hangt eigenlijk alles vanaf...

** Conccurentie analyse **

 

Maar "wat" moet ik er allemaal in beschrijven, hoe wat en waar .

 

Besef dat van deze analyse erg véél vanaf hangt en wil het daarom heel goed aanpakken.

 

Ik heb hierbij wel spoed....

 

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

 

Jolanda

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent Sherlock Holmes! Zoeken zoeken zoeken. Wie zijn je concurrenten. Waar geven je klanten hun geld aan uit, als je het niet aan jouw geven. Wat is de "functie" van het product van je concurrent en wat is jouw product. Analyseer hoe bedrijgend concurrenten voor je kunnen zijn en hoe je met die bedreiging omgaat. (ontwijken, confronteren of overtreffen).

 

Een goede manier om jezelf te positioneren ten opzichte van je concurrenten is het maken van een Abell Analyse (gebruik zoekfunctie van dit forum)

 

Hoe je het opschrijft bepaal je zelf. Dat is ook afhankelijk van de informatie die je hebt weten te bemachtigen, In het plan moet in ieder geval duidelijk naar voren komen wie je komcurrenten zijn, wat ze precies doen en hoe jij ze gaat verslaan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Heb je alle analyses van het Hoofd Bedrijfsschap Detailhandel (hbd) al doorgespit? Daar staan geen kant-en-klare concurrentieanalyses in, maar wel genoeg informatie om je concurrentieanalyse op te zetten, bijvoorbeeld de rapportages 'ondernemer ken uw plaats' over het vestigingsklimaat in verschillende plaatsen voor bepaalde takken van detailhandel. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.