• 0

Mooie uitspraak van uitvinder !

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

 

Niemand zit op een uitvinding te wachten, zolang je hem niet hebt en gebruikt !

Voorbeeld was de stofzuiger ... had toch niemand nodig toendertijd. Ging toch prima met een bezem.

 

Waar heb ik deze gedachten vandaan?

Gisteren weer Hart van Nederland gezien. Die hebben elke dinsdag een uitvinder aan het woord (1 van mijn favoriete onderdelen van dit programma).

Deze keer bejaarde heer die ooit betrokken is geweest bij de ontwikkeling van instant soep. Hij realiseerde zich, dat je eigenlijk ook instant kokend water moet hebben, dan zou die soep echt snel klaar zijn.

Thuis in de kelder is hij aan het knutselen gegaan om het apparaat te ontwikkelen samen met zijn technische zoon is er vervolgens een design voor bedacht. Inmiddels is er een fabriek en zijn er octrooien wereldwijd.

De naam van het apparaat Quooker.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb dat ding (QUOOKER vijf maanden getest) en ik moet zeggen dat het erg goed werkt! Een tweede kraan op het aanrecht waar altijd direct kookend water uit komt. Ideaal voor de snelle man/vrouw. Je zou zeggen dat het levend gevaarlijk is maar daar is wel aangedacht. Je kunt hem niet laten lopen want het is een drukknop. Dus de kans dat je in contact staat met het kokend water is nooit lang. Kortom handig ding, maar wat duur en je moet hem inbouwen. :)

 

Het leuke is dat zo veel mensen zich schamen om over hun idee te praten omdat ze denken dat het te simpel is of dom maar in werkelijkheid zijn het vooral de meest eenvoudige vindingen die het snelst hun weg naar de markt vinden.

 

Waar je bij een idee goed aan moet denken is onder andere de complexiteit van het febricageproces. Vaak wordt dit over het hoofd gezien maar is in veel gevallen reden tot commerciele afkeer......hmmmm even nieuwe topic over maken, is wel een interessant onderwerp. Later daarover meer.

 

Wie heeft er wel eens een idee gehad en dat later op de markt zien verschijnen?

 

Evert

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ga al een tijdje mee .... dus 1 uit de oude doos.

 

Als mijn wekker gaat dat dan gelijk het koffiezetapparaat gaat pruttelen. Dat ik dus nog even in mijn bed kon blijven liggen.

 

Dat kan NU met de tijdschakelaar (al een tijdje eigenlijk, maar zoals gezegd "oude doos" story).... die bydewee ook errug handig is om lichtje aan/lichtje uit op vaste tijden te doen. Gebruik ik altijd als ik op vakantie ben ... dan is het net of het huis toch "bewoond" is.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wie heeft er wel eens een idee gehad en dat later op de markt zien verschijnen?

 

Kunnen we deze vraag toekomstgericht stellen?

Wie komt in het dagelijks leven iets tegen waarvan je denkt ... dat zou opgelost kunnen worden? Een mooi voorbeeld hier in het forum was nummerbackup.nl dat helaas technisch niet te realiseren is. Maar dat idee was ook geboren uit het feit dat het toch irritant is als je je gsm verliest en al je nummers kwijt bent.

 

Leven er nog andere problemen die wellicht van idee tot uitvinding tot oplossing gecreëerd kunnen worden ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Als je deze vraag stelt zal daar weinig reactie op volgen! Ik denk dat bezoekers toekomstige oplossingen voor problemen niet graag openlijk met elkaar delen in zo'n vroeg stadium.

 

Ik vind het interessant te horen of er dingen in de markt zijn verschenen die bezoekers ook al hadden verzonnen!

 

Groet,

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vind het interessant te horen of er dingen in de markt zijn verschenen die bezoekers ook al hadden verzonnen!

Min of meer. Het gaat om een puur online wetenschappelijk tijdschrift. Met dat idee liep ik al een tijdje rond en ik heb het wel eens over gehad met een stel collega's en daar is wel wat over gediscussieerd. Echt serieus is het niet geworden, behalve wat verkenningen wat je er voor nodig hebt.

 

Het was ook wel een open doel en ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders het ook bedacht heeft. Kritiek op dure tijdschriften is er al langer en ook de overdracht van het copyright is ook zo'n punt waar men al langer over bakkeleit.

Zoals het er nu ligt is het overigens puur non-profit. Dat kan, maar ik had iets profitable voor ogen, maar met een stuk minder kosten. Overigens gaan alle wetenschappelijke tijdschriften nu langzamerhand online, en ik heb niet goed uitgezocht wat voor gevolgen dat heeft. Zij hebben dat wellicht ook niet goed voor ogen.

Leuk detail is dat de peer-reviewing altijd vrijwel gratis voor de dure journals van bijv. Elsevier gedaan wordt.

 

tot slot het initiatief wat er nu al is:

http://www.publiclibraryofscience.org/

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Samen met een vriend ben ik honderden uren bezig geweest met een soort gelijk initiatief als www.winkelnieuws.nl. Zij gingen echter vlak voor ons van start met meer kapitaal en en krant erbij. Wij wilden snelle uitbreiding naar de andere grote steden en een efficientere site voor de winkelende consument. Naar mijn mening is ze dat tot op heden niet gelukt en ze zijn toch al twee jaar in de lucht.

 

Het was jammer maar we hebben er veel van geleerd.

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het interessant te horen of er dingen in de markt zijn verschenen die bezoekers ook al hadden verzonnen!

 

Gisteren toen ik via het forum op de site van TIME kwam bij beste Inventions in de sectie Inventions 2001 kwam ik het volgende tegen - een idee dat ik ooit zelf ook bedacht van 'zou het mogelijk zijn' ??? ..... en wat blijkt: JA! :o >:( :'( ;D

 

 

SELFCLEANING WINDOWS

 

Wouldn't it be great if you never had to clean the windows in your house again? That's the promise of SunClean glass, which is lined with a transparent coating that breaks down dirt (and bird droppings) in the sun. When it rains or you spray the windows with a hose, the remaining residue is supposed to wash away without streaking. Available on a variety of window types for the home, the SunClean technology also works on insulated glass that blocks ultraviolet light.

 

Availability: In 2002

To Learn More: www.ppgsunclean.com

 

Link naar reactie
  • 0

Ook de telefoon die je moet verzorgen door er tegen te praten en eten geven enz. was een idee dat ik had na het zien van een "Tamacotchi-ei"?. Een jaar later was hij op de markt......geen succes! Gelukkig dat het bij mij bij een idee is gebleven! ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.