• 0

Ervaring met online advertentiebureau's?

Beste mede HLers

 

Ik exploiteer diverse website's waarvan een profielensite de grootste is. Deze site heeft af en toe wat sponsoren, maar na een gesprek met een gast bij me op het werk geeft het me toch een andere visie. De gast vroeg aan me waarom ik dat niet uitbesteed aan mediabureau's. Tenslotte is dat hun vak, en waarom zal je alles zelf doen terwijl het wiel al is uitgevonden. Let wel het gaat hier op mediabureau's en geen reclamebureaus! Mijn vraag is heeft iemande ervaringen hiermee, evt een aanrader van diverse bureau's? (mag ook via pm of email) De werkwijze is dat no cure no pay?

 

Ik hoop op spoedige reactie's. Bij voorbaat dank!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

No cure no pay? Ik mag hopen dat het mediabureau al direct een cure voorhanden heeft, dat wil zeggen al een bestand met relevante adverteerders heeft, waarop je meteen in kunt haken.

 

Ik heb weinig ervaring met dergelijke bureau's, dus kan je inhoudelijk niet helpen, maar voor de volledigheid: je zoekt naar een partij die voor jouw bannerposities adverteerders kan werven danwel al heeft?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

Dank je wel voor je snelle reactie!

 

Je begrijpt precies wat ik bedoel. Het mediabureau verwerft de potentiële klant, voor zowel banners, nieuwsbrief, (hoofd) sponsor. Ik ga ervanuit dat het mediabureau na een gesprek, en het bekijken van me website(s) inderdaad al een plan heeft. Maar ben benieuwd of iemand ervarinegen en advies hierin heeft.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Je begrijpt precies wat ik bedoel. Het mediabureau verwerft de potentiële klant, voor zowel banners, nieuwsbrief, (hoofd) sponsor.

 

Da's geen mediabureau. Een mediabureau heeft opdrachtgevers (bv Philips, Mora, Canon etc) die willen adverteren.

 

Volgens mij ben je op zoek naar advertentiebureaus, die voor media (tijdschriften, websites e.d.) op zoek gaan naar adverteerders. Voor websites heb je het dan over bedrijven als WebAds, AdLINK, AttentionMedia, Semilo, Adfactor, Acquire online, IMNetworks etc. Van deze partijen zijn WebAd en AdLINK de grootste en die staan dan ook weer standaard op het lijstje van mediabureaus. Zij zijn echter erg terughoudend bij het in zee gaan met websites die niet tot de "A-merken" behoren.

 

Er zijn echter kleinere partijen die sneller geïnteresseerd zullen zijn in het toevoegen van grote sites aan hun netwerken, en zij doen zeker niet altijd onder voor de grote jongens. Adfactor is bijvoorbeeld erg goed bezig voor onder meer GeenStijl (al richt ook Adfactor zich dan net toevallig op A-merksites)

 

Ik zou je adviseren om in eerste instantie een trial af te spreken als je met een partij in zee gaat. Zo zit je niet meteen een jaar of twee jaar aan een contract vast als de inkomsten toch tegen blijken tegenvallen.

 

/edit - de werkwijze is een verdeelsleutel van de inkomsten, bijvoorbeeld 50-50 of 40-60 (40% voor het advertentiebureau, 60% voor de site). Veel grotere websites werken op basis van CPM (cost per mille) waarbij per bannervertoning wordt betaald. Tegenwoordig wordt CPC (cost per click) of CPL (cost per lead) wel vaker toegepast, wat betekent dat je pas betaald krijgt als je er op je banner wordt geklikt of wanneer een bezoeker zich opgeeft/aanmeldt voor een dienst of een aankoop doet. Wat dat betreft heb je het dan inderdaad over no cure no pay. Een combinatie van CPM en CPC-campagnes (sommige campagnes zijn cpm, sommige cpc) is niet ongebruikelijk.

 

/edit2 - overigens kun je, als je site echt een flink bereik heeft of en stevig marktaandeel heeft in zijn eigen niche, ook direct mediabureaus benaderen. Het scheelt voor hen immers weer als zij zelf de 40% opstrijken die anders aan de strijkstok van de advertentiebureaus blijft hangen. Weinig mediabureaus hebben echter de puf om sites uitgebreid te gaan micromanagen, dus je zult een groot bereik moeten hebben om hiermee succes te boeken. In dat geval kan het wel, zo is bijvoorbeeld De Telegraaf weggegaan bij WebAds om de advertentieverkoop in eigen hand te nemen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

/edit2 - overigens kun je, als je site echt een flink bereik heeft of en stevig marktaandeel heeft in zijn eigen niche, ook direct mediabureaus benaderen. Het scheelt voor hen immers weer als zij zelf de 40% opstrijken die anders aan de strijkstok van de advertentiebureaus blijft hangen. Weinig mediabureaus hebben echter de puf om sites uitgebreid te gaan micromanagen, dus je zult een groot bereik moeten hebben om hiermee succes te boeken. In dat geval kan het wel, zo is bijvoorbeeld De Telegraaf weggegaan bij WebAds om de advertentieverkoop in eigen hand te nemen.

 

De 2e edit wat Floor schrijft, dat zoek ik eigenlijk. Je schrijft dat de bureaus waarschijnlijk geen puf hebben om uitgebreid te gaan micromanagen. Naar mijn mening is juizt een dergelijk bureau erin gespecialiseerd. m.a.w. die kunnen in " één oogoplsag " wel zien of ze interesse hebben in een campagne. We willen tenslotte allemaal geld verdienen lijkt me?

 

Met vriendlijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0
Naar mijn mening is juizt een dergelijk bureau erin gespecialiseerd.

 

Mediabureaus zijn niet gespecialiseerd in het bedenken van campagnes. Zij hebben mediakennis en zijn betrokken bij de mediakeuze en de media-inkoop. Internet is nog behoorlijk marginaal, zeker voor adverteerders die massabereik zoeken. Dat is voor de mediabureaus dus bijzaak.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De 2e edit wat Floor schrijft, dat zoek ik eigenlijk. Je schrijft dat de bureaus waarschijnlijk geen puf hebben om uitgebreid te gaan micromanagen. Naar mijn mening is juizt een dergelijk bureau erin gespecialiseerd. m.a.w. die kunnen in " één oogoplsag " wel zien of ze interesse hebben in een campagne. We willen tenslotte allemaal geld verdienen lijkt me?

 

Mediabureaus kijken naar de wensen van de adverteerder, niet naar de inkomstenbehoefte van websites of andere media. Ze zullen dus niet voor jou moeite gaan doen, terwijl dat juist wel is wat jij als website zoekt, neem ik aan.

 

Zoals TwaLevel terecht opmerkt is internet in de gehele mediamix nog steeds vrij marginaal. Mediabureaus doen op dit moment dan ook nog nauwelijks of geen moeite om lijsten met mogelijk interessante websites bij te houden. Niet alleen is het up-to-date houden van zo'n lijst een enorme onderneming, ook moet zo'n bureau dan nog eens met elke site individueel gaan afstemmen of ze ruimte hebben, hoeveel het moet kosten etc, en vervolgens de cijfers en betaling voor elke site individueel gaan regelen. Dan liever voor wat meer geld in één keer tig miljoen bannerviews weg te zetten bij WebAds en consorten. Als individuele titel wordt het pas interessant voor mediabureaus als je een van de grote jongens bent (zeg, een miljoen pageviews per dag of meer) of wanneer je een prominente rol vertegenwoordigt in een nichemarkt.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon kijken bij netwerken als Netdirect en Testnet. Hier kun je ook een 'channel' bannercode (dus bannerpool per doelgroep) op je pagina's plaatsen maar eventueel ook zelf een bannerpool samenstellen.

 

Daarnaast verdien je er naar CPC ook op basis van CPL (dus per lead/sale) en dat tikt normaalgesproken veel beter aan dan die paar centen CPM.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ervaring met Affiliate marketing ook bekend als Performance based marketing. Dit houdt in dat je je aansluit bij een advertentienetwerk (www.m4n.nl) waar allerlei websites zich hebben aangemeld.

 

Vervolgens kun je je vergoeding instellen per vertoonde impressie / click / inschrijving.

 

Vooral dat laatste kan erg interessant zijn. Als je per inschrijving terugrekend hoeveel deze voor jou oplevert kun je dit koppelen aan een vergoeding.

 

Laten we zeggen: Elke nieuwe inschrijving levert 3 euro op. Als je dan elke nieuwe inschrijving beloond met 2,50 euro dan gaan andere websites voor jou werven om eraan te verdienen, maar jij verdient er ook gelijk aan. Kortom een win-win situatie.

Video, smalfilm en 8mm naar dvd

Bedrijfsrapportages, promotiefilms

Duplicatie en replicatie

http://www.vidvd.nl

Link naar reactie
  • 0

Euhm,

 

Kom ik weer om de bocht.

 

Als jij een bureau zoekt dat speciaal voor jouw website potentiele adverteerders gaat benaderen moet je nog een stap verder gaan.

 

Dan moet je op zoek naar een acquisitiebureau.

 

Ik ken toevallig www.elma.nl die acquireren voor o.a. een grote handelsplaats....en benaderen alleen voor die site een nieuwe doelgroep!

 

Volgens mij kom je daar dan net iets verder mee als ik de verhalen zo lees.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.