• 0

Video stream op website

Beste HLers,

 

Op dit moment zijn wij bezig met het "restylen" van onze website. Daarbij willen wij videostreams laten zien van onze tussenpersonen. De tussenpersonen zijn daar enthousiast over. In Amerika is dat "hot" op dit moment. Wat is jullie mening daarover? en gaat het ten koste van je snelheid? Zijn er bedrijven (zoals videoegg) waarop je kunt inloggen zodat ik mijn site niet zwaarder hoeft te maken.

 

Heeft iemand hier ervaring mee.

 

Ik hoor het wel

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
vanwege de snelheid is live streaming imho meer gewenst dan downloadable films

 

Al even bescheiden niet mee eens. Streaming geeft mij in de praktijk in minstens 50% [1] van de gevallen een foutmelding, een blokkerende stream of haperend beeld. Downloaden duurt soms even, maar werkt tenminste altijd en geeft een probleemloze 'video-experience'.

 

[1] Bij de Nederlandse publieke omroep: minstens 80% fouten.

Link naar reactie
  • 0

Wel mooi dat het technisch mogelijk is en in de States "hot" is,

echter zo snel ik iets van video op een website tegenkom en het laden duurt langer dan een aantal seconden haak ik af (spreek hier echt alleen voor mezelf).

 

Met mooie intro's hetzelfde verhaal, dus misschien een idee om mensen een mogelijkheid te bieden tussen een video of slideshow gedeelte?

 

Bedenk ook dat op veel kantoren de internetsnelheid niet erg hoog is, en de benodigde plugins voor video vaak niet mogen worden geinstalleerd zonder goedkeuring van de systeembeheerder.

Link naar reactie
  • 0

Beste Rein,

 

Tegenwoordig kinderlijk eenvoudig. Niet nodig om streamservers te hebben.

 

De video's omzetten naar Flash video. Iedereen heeft de flash plugin geinstalleerd en hierdoor geen technische hobbels of complicaties.

 

Videos worden door de plugin gestreamd afgespeeld (lees: geen wachttijden).

 

Succes, Joep

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

Er zijn verschillende bedrijven die videocontent voor je faciliteren op hun speciaal daarvoor ingerichte servers. Een voorbeeld hiervan is Telemak (kijk voor demo op http://www.telemak.nl/showcases/orangebabies.html). Het voordeel van gebruik maken van de servers van een bedrijf als Telemak (btw, ik heb géén connecties met ze, het is slechts een voorbeeld!) is dat de bandbreedte van je eigen server helemaal niet te lijden heeft onder het kijken van video door bezoekers. Op je eigen site staat slechts een link naar de streaming videobestanden op de videoserver. Er zijn ook bedrijven die veel video-content voor internet maken en met een zeer hoogwaardige (technische) kwaliteit deze video's faciliteren. Een voorbeeld vind je op www.view4you.tv. Succes!

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Misschien kun je eens kijken naar een programma als www.video2swf.com - ik gebruik het zelf (nog) niet, maar wat ik lees op hun site is het niet te moeilijk in het gebruik en redelijk 'straight forward'. Het programma draait zowel op Windows als op Mac OS X. Video2swf kost (tijdelijk?) 45 dollar en er is een gratis probeerversie.

 

Marco

Link naar reactie
  • 0

Er is een groot verschil tussen streamen en downloaden. Bij een redelijke pc en internetverbinding is streamen geen probleem. Dus het bufferen merk je niet eens. Luister je radio via het internet (radio538/CazFM ook videomogelijkheden) Dat is streamen. Video's als op youtube etc. is geen streamen, maar is progressief downloaden. Een groot voorbeeld van een streamprovider is Garnier, deze voorziet alle grote partijenen in Nederland van flinke servers.

 

Jammer is alleen dat het momenteel op kleine schaal wordt uitgeoefend. Ik zou het liever op grote schaal zien, waarbij elke televisie wordt gekoppeld aan het streamen (on-demand en live) als IPTV.

 

Oke, maar even terug op je vraag. Het kost een hoop geld om te streamen en ik neem aan dat je het on-demand wil doen. Ik zou (net als andere mensen hier zeggen) flash gebruiken om je videobestanden te delen (progressief downloaden). Dat kost niet veel van je servercapaciteiten en niet veel van de gebruikerscapaciteiten. Misschien is dit een interessant linkje voor je: http://www.blue-pacific.com/products/turbinevideo/ en zo heb je er nog veel meer van.

 

Succes :)

The cake is a lie!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.