• 0

starten karaoke cafe?

Hallo

 

Ik loop altijd al rond met ideetjes, maar alleen kan ik ze nooit ten uit voor brengen.(mede ook door de(gebrek aan)financien)

 

Nou ga ik in december met iemand afspreken en ik dacht laten we naar een karaokebar gaan.

Dus heb ik gezocht met google en heb er met moeite 2 kunnen vinden,die elke dag karaoke hebben(sommige hebben maar op een beperkt aantal dagen karaoke).

1 daarvan zit in rotterdam (waar voornamelijk smartlappen gezongen worden) en de ander in een chinees restaurant (dacht in adam)

Maar ik zoek toch naar een cafe met meer pop en rock liedjes,en dan ook vooral de "golden oldies".

 

Ik heb ook nog rondgevraagd op een ander forum of iemand wist of er karaokecafe's waren in het midden/westen van het land, maar niemand kon er antwoord op geven. Wel dat er een paar andere mensen ook graag zouden weten waar er 1 te vinden was.

 

Omdat ik altijd al plannen heb in ondernemen en muziek een grote passie van me is, heb ik zeer veel interesse gekregen om een karaokecafe/bar te beginnen. en zo kan ik 2 passies bij elkaar brengen.

 

Alleen ik ben student (ti) en tsja dan zal de bank niet echt staan te springen om zomaar geld te lenen. :-\

Maar aan de andere kant, alhoewel karaoke zelf niet uniek is, is het wel uniek dat er haast geen van die karaokebarren bestaan. Dus wat zijn mijn kansen?

 

Ik denk dat er wel wat mensen zijn die even na het werk ofzo iets leuks willen doen en dan bijv naar zo'n karaokebar willen gaan. En s 'avonds de mensen die gaan stappen. Het lijkt mij dat er wel vraag naar is?

 

[titel gecorrigeerd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In de retail is het shop-in-shop concept erg in trek. Bij grotere winkels zie je dan een aparte hoek met alleen maar kleding van een bekend merk bijvoorbeeld. Helemaal in de bijbehorende stijl/interieur/logo's enzovoorts.

 

Als je met een relatief beperkte investering wilt beginnen is dat misschien een optie. Je plaatst in bestaande horeca-zaken een soort cabine met daarin je karaoke oplossing. Doe dit uiteraard wel zo dat het afgescheiden is van de rest van de zaak voor geluid e.d.

 

Waarom:

1. Loop. Er zijn al mensen in de horeca-gelegenheid, dus het is niet leeg, en verder zien veel mensen het en wordt er over gesproken.

2. Beperkte investering. Pand, horecavergunning, brandveiligheid, keuken, bar, automatisering, het is er allemaal al. Je hoeft alleen je cabine te (laten) bouwen en te voorzien van interieur en apparatuur.

3. Groeimogelijkheden. Je concept is redelijk eenvoudig toe te passen op meerdere zaken.

 

 

En daar voeg ik een tip aan toe: zoek een horecalocatie met een leegstaande bovenverdieping, kun je er met de minimale middelen wat van maken, zonder dat de oorspronkelijke horecaeigenaar er vierkante meters voor hoeft in te leveren. Overigens wil ik de bovenstaande quote wel nuanceren: aangezien de gebruiksvergunning gewijzigd moet worden zul je opnieuw een bouwvergunning moeten aanvragen en wordt je dus opnieuw getoetst voor brandveiligheid.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.