• 0

Horeca partner gezocht met ondernemerservaring

Hoi,

 

Ik heb een geweldig idee dat hoogstwaarschijnlijk een gat in de markt is in de horeca. Het bestaat nog niet in deze vorm! Heb het bij meerdere mensen in mijn kennissenkring gespiegeld en heb heel veel positieve reacties gehad op mijn idee!

 

Ook al lijkt het een heel goed idee te zijn, ik heb helaas zelf geen verstand van de horeca en van ondernemen (ben nu gewoon in loondienst). Hoe zet ik nu een bedrijf op? Ik heb geen geld dus heb ik sowieso een investeerder nodig. Verder ben ik helemaal niet thuis in de horeca en zeker niet in staat om dit helemaal alleen op te zetten.

 

Wat ik nu dus zoek is iemand die thuis is in het ondernemen (misschien zelf al een bedrijf heeft of heeft gehad, misschien een restaurant?) en iemand die goed thuis is in de horeca en voedingsindustrie.

 

Misschien kan ik het idee dan leveren en kunnen we samen een bedrijf opzetten dat een gat in de markt zal zijn!

 

Als er geinteresseerden zijn ben ik bereid om es samen te praten over mijn idee en kunnen we eventueel samen een begin maken als het klikt!

 

Ik hoop zeker op een reactie want ik ben ervan overtuigd dat het heel veel potentie heeft!

 

Groet,

Reinier

Groet,

Reinier

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Reinier,

 

Je doet er goed aan om hier op het forum te posten.

 

Ik houd ervan om duidelijk te zijn:

Ik denk dat veel mensen zullen denken: "Daar heb je weer zo'n malloot."

 

Wekelijks krijg ik via mijn website wel één of twee mannen aan de lijn die in loondienst werken en HET idee hebben. Ze weten absoluut zeker dat hun idee nieuw is en willen absoluut een wereldwijd octrooi. Tegenwoordig vertel ik ze dan, dat ze geluk hebben. Ik stond op het punt om mijn jas aan te trekken, moet over vijf minuten de deur uit. Nee geeft niet, kan wel even." Ik vertel ze dat ik ze nog wel even een paar tips kan geven.

 

Vervolgens verwijs ik ze naar de cursus van Idee tot Markt en de FAQ's op www.uitvinders.nl, vraag ze om een nieuwheidsonderzoek te doen bij HEMA, Halfords en Google en mij twee dagen later terug te bellen.

Meer dan 90% belt niet terug.

Met de tien procent die wel terugbelt praat ik wat langer. Eén van de vragen die ik dan altijd stel, is of ze gehecht zijn aan hun huis, hun auto, hun gezin.

 

Ondernemers worden geboren. Op hun vierde jaar zaten ze op een oude deken voor het huis hun oude speelgoed te verkopen, ze namen een krantenwijk. Je schrijft dat je geen ervaring hebt als ondernemer en geen ervaring in de horeca hebt.

 

Dan stel ik jouw de vraag: "Ben je gehecht aan je huis, je auto, je gezin?"

 

Groet,

 

Peter

 

 

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0

Hallo Peter,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik denk inderdaad niet dat ik echt een geboren ondernemer ben. :-) Wel denk ik dat ik behoorlijk creatief ben op dit gebied en het zou zonde zijn om daar helemaal niets mee te doen. Dit is namelijk wat ik al tijden doe, dingen verzinnen en dan vervolgens er niets mee doen. :-( Afwachtend totdat soms vele jaren later iemand anders ongeveer hetzelfde idee heeft gehad en het deze persoon zeker geen windeieren heeft gelegd. Een van mijn ideeen was bijv. op het gebied van mobiele games. Zo ben ik drie jaar geleden begonnen op een zolderkamer om mobiele retro games (oude spelletjes van vroeger) te ontwikkelen en te verkopen. In mijn omgeving heb ik hulp gevraagd maar mensen zagen er niets in, ook heb ik bij bedrijven aangeklopt die er ook niets in zagen. Ik was echter overtuigd dat het gigantisch zou kunnen worden. Helaas heb ik alles in mijn eentje moeten doen (afgezien van het grafische werk) en ben er toen ook achter gekomen dat je in de avonduren met `huis, auto en gezin` toch echt niet 10 games per jaar kunt ontwikkelen. De mobiele markt is nog steeds aan het groeien en mobiele retro spelletjes, ja die ook! In mijn eentje ben ik dus niet mans genoeg om mijn goede ideeen op de markt te zetten en te groeien tot een gezonde onderneming.

 

Ook had ik het ongeveer 7 jaar geleden het idee om een simulatie game te ontwikkelen, zo een waar je met vele mensen tegelijk aan mee kunt spelen via het internet en waar je in de huid kunt kruipen van iemand anders. Het was een internet spel over het gewone leven, iets nieuws voor die tijd zeker in combinatie met internet. Ik en een kameraad hebben nog aangeklopt bij investeerders maar die zagen er niets in. Maar misschien heb je wel es gehoord van The Sims die zo'n 4 jaar na mijn hersenspinsels op de markt kwam? Ok, als ik het had ontwikkeld met een groot team was het natuurlijk een heel ander spel geworden en misschien minder succesvol maar het basisidee is precies hetzelfde! Zo zijn er nog wat ideeen en ik loop nu ook weer met meerdere ideeen rond waarvan 1 op gebied van horeca is.

 

Ook op ICT zit ik te broeden, ik heb bjv. ideeen op het gebied van anti spam op een hele andere manier dan hoe het nu werkt met spamfilters met een veel grotere garantie dat je geen spam meer krijgt. Ook daar zit ik met de handen in het haar want dit lukt ook niet in mijn eentje.

 

Wat ik nu dus zoek is WEL een geboren ondernemer en tevens ook horeca specialst waaraan ik het idee over kan brengen. Iemand waar ik ook weer van kan leren. Hoe de rolverdeling dan zal zijn zien we dan wel.

 

Maar ik snap je helemaal en ik denk inderdaad dat mijn idee `heel vernieuwend` is en dat het binnen nu en een paar jaar het perfecte moment is om hiermee op de markt te verschijnen. Eigenlijk wil ik niet te lang meer wachten zeker omdat ik bang ben dat het idee anders over een aantal jaren door iemand anders op de markt wordt gebracht, net als sommige andere ideeen. Waarschijnlijk als je heel goed zoekt is er waarschijnlijk al wel "zoiets" op de markt maar niet zoals ik het op de markt wil brengen.

 

*zucht*

 

Misschien snap je me nu beter of ben je inmiddels afgehaakt met lezen. :-)

 

Zijn er wellicht andere wegen waar ik aan kan kloppen? Waar ik een ondernemerspartner kan vinden voor mijn creatieve idee? Een investeerder die daarnaast het project voor me op kan zetten?

 

Groet,

Reinier

Groet,

Reinier

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je nu dat je Budbrain een ei vind?

 

Ik mis in zijn betoog overigens antwoord op de vraag van Mister Q.

 

Karen (die toch geen ondernemer blijkt te zijn, want ze deed op haar vierde heel andere dingen en is nooit een ochtendmens geweest)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Reinier,

 

Ik kon een glimlach even niet onderdrukken na die reactie van Karen want waarschijnlijk zal ik op mijn 65ste nog wel eens aan een krantenwijkje moeten beginnen...

 

Als ik je zo lees, ben je een zeer ondernemend en creatief type maar heb je iemand nodig om je aan te vullen.

Wat ik me afvraag is het volgende: Op dit moment heb je alleen een idee. Je mist:

-ondernemers ervaring

-horeca ervaring

-geld

 

Kun je niet iets leuks verzinnen waarin jou inbreng een stuk groter is? Dan ben je minder "vervangbaar" en loop je minder risico om teleurgesteld te worden.

Misschien kunnen we iets verzinnen waar je géén ondernemerservaring, géén horecaervaring en géén geld voor nodig hebt.

 

Vertel me eens waar je goed in bent.

Misschien kunnen we straks iets leuks doen met www.spambusters.eu of met www.tvviapc.nl

Ideeën heb ík ook genoeg maar ook ík heb iemand nodig om ze uit te voeren....

 

Groet,

 

Peter

 

Voor de liefhebbers van blauwe tegels:

Het doet geen pijn om van een roze wolk te springen, je moet er gewoon niet te lang mee wachten.

( Is hier een topic voor... tegeluitspraken? )

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0

Voor Karen: Ben je gehecht aan je huis, je auto, je gezin? Ja (tuurlijk) en het moest zijn: "Bedoel je nu dat je Budbrain een ei vindt?" ;)

 

En Peter, je hebt gelijk, ik heb wel ideeen maar kan ze niet uitvoeren. Geen geld/geen ondernemerservaring/geen tijd/geen horeca ervaring etc. Wel heb ik veel ervaring in het ontwikkelen van software, web sites, web applicaties, mobiele software en games. Als beroep ben ik namelijk ICT-er.

 

En binnen mijn vakgebied heb ik dus ook ideeen en ook de kennis om het uit te voeren. Nadeel van mijn ideeen is dat ze ook niet binnen een afzienbare tijd door 1 of 2 personen zijn uit te voeren. (Dit heb ik al geprobeerd met mobiele retro games.) Ook hier heb ik dus partners nodig die wel over de middelen beschikken die ik niet heb (ondernemerskennis, mankracht, geld).

 

Mijn antispam idee heeft trouwens ook veel meer kans als het door een grote partij wordt uitgevoerd. Er zitten naast technische namelijk ook veel organisatorische kanten aan vast.

Groet,

Reinier

Link naar reactie
  • 0

Dag Reinier,

 

Heb een jaar geleden eens een keer een businesscase opgezet voor een restaurant en wat R&D in deze markt gedaan.

 

Enkele van bevindingen zijn als volgt.

- Als restaurant wordt je geconfronteerd met hoge vaste lasten en weinig variabele lasten. Dit is voor een ondernemer minder aantrekkelijk.

- Een gemiddeld fullservice restaurant daait zo'n 5.4% rendement. Mijn BU-case kwam op 6% uit.

- Het opstarten van een restaurant heeft een hoge faalratio. Ben cijfers (verschilt per land) van 1/3 tot 2/3 falliet in het eerste jaar tegengekomen. En nog eens een flink percentage in het 2e jaar van bestaan.

- Banken staan niet te springen om een restaurant te financieren. Doen dit alleen bij ervaren mensen uit de branche met een hoog onderpand. Doorgaans worden restaurant gestart door mensen uit de branche.

 

Dit waren de resultaten van mijn onderzoek. Dus heren uit de branche val maar over mij heen dat het bovenstaande complete onzin is. 8)

 

Groet,

 

Jaguar

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.