• 0

Adsense afstemmen op content

Geachte mede hlers,

 

Niet zo lang geleden heb ik pagina's met inhoud (voornamelijk links en de categorieen van de links) gemaakt.

 

Op dezelfde pagina staan adsense reclame blokken, helaas komen deze niet echt overheen met de links die tussen de tags

en staan.

 

Ik heb meer het gevoel dat google nog steeds woorden uit de gehele pagina haalt, en in mijn geval vooral uit de

tags...

 

Voorbeeld

... gids ... en reclameblokken van verschillende tv-gidsen

 

Kan iemand mij helpen dit beter af te stemmen, of ziet iemand wat ik fout doe.

 

Als jullie graag een voorbeeld pagina willen zien zal ik deze even posten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vermoed dat de hoeveelheid content (of het gebrek daaraan) het probleem is. Op basis van een handjevol links kan Google nauwelijks relevante advertenties bepalen, zeker niet als de helft van die links geen bestaande woorden zijn. Overweeg om elke categorie minimaal vergezeld te doen gaan van 1-2 alinea's tekst die de betreffende categorie toelichten, of bij elke link afzonderlijk een korte toelichting te vermelden.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk gebruikt Adsense de titel, het zou gek zijn als het dat niet zou doen.

 

Het probleem lijkt me dat jouw pagina weinig content heeft, bovendien zonder duidelijk onderwerp en met betekenisloze woorden als "Babbelz". Het onderwerp is 'forums', maar ja, dat is net zo'n onderwerp als 'boeken' of "radioprogramma's". Die dingen gaan ergens over. Dát is het onderwerp.

 

Verder gebruikt Adsense het bezoekersgedrag. Jouw bezoekers zien misschien andere advertenties dan jij. En zolang je weinig bezoekers hebt kan Adsense zich niet optimaliseren. Dat komt vanzelf goed.

 

Mijn ervaring met Adsense: laat het systeem zijn gang gaan. Probeer het niet te besturen of beïnvloeden. Het regelt zichzelf.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen., bedankt voor alle reacties.

 

Echter ben ik er nu pas echt achter wat voor mij werkt.

 

Zelfs na het aanpassen van titel en de keyword dichtheid op een pagina kwam soms wel 10 keer het woord voor, en was daarmee het meest aanwezig.

 

Nee, toen ik de hyperlink het keyword gaf werden mijn adsense ad blocken pas aangepast op het keyword, daar had ik dus een beetje invloed op.

 

Een voorbeeld voor het keyword " politietraining ":

 

test.nl/index.php?pagina=politietraining

 

of

 

test.nl/politietraining.html

Link naar reactie
  • 0

Nee, toen ik de hyperlink het keyword gaf werden mijn adsense ad blocken pas aangepast op het keyword

 

Als dat zo is, dan gaat er iets mis. Adsense kijkt naar de hyperlinks als het geen toegang heeft tot de content, als er geen content is of als het van de content geen enkel soort chocola kan maken. Het is echt een fallback. Ik zou alles maar eens dubbelchecken.

Link naar reactie
  • 0

Ik las onlangs trouwens nog dat de eerste adsense code die bovenaan staat in je broncode de meeste relevante ads zou laten zien omdat die bovenaan staat!!!

 

Klopt deels: dit heeft betrekking op de meest lucratieve ads, die niet noodzakelijkerwijs de meest relevante hoeven te zijn.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

@Anders,

 

Maar daar gaat het dan toch ook om? En de meeste relevante zijn bij mij ook de meest lucratieve, dit omdat mensen op relevante ad's eerder doorklikken...toch?

 

Advertenties kunnen ook lucratief zijn doordat de adverteerder bereid is een hele hoge prijs per klik te betalen.

 

En verder heb je adverteerders die met iets aantrekkelijks in de Googleadvertentie adverteren, voor iets dat na aankomst op de site veel minder relevant blijkt te zijn. Een irrelevante adverteerder kan zichzelf ook op die manier lucratief maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste forumleden,

 

Dit is mijn eerste post op dit forum en ik zal me daarom eerst even voorstellen. Mijn naam is Karel Geenen en ik ben al een aantal jaren zeer actief op internet marketing en zoekmachine optimalisatie gebied. Dit heb ik altijd in "stilte" gedaan om vooral veel ervaring op te doen en niet meteen maar te roepen dat je ergens verstand van hebt.. In mijn handtekening vind je een tweetal websites die ik onlangs begonnen ben/ over heb genomen.

 

On topic:

 

Om relevante advertenties te laten verschijnen zal Google inderdaad wel content nodig hebben om te weten waar de website over gaat. Nu is dit niet het geval. Het is daarom verstandig (zoals al eerder vermeld) om een categorie omschrijving bij te voegen.

 

Verder heb ik nog wel een goede tip voor je. Maak eens gebruik van de Google search optie. Ik heb dit vaak getest en de resultaten zijn verbluffend! De ctr is vaak 8-10 keer hoger dan bij advertenties!

 

Zeker op een linkverzameling website (zoals u heeft) werkt dit goed. Omdat mensen op zoek zijn naar een website zal de searchbar vaker gebruikt worden. Het zijn dus nog zoekende bezoekers die weten dat uw website niet het einddoel van hun zoekopdracht is, het is slechts een middel om tot de gewenste informatie te komen. Wanneer bezoekers nog in deze fase zitten dan zal de searchbar vaker gebruikt worden.

 

Het voordeel hiervan is dat er op de resultatenpagina dan WEL relevante ads getoond worden.

 

Succes!

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Karel voor uw reactie, ik ga de tips zekers toepassen.

 

Ook wil ik u graag offtopic bedanken voor uw geweldige programma

Blog Commenter Lite wat ik onlangs gedownload heb.

Ik moet nog wel even het resultaat afwachten maar dat zal niet lang meer duren.

 

Prima, ik krijg bij uw reacties echt het gevoel dat ik met een doorgewinterde online marketing expert te maken heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.