• 0

Eenmanszaak of BV?

Beste mensen,

 

Het zit zo ik heb al geruime tijd plannen om een onderneming op te richten het gaat hierbij om een dienst waarbij nogal een behoorlijk kapitaal geinvesteerd zal worden.

Nu was ik aan het denken om er een bv van te maken alhoewel ik met nog een persoon ben draag ik de eindverantwoording. Nu ben ik vandaag bij de notaris en hij jaagt me zo goed als weg en zegt maak er een eenmanszaak van. Mijn reden voor de bv is voornamelijk dat ze niet 123 aan mijn prive zaken kunnen komen. Bij een eenmanszaak is het zo dat als je bedrijf failliet gaat jij als persoon ook failliet gaat.

 

Graag advies van julie

 

Groetjes

 

Jase

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jase,

 

betrek in dit soort beslissingen altijd een fiscalist.

 

Momenteel ben ik zelf bezig de eenmanszaak om te zetten naar een holding met BV (werkmaatschappij).

 

Je kan erg veel info vinden via de zoekfunctie. Je zal verbaasd zijn hoeveel topics hier al over bestaan. Neem al die meningen tot je en vorm daar je eigen mening mee. Per situatie verschilt het namelijk en sluit ook de andere vormen van bedrijven niet bij voorbaat uit.

 

De experts van HL zullen waarschijnlijk om meer info vragen om een onderbouwde mening te kunnen geven over je situatie. Denk hierbij aan:

- waar komt het kapitaal vandaan, wat voor soort dienst, wat is het risico, welke ervaring heb je in de branch, heb je al klanten op het oog, heb je marktonderzoek gedaan, etc etc.

 

Hoe meer info je ze geeft, hoe beter is hun advies heb ik gemerkt.

 

Succes in elk geval en durf te dromen!

 

mvg

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.