• 0

Boekhouder; welke vragen te stellen?

Hallo,

 

Ik ben opzoek naar een boekhouder en vraag me af welke vragen belangrijk zijn om te stellen tijdens het intakegesprek. Ik weet dat veel aankomt op 'het gevoel', maar wellicht weet iemand toch iets waarmee ik verschillende boekhouders kan vergelijken.

 

Gisteren had ik een gesprek met een potentiele boekhouder en die wist niet dat de kapitaaleis van E 18.000 bij het oprichten van een BV hot news is en waarschijnlijk komt te vervallen. Dit verbaasde mij, maar moet ik diegene hier ook op afrekenen? Diegene was ook vrij jong, maar het gevoel was zonder meer goed.

 

Hoe zit het met de kosten kosten? Als een boekhouder E 1.500 vraagt en je eigenlijk alle administratieve romplslomp uit handen neemt. Is dat duur, precies goed of te weinig?

 

Let's discuss & bedankt alvast!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een beetje boekhouder moet de meeste hoofdregels wel weten maar we zijn soms net advocaten; er zijn zoveel regels dat we ook nog wel eens wat op moeten zoeken.

Boekhouders kosten tussen de € 300 en € 4000 per jaar, met zelfs nog uitschieters alle kanten op.

Bij ons kantoor, en ik denk bij de meeste, ligt het er ook aan hoe je de boel aanlevert: doe veel zelf en de boekhouder heeft minder te doen en dat scheelt weer geld.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk in eerste instantie dat je een partij / persoon moet zoeken waar je een goed gevoel bij hebt, ons vak is redelijk persoonlijk. En als je een hele goede boekhouder hebt waar het niet mee "klikt"heb je er ook niets aan.

 

Dus een kantoor zoeken waar je een postief gevoel hebt, en dan op een rijtje zetten wat je wilt, hoe wil ik het aanleveren -> kan dat? of zijn er nog tips.

 

Als je zelf wilt boeken, wat zijn de mogelijkheden etc. Mijn ervaring is dat de meeste vragen pas komen als ondernemers aan de slag gaan en op vragen stuiten, hoe gaat de boekhouder daar mee om, is het uurtje factuurtje of is dat in de prijs inbegrepen etc.

 

Wat betreft de prijs, tja afhankelijk van de grootte van de administratie en hoeveel je zelf wilt doen.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Nee, leeftijd doet er in principe niet toe, iemand die 15 jaar in het vak zit zal meer ervaring hebben, maar dat geeft geen garanties.

 

Heb je een jong iemand die gedreven is dat kan dat ook goed werken. In ons vak bestaat niet zoiets als een keurmerk (misschien NOAB, maar bij ons in de regio zitten ook een paar dubieuze collega's die bij NOAB zijn aangesloten).

 

Want zelfs wat voor de een goed is kan voor de ander niet goed genoeg zijn, wederom gevoel en vooral vertrouwen is de key.

 

Heb je vertrouwen?

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.