• 0

Boekhouder; welke vragen te stellen?

Hallo,

 

Ik ben opzoek naar een boekhouder en vraag me af welke vragen belangrijk zijn om te stellen tijdens het intakegesprek. Ik weet dat veel aankomt op 'het gevoel', maar wellicht weet iemand toch iets waarmee ik verschillende boekhouders kan vergelijken.

 

Gisteren had ik een gesprek met een potentiele boekhouder en die wist niet dat de kapitaaleis van E 18.000 bij het oprichten van een BV hot news is en waarschijnlijk komt te vervallen. Dit verbaasde mij, maar moet ik diegene hier ook op afrekenen? Diegene was ook vrij jong, maar het gevoel was zonder meer goed.

 

Hoe zit het met de kosten kosten? Als een boekhouder E 1.500 vraagt en je eigenlijk alle administratieve romplslomp uit handen neemt. Is dat duur, precies goed of te weinig?

 

Let's discuss & bedankt alvast!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een beetje boekhouder moet de meeste hoofdregels wel weten maar we zijn soms net advocaten; er zijn zoveel regels dat we ook nog wel eens wat op moeten zoeken.

Boekhouders kosten tussen de € 300 en € 4000 per jaar, met zelfs nog uitschieters alle kanten op.

Bij ons kantoor, en ik denk bij de meeste, ligt het er ook aan hoe je de boel aanlevert: doe veel zelf en de boekhouder heeft minder te doen en dat scheelt weer geld.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk in eerste instantie dat je een partij / persoon moet zoeken waar je een goed gevoel bij hebt, ons vak is redelijk persoonlijk. En als je een hele goede boekhouder hebt waar het niet mee "klikt"heb je er ook niets aan.

 

Dus een kantoor zoeken waar je een postief gevoel hebt, en dan op een rijtje zetten wat je wilt, hoe wil ik het aanleveren -> kan dat? of zijn er nog tips.