• 0

Verkoop cursussen geven

Vaak loop ik bij collega's binnen (bouwmaterialen) en mijn tenen kromen zich bij het aanhoren van de verkopers. Deze verkopen combinaties wat helemaal niet kan, behandelen de klant als kleine kinderen en de klant is hiervan de dupe. Ingrijpen staat zo stom zeker bij een collega.

 

Nu is mijn bedoeling om cursussen te gaan geven in het voortraject van een verkoper zoals: verhoog uw verkoopkansen door een goede offerte, hoe ervoor te zorgen dat een klant optijd betaald. Klanten winnen en klanten houden. Daarnaast kunnen ze een specifieke verkooptraining krijgen in de branche.

 

Wat zijn goede tips om erachter te komen of dit aan zal slaan. Zijn er al mensen die deze weg hebben bewandeld en al cursussen hierin geven.

 

Ik zit zelf al 20 jaar in deze branche waarvan 8 jaar voor mezelf en heb altijd alles opgeschreven over wat goed en slecht is gegaan en wil mensen voor de slechte dingen behoeden.

 

Hoe aan te pakken?

 

John Serdonk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vaak loop ik bij collega's binnen (bouwmaterialen) en mijn tenen kromen zich bij het aanhoren van de verkopers. Deze verkopen combinaties wat helemaal niet kan, behandelen de klant als kleine kinderen en de klant is hiervan de dupe. Ingrijpen staat zo stom zeker bij een collega.

 

Nu is mijn bedoeling om cursussen te gaan geven in het voortraject van een verkoper zoals: verhoog uw verkoopkansen door een goede offerte, hoe ervoor te zorgen dat een klant optijd betaald. Klanten winnen en klanten houden. Daarnaast kunnen ze een specifieke verkooptraining krijgen in de branche.

 

Wat zijn goede tips om erachter te komen of dit aan zal slaan. Zijn er al mensen die deze weg hebben bewandeld en al cursussen hierin geven.

 

Ik zit zelf al 20 jaar in deze branche waarvan 8 jaar voor mezelf en heb altijd alles opgeschreven over wat goed en slecht is gegaan en wil mensen voor de slechte dingen behoeden.

 

Hoe aan te pakken?

 

John Serdonk

Link naar reactie
  • 0

Dubbelposten is niet nodig.... ze verschijnen alletwee op de voorpagina ('home'). Er zijn hierin al aardig wat cursussen, bijvoorbeeld gegeven door mkb nederland. Je kennis van verkopen alleen is niet voldoende om de workshops te geven, pas als je ook voldoende dicatische vaardigheden hebt en als coach kunt optreden geef ik je een kans. Maar dan moet je je propositie nog zo zien te omschrijven dat ondernemers/werkgevers voor jou gaan kiezen in plaats van een concurrent, heb je al enig idee hoe je dat verschil gaat maken?

Link naar reactie
  • 0

Zoals jij zijn er veel verkopers sales trainer geworden. Ik meen dat een goede sales trainer ook verkoop ervaring heeft. Maar dat maakt nog niet alle verkopers ook geschikte trainers.

 

Jouw voordeel zou kunnen zijn dat je branche gericht gaat werken. Hoewel je jezelf daarmee ook beperkt qua klantendoelgroep. Aan de andere kant creëer je daarmee wel een niche, wat je weer uniek maakt. Dat kan zeker voordelen hebben.

 

Sales trainer kun je worden als zelfstandige of je kunt onderdeel uitmaken van een franchise organisatie, zoal bijvoorbeeld Kenneth Smit.

 

Maar het belangrijkste is, zoals reeds opgemerkt, dat je over voldoende didactische capaciteiten beschikt. Of ze verder gaat ontwikkelen.

 

Om dat uit te proberen zou je eens een aantal bedrijven uit jouw branche een gratis training aan kunnen bieden en hen vervolgens vragen of het aan slaat. Of ze er voordeel bij hebben. Of ze kansen zien voor jouw aanpak. Maar dat kun je natuurlijk ook doen in een meer beschermde (zaken)vriendenkring.

 

Link naar reactie
  • 0

Er worden legio workshops gegeven voor beginnende en ervaren trainers. Na zo'n workshop ben je op de hoogte van de belangrijkste basisvaardigheden van een trainer. Je leert het pas echt in de praktijk, maar zo'n workshop kan je wel op weg helpen. Google op 'train de trainer', en voila.

 

Succes met je plannen!

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor de snelle reactie's. Het geven van cursussen is mij niet vreemd. In het verleden heb ik mede een computer programma ontwikkeld en zelf computercursussen gegeven zodat de deelnemers 3D tekeningen konden maken met de computer. Ook heb ik voor grote groepen gestaan en in het verleden maar dit is weer een nieuwe stap en heb me de laatste paar jaar er niet meer in verdiept over hoe het op dit moment gaat en wat de mogelijkheden zijn.

 

serdonk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.