• 0

Factoring gezocht

Goedendag,

Ik heb een online shop waarbij ik momenteel verkoop op basis van betaling via eenmalige machtiging, creditcard, rembours iDeal en nog een paar betaal methodes.

Ik verkoop voor 99,99% aan particulieren.

 

Nu wil ik graag op rekening gaan leveren om meer klanten te kunnen trekken.

Hiervoor wil ik echter factoring gaan gebruiken zodat ik niet in grote financiele problemen kom te zitten door eventueel niet betalende klanten.

 

Ik heb wat gezocht naar factoring bedrijven die ook particulieren transacties accepteren en geen miljoenen omzet eisen.

Nu heb ik 1 bedrijf gevonden namelijk www.directpay.nl .

dat is echter de enige die ik zo kan vinden en zou graag keuze uit meerdere bedrijven hebben.

 

Weet iemand hier meer bedrijven waarbij ik terecht kan voor factoring en die dus ook B to C transacties accepteren?

mvg

 

Daniël

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

daniel,

 

Factoring is een lastig punt, over het algemeen, je zegt het al, dienen opdrachtgevers tenminste 1 mln aan omzet over te dragen willen deze partijen een overeenkomst met je sluiten,

 

In veel gevallen is dit een kredietverzekering, en je betaald vaak rond de 2-5% aan comissie.

 

Direct pay, en ik denk dat er heus nog wel wat meer "kredietbewakers" zijn leveren dezelfde diensten alleen zijn hun percentages vaak hoger tot wel 10% van de gefactureerde omzet. Dat is natuurlijk maar net wat je wilt.

 

Ervaring leert dat het vaak voor ondernemingen met een omzet lager dan 1mln moeilijker is marges te draaien om de comissie te kunnen betelen.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Het voordeel van een bedrijf als direct pay vind ik dat ik de goederen lever en ik verder dus geen omkijken meer heb naar de factuur.

Directpay zorgt voor de betaling hiervan en indien noodzakelijk stappen ze naar de rechter om het geld te incasseren en al die werkzaamheden zitten al in het overeen gekomen bedrag in.

 

Ik heb verder geen idee hoe een crediet verzekering werkt maar ga er vanuit dat je dan zelf achter je geld aanmoet en dus zelf kosten voor rechtzaken en dergelijke moet betalen?

 

Waar kan ik daarover ook meer info vinden?

 

Maar is directpay het enige bedrijf dat B to C vorderingen accepteerd en geen zeer hoge omzet verlangt?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk (maar weet dan niet zeker) dat er heus wel meerdere bedrijven zijn die dit soort diensten bieden.

 

Alleen is nu de vraag hoe kapitaalkrachtig is direct pay, ik ken de organisatie niet persoonlijk, in Barendrecht zit een BV en een stichting op bijna hetzelfde adres (zelfde pand) geregistreerd.

 

Grote vraag is nu, Zal direct pay in staat blijven de verplichtingen na te komen.

 

Een klant van ons had dus het probleem dat een soortgelijke organisatie, failliet ging, en het dus heel lang duurde voordat het reeds door klanten aan partij betaalde geld werd uitbetaald. Hier moest nl. de curator over beslissen.

 

De groten, zoals Atradius en Lagelanden factoring hebben grote partijen achter hun staan die kapitaal garanderen.

 

note: MET DEZE REACTIE WIL IK GEENZINS DIRECT PAY IN DISCREDIET BRENGEN.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Beste Daniel,

 

Ik heb in ieder geval nog twee anderen voor je:

 

Transfair in Zwolle. Grote club, ben niet zeker of ze een ondergrens hanteren. Mijn contactpersoon is Tom Smits.

 

Maxfactor in Amsterdam, contactpersoon Peter Swagemakers.

 

Groeten,

 

 

Hans Pragt

 

Hallo,

Transfair heb ik al heel even gesproken en moet ik morgen nog even verder terug bellen.

Het bedrijf maxfactor kan ik helaas niet vinden.

In de gouden gids geen bedrijf met die naam in amsterdam bekend en op internet (via o.a. google) kom ik enkel op de makeup fabrikant uit.

Heb je van dit laatste bedrijf toevallig een website?

 

Daniël

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.