• 0

google applications

Per ongeluk ging ik vnamorgen naar google.com/a in plaats van google.com/analytics, en kwam erachter dat daar een betaversie achter zit van applicaties die je 'onder je domein' kunt laten draaien:

 

Nu kunt u aan al uw gebruikers gratis services aanbieden voor persoonsgerichte e-mail, chatten en agenda's*, zodat ze ideeën kunnen uitwisselen en het werk efficiënter kunnen uitvoeren.U kunt ook de website van uw bedrijf ontwerpen en publiceren. Het wordt allemaal gehost door Google dus u hoeft geen hardware of software te installeren of te onderhouden

 

Dit kan nog wel eens handig zijn, een gedeelde agenda bijvoorbeeld. Heeft iemand hier al ervaring mee?

 

Testominials zijn hier te vinden.

 

Zou dit een concurrent worden voor vergelijkbare betaalde 'online offices', of juist als bij Google analytics de markt verbreden en vergroten door een vergroot bewustzijn van mogelijke gebruikers van dit soort appplicaties?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit kan nog wel eens handig zijn, een gedeelde agenda bijvoorbeeld. Heeft iemand hier al ervaring mee?

 

Google Calendar kan dat al, daar kun je eenvoudig anderen bij je agenda inlaten en over en weer informatie uitwisselen. Maar dit zijn absoluut interessante ontwikkelingen, die vooral 'aan de onderkant van de markt' flink wat weg zullen snoepen van de huidige aanbieders. Ben benieuwd :)

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp zijn het allemaal reeds bestaande diensten die alleen op een andere manier worden aangeboden aan een organisatie. Hoe het precies werkt heb ik alleen niet voor ogen.

 

Zoals ik er nu tegenaan kijk (is beperkt) denk ik dat het geen schokkend iets is. Een website creator bijvoorbeeld, hebben al zoveel bedrijven in de aanbieding en het spreekt natuurlijk slechts een beperkte doelgroep aan. (zoals Jeroen zegt, aan de onderkant van de markt).

 

Google Talk zie ik zomaar niet MSN van de troon stoten hier in Nederland en G-Mail is ook al een tijdje over het hoogtepunt. De nieuwe versie van Microsoft, live mail, is trouwens ook erg mooi. Werkt prettig.

En dan heb je nog Google Agenda, een functionaliteit dat veel bedrijven in de vorm van Outlook hebben. Het is een alternatief dat toegankelijker is en daardoor weer meer aan de onderkant van de markt zal zitten.

 

Over Microsoft gesproken, in de Live serie zitten meer van dit soort producten die Google ook aanbiedt:

http://ideas.live.com/

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

IN principe probeer tGoogle natuurlijk gewoon alle applicaties die succesvol in de makrt gezet zijn onder het eigen label populair te maken, maar ik ben benieuwd hoe ze mensen dan over de streep gaan trekken om dat onder het Google-label te doen. Ik begrijp ook nog niet precies hoe het 'onder je eigen domein' werkt. Het lijkt me toch sterk dat straks iemand onder www.nonex.nl/agenda kan inloggen voor een gedeelde agenda, terwijl het door Google gehost wordt. Dan zal ik toch een of ander bestandje naar mijn domein moeten uploaden denk ik zo.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik gmail voor eigen domein, dat werkt heel goed... eigenlijk hetzelfde als gewoon gmail, maar dan met een mailadres op je eigen domain.

 

Configuratie daarvan werkt met instellen van MX records, vrij eenvoudig in te stellen en weer ongedaan te maken. Wellicht werken die andere diensten met een subdomein, heb het nog niet geprobeerd.

Link naar reactie
  • 0

Naja, ik betwijfel of die pages zoveel effect zullen hebben, want het concept is verre van nieuw. Gratis een eigen site maken met een wysiwyg editor kan tenslotte al heel lang - vroeger al via tripod, geocities, angelfire en dergelijke (die nu allemaal zijn opgeslokt door lycos, yahoo etc). Dat dergelijke pagina's er vaak belabberd uit zien ligt meer aan de gebruiker dan aan de tools ben ik bang ;)

Link naar reactie
  • 0

@Karel,

 

Het systeem trends van google werkt wel met zoekwoorden..dus jij moet dan nog steeds eerst zelf bedenken welk woord misschien populair is of niet.....

 

En pas dan weet je of jouw idee een trend is of niet...ze geven geen informatie over datgene wat de afgelopen maanden populair was...of verhoudingsgewijs het snelst gegroeid is in vraag.

 

Checkit lanceert elke maand een overzicht van de meest populaire zoektermen in samenwerking met live.nl...

 

Maar ook dit is alleen info van de laatste maand en niet wat de afgelopen maand in verhouding het meest gestegen is..dus een trend kan zijn...

 

Dat zou pas waardevolle informatie zijn.

 

Overzicht top 10 search live.nl vindt je hier: http://www.checkit.nl/msnsearchtop10.html

Link naar reactie
  • 0

@gbouwhuis

 

Ik bedoelde eigenlijk meer dat je vanuit je bestaande markt nieuwe trends kunt ontdekken/onderzoeken. Stel je verkoopt bijvoorbeeld dvd spelers, je kunt dan keywords zoeken gerelateerd aan laptops (met de link die je hierboven hebt gegeven) en deze eens vergelijken met Google trends. Een mooi voorbeeld is om eens te kijken welke nieuwe technieken er hot zijn/aan het worden zijn (blueray enz. enz.)

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.