• 0

hoe verkopen aan grote winkelketens?

Ik heb een idee voor de import van een nieuw product, wat een soort gadget is/moet zijn. Uiteraard wil ik deze in zoveel mogelijk winkels krijgen, maar hier heb ik helemaal geen ervaring mee. Daarom de volgende drie vragen:

 

- Hoe komt mijn product in de winkels, bijv Expo, V&D en Bijenkorf? Is dat direct contact zoeken met het hoofdkantoor van de winkelketen en onderhandelen? Of zitten er vaak groothandels tussen?

- Wat zijn de marges wat winkelieren zelf verwachten. Mijn geadviseerde verkoopprijs zal zo rond de 15 - 20 euro komen te liggen. Voor welk bedrag verwachten zij dan de producten te kunnen inkopen?

- Wat is gebruikelijk met de leveringsvoorwaarden?

 

Ik hoop dat jullie me hiermee een stapje verder kunnen helpen.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben zelf ook eens met het idee bezig geweest, maar toen ik erachter kwam dat de eigenaar van Kruidvat ook uit die lage loon regionen kwam, heb ik mijn idee laten varen.

 

Wil je het wel doorzetten en denk je een uniek product te hebben(dvd-spelers die ook divx kunnen afspelen voor 40 euro, worden volop aangeboden door de Chinezen, maar is absoluut niet uniek meer), dan zou ik zeggen, zorg dat je je garantie afwikkeling op orde hebt(in eerste instantie op papier) en trek gewoon de stoute schoenen aan en ga bellen voor een afspraak(en verkoop geen product op papier, zorg dat je samples hebt!).

 

Dan nog is het denk ik heel moeilijk om ertussen te komen. Maar jah, als je eenmaal je ingang hebt gevonden .....!!!

Link naar reactie
  • 0

Beste Dames en heren,

 

Ik ben een nieuw product aan het ontwikkelen en wil deze graag stallen in de grotere warenhuizen. Ik heb nu zoveel onderzoek gedaan en zelfs al een afspraak gehad met inkoopafdelingen.

 

Mijn vraag is nu hoe dat werkt met een nieuw product. Worden deze van tevoren betaald door de warenhuizen? Of worden deze achteraf betaald.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is nu hoe dat werkt met een nieuw product. Worden deze van tevoren betaald door de warenhuizen? Of worden deze achteraf betaald.

(topic is wel wat gedateerd)

Hangt wat af van de formule die je onderhandelt en hoeveel onderhandelingsmacht je hebt (bijna geen in dit geval lijkt me).

Bij fmcg is het (in België, maar ik ga ervan uit dat dat in NL vergelijkbaar is)gebruikelijk dat de warenhuizen een betaaltermijn van bv 2 maand einde maand hanteren. Als de verkoop wat loopt dan hebben ze jouw producten al verkocht voor je wordt betaald. Dit kan dus op termijn liquiditeitsproblemen opleveren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.