Wat zijn de kosten van Videoconferentie?

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor mijn afstudeeropdracht ben ik zijdelings bezig te onderzoeken of videoconferentie interessant kan zijn om binnen de organisatie toe te passen.

 

De organisatie waar ik dit uitvoer maakt deel uit van een grote overkoepelende organisatie, waardoor een aantal kosten wegvallen. Zo zijn de verbindingen aanwezig, tevens als gewone desktops.

 

Voor deze casus wil ik gaan bekijken wat het kost en oplevert als er tussen 2 vestigingen een videoconferentieruimte wordt opgesteld. hiervoor zijn ruimtes beschikbaar.

 

Ik ga er vanuit dat 100 mensen 2 maal in de week een reis besparen van 1 uur heen en 1 uur terug.

 

Mijn vraag is, weet iemand wat de kosten zijn voor het opstellen van 1 videoconferentie-ruimte voor ongeveer 6 personen. Hierbij moet ook rekening gehouden worden met opstellen van lampen, audio, microfoons e.d.

 

ik heb her en der op het internet gekeken, maar er wordt alleen aangegeven dat de kosten hoog zijn. Tevens worden er conferentieruimtes verhuurd.

 

Heeft iemand hier ervaring mee, weet wat de voor en nadelen zijn en vooral wat de kosten zijn voor het opzetten van zoiets?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Britta

Link naar reactie

Hallo,

 

Natuurlijk bied ik het ook aan ; ), maar afgezien daarvan: er zijn onderhand zoveel mogelijkheden om via internet iets dergelijks te doen dat ik me afvraag of het loont een speciale ruimte e.d in te richten.

Paar pc,s, flinke adsl/kabel, webcam en confereren maar.

Zelfs met ' gewoon' Skype kun je al een heel eind komen!

Maar wellicht heb je een zeer gefundeerde reden om zo'n oplosing te gebruiken.

 

Ciao,

GJ

Link naar reactie

Hallo,

 

Natuurlijk bied ik het ook aan ; ), maar afgezien daarvan: er zijn onderhand zoveel mogelijkheden om via internet iets dergelijks te doen dat ik me afvraag of het loont een speciale ruimte e.d in te richten.

Paar pc,s, flinke adsl/kabel, webcam en confereren maar.

Zelfs met ' gewoon' Skype kun je al een heel eind komen!

Maar wellicht heb je een zeer gefundeerde reden om zo'n oplosing te gebruiken.

 

Ciao,

GJ

 

Dit ligt denk ik vooral in de kwaliteit die je wilt aanbieden? Ik ben een paar weken terug bij een open huis geweest van een multimedia aanbieder, hier hadden ze HD videoconferencing. Het is inderdaad superscherp beeld, maar ja..hangt wel een prijskaartje aan.

 

En er zit nog een hele wereld tussen Skype en HD-conferencing natuurlijk.

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Ik ben wel op zoek naar kosten van een redelijke conferentieruimte. Als het in gebruik wordt genomen moet het namelijk wel van dergelijke kwaliteit zijn dat het reizen tussen vestigingen tot een minimum beperkt wordt.

 

Het zal dus zowieso met 2 schermen worden, om enerzijds een presentatie weer te kunnen geven en de personen in de ruimte. Als ik bereken hoeveel kosten qua uren erop bespaard kan worden dan mag er toch wel een beetje investering tegenover staan.

 

Groetjes Britta

Link naar reactie

Hi Britta,

 

Als ik jou was zou ik eerst eens zorgen voor wat ervaring op het gebied van video "conferencing"

Ga eens met een paar vrienden en twee webcams proberen iets te overleggen, neem een serieus onderwerp. Je zult zien dat er dan hele andere dynamieken gaan spelen dan je normaal gewend bent.

Videoconferencing kan een goed hulpmiddel zijn, maar is niet voor elk soort overleg geschikt.

 

Bijvoorbeeld, een directeur die vanuit een hoofdvestiging iets oplepelt is een heel ander verhaal als wanneer twee vestigingen samen iets moeten gaan bespreken. Dat maakt nogal uit voor de opstelling van camera's microfonns'projectiescherm met extra beeldschermen.

 

Link naar reactie

Ik weet dat niet alle soorten overleg geschikt zijn voor videoconferentie. Het is ook niet aan mij de taak om te bepalen of dit daadwerkelijk wordt ingevoerd of niet. Ik moet alleen een vergelijking maken van de kosten en opbrengsten t.o.v. het reizen.

 

Daarom ben ik wel op zoek naar een redelijke vergelijking, met goede apparatuur, om zo toch van een goede conferentieruimte uit te gaan. Vandaar dat ik ook wil uitgaan van 2 beeldschermen, en microfoons ofzo? Ik ga dan ook uit van maximaal 6 personen in een ruimte.

 

Ik zie wel veel 'aanbiedingen' maar het is niet helder waaruit de kosten zijn opgebouwd. dit wil ik graag helder krijgen om een goede vergelijking te kunnen maken. het is dan ook alleen voor intern overleg bedoeld.

 

Groetjes Britta

Link naar reactie

Op internet heb ik gelezen dat het product van polycom wel goed is:

 

Polycom VSX 7000s € 5.500,--

Optionele modules Polycom VSX 7000s

· Polycom Multipoint Module (4 lokaties in 1 videocall) € 2.500,--

· Polycom Quad-Bri ISDN Module (4 x ISDN-2) € 1.350,--

· Polycom People + Content Bundle (geven van pcpresentaties) € 1.850,--

· Polycom Soundstation VTX 1000 conferentietelefoon + kit € 1.150,--

· Polycom Plasma/LCD bevestigingsbeugel € 175,--

 

Hier moeten dan nog de beeldschermen bij. Echter zie ik hier ook niet microfoons e.d. bij staan. Ik mis dus een aantal zaken. Kom er niet echt uit wat een goede oplossing is, met alles erop en eraan.

 

 

Groetjes Britta

Link naar reactie

Klopt dat deze ruimtes betaald moeten worden. De kosten van het pand (en dus de ruimte) worden per m2 doorbelast vanuit centraal. Deze kosten worden dus meegenomen.

 

Wat kan ik verstaan onder een aardig bedrag en wat valt daar allemaal onder? Daar ben ik naar op zoek.

 

Groetjes Britta

Link naar reactie

Ik zal je een voorzet geven, reken qua inrichting van de ruimte op 15.000 Euro totaal. Maar hier heb ik nog niet de HD videoconferencing in meegenomen, dit zal je even moeten googlen om bij een leverancier uit te komen.

 

Of je belt de mensen van MK2 (spam?), met hun heb ik goede ervaringen tot nu toe. Zij zijn multimedia aanbieder voor het inrichten van conferentiezalen etc en kunnen je zeker verder helpen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Na 4,5 jaar is het relevant om deze topic weer even onder het stof uit te halen, want er is veel veranderd in de wereld van video conferencing. De traditionele kostbare "room systems" moeten steeds meer ruimte geven aan beter betaalbare oplossingen. Vooral Software As A Service (SAAS) wint veel terrein. Een cloud oplossing is dikwijls ideaal en eist geen investering maar vraagt slechts een kleine maandelijks contributie (ook voor HD). Al eens gehoord van bijvoorbeeld Nefsis, MegaMeeting, VSee, WebConference, PC Video Conference of ooVoo om er maar enkelen te noemen?

De inrichting van een vergaderzaal kan zeer goedkoop; een professionele camera (incl videokaart) van ca €1000 en 1x flatscreen van ca € 800 op een PC en klaar ben je.

Daarnaast is er een sterke verschuiving naar vergaderen vanachter de PC; helemaal geen dure spullen nodig, comfortabel, beter oogcontact, alles bij de hand en geen zaalreservering nodig.

Het wordt tijd voor het verlaten van het ouderwets dure beeld van video conferencing.

Communicatie verbeteren en geld+tijd besparen? Doe eens Desktop Video Vergaderen!

Link naar reactie

Je kan ook een reeds bestaande vergaderruimte voorzien van videoconferencing apparatuur waardoor er geen aparte ruimte voor ingericht hoeft te worden en deze reserveren op de momenten dat het nodig is. Scheelt weer in de kosten. Voor meer routinebesprekingen (zeker internationaal) kan het echt een uitkomst zijn.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Video conferentie, kan heel goedkoop en goed. Zelf beschik ik al jaren over een videotelefoon die ik kan aansluiten op een beamer en televisie en laptop, waarmee je ook 3 waycalls kunt doen. Ik ben zelfstandig vertegenwoordiger

mod edit: verschrikkelijk lange promotekst verwijderd! @Hilde, lees even de huisregels voordat je post. Reclame en SPAM worden niet op prijs gesteld en dus verwijderd.

 

Hilde Vink

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.