Hallo mensen,

Ik wil me eigen kledingwinkel gaan beginnen, en ik heb daar voor al een ondernemingsplan gemaakt, maar ik loop vast in het Finacien gedeelte.

In het eerstje jaar kom ik al 6000,- in de min, ik denk zelf dat ik een grote fout hebt gemaakt. Ik denk zelf dat ik alles verkeerd uitgerekend hebt ofzo.

Wie zou mij willen helpen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10534-ondernemingsplan-kledingwinkel/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Als je meer kosten/investeringen denkt te moeten maken dan dat je inkomsten verwacht te krijgen, dan zou het kunnen dat je de min ingaat. Daar is niets vreemds aan toch? Een businessplan is niet per definitie een invuloefening die altijd positieve getallen moet geven :)

• 0

Inderdaad, als je alles correct hebt berekend en geschat waar nodig en je komt negatief uit kun je feitelijk concluderen dat ondernemen volgens dan plan niet rendabel is (of in ieder geval niet in het eerste jaar).

Goed moment om alles nog eens te overzien, waar je kosten kunt sparen of inkomsten verbeteren - eigenlijk precies de reden waarom je een financieel plaatje probeert te maken voor je erin duikt.

• 0

Bedankt voor de reacties :)

Ik ben er vanuit gegaan dat ik 10 kleding stukken van 34 euro per dag zou verkopen. Dat heb ik per 6 dagen/per maand/per jaar uitgerekend. en dat is dus dan me omzet per jaar.

De inkoopkosten zijn 47.000 en nog een beetje :)

Moet ik bij de 47.000 ook 40% winstmarge en 19% btw rekenen?

Of bij het bedrag van de kleding? Ik zelf denk dat ik daar de mist mee in bent gegaan. :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar