• 0

BTW diensten in Frankrijk

Weet iemand hier een antwoord op :)

 

Ik (Nederlandse BTW-plichtige) heb bij een pretpark nabij Parijs een aantal entreekaarten en menuvouchers bestelt, waarvan ik vandaag de factuur van heb ontvangen.

 

Op deze factuur zie ik staan dat over de menu-vouchers 19,6 % en over de entreekaarten 5,5 % (Franse) VAT is geheven. De totale VAT op deze bestelling is 287,52.

 

Ik ga het Nederlandse bedrijf die dit bij mij heeft bestelt een factuur sturen, waarin ik een commissie voor mezelf bereken, dat wil zeggen, een kaartje inkoop is € 30,- (inclusief 5,5% VAT), welke ik ga verkopen voor bijvoorbeeld € 31,-.

 

* De kaartjes en vouchers voor de groep liggen klaar in Frankrijk, de "prestatie" vind dus ook plaats aldaar.

 

Nu moet ik op deze factuur (aan het Nederlandse bedrijf) natuurlijk ook een specificatie van de BTW geven, zodat zij die eventueel kunnen terug vorderen, alleen hier kom ik helemaal niet uit!

 

Ik ben geneigd om het volgende te doen:

 

- Op de factuur die naar het Nederlandse bedrijf gaat 19% op de menuvouchers en 6% op de entreekaarten vermelden. (deze BTW +/- € 325,- moet ik afdragen)

- Via een formulier de VAT van 287,52 bij Frankrijk terug te vorderen.

 

Als dit is hoe het werkt, dan kom ik wel in de problemen om binnen de kleine ondernemingsregeling te vallen. Ik bedoel te zeggen ik kan deze VAT niet als voorbelasting af trekken? Bij 5 van deze boekingen zit ik al door de kleine ondernemningsregeling, terwijl ik zelf maar +/- € 150 per boeking verdien.

 

Of moet ik geen btw doorgeven aan dit Nederlandse bedrijf??? Hoe moet ik het opgeven op de aangifte omzetbelasting?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.