• 0

hulp gevraagd mbt een Surinaams evenement

Beste Higerlevel leden,

 

Ik zit met een probleem. Enkele maanden geleden heb ik me aangemeld op HL en heb interessante adviezen gehad van medebezoekers.

 

BEDANKT....

 

Om nu alles op een rijtje te zetten ben ik 4 maanden naar Italië vertrokken en heb daar mezelf opnieuw gevonden.

 

Nu heb ik een concept in mn hoofd en vraag wederom om uw aandacht, visie en op-/aanmerkingen.

 

Ik wil een evenement organiseren en de locatie en datum zijn al bekend. Ik ben in onderhandeling met de verhuurder van Strand aan de Maas, Rotterdam.

 

Het evenement zal zich gaan richten op de Surinaamse bevolking in Nederland en een ieder die hierin geintereseerd zou kunnen zijn.

Voor dit evenement zullen we entree heffen, maar ik ben bang dat de entree niet de hoofdinkomsten zullen zijn.

 

Ik zou graag willlen weten hoe ik sponsoren en/of VC kan aantrekken. Wat heb ik daarvoor nodig ????

 

:o bedankt,

 

Jimmy Manjeet

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

we zijn ook aan het werken met een extern bureau dat zich voornamelijk bezig houdt met het programma, de invulling daarvan en alle onderwerpen die betrekking hebben op het entertainment gebeuren.

 

Ikzelf wil zoveel mogelijk sponsoren benaderen en heb daarvoor een Sponsorprop....... gedownload via het internet.

 

ben daar heel veel wijzer van geworden en ben meteen aan de slag gegaan.

ik heb alleen een belangrijk probleem waar ik tegenaan loop en dat is

dat we de opstartkosten niet volledig hebben zoals we die zouden willen hebben.

 

Voor de sponsoren hebben we namelijk vele manieren van exposure in gedachten waarbij er veel nadruk gelegd zal worden op de locatie. het is namelijk aan de voet van een internationaal bekende brug. ook hebben we vele manieren bedacht om de pers aan te trekken.

 

met exposure hopen we dat het wel goed zit.

 

 

bij deze een vraag naar uw hulp, uw adviezen etc..

 

mvg J.Manjeet

???

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jimmy,

 

Ik heb nog wel een presentatie waar je misschien iets aan hebt. (zie bijlage) Probeer in ieder geval een duidelijk verhaal te hebben (in je hoofd, presentatie en sponsormap) Sponsorpakketten en exposure via bijvoorbeelde de NL 10, regionale TV duidelijk in je pitch naar voren laten komen.

 

Ben zelf bezig met de marketing/pr en sponsoring van het Jazz Festival Delft 2007 en heb voor een rallyteam een gedeelte van de sponsoring gedaan.

 

Mocht je vragen hebben dan kan je me altijd even mailen. (zie profiel)

 

Succes!

Workshop_sponsorwerving.ppt

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij een evenement als jij in gedachten hebt, waar veel mensen bij elkaar komen kan ook veel verkocht worden. Dat is wat sponsors trekt. Exposure is 1 ding, contact met de doelgroep is het allerbelangrijkste. Maak kleine standjes waar eten / drinken en snuisterijen verkocht worden. Geef exclusieve rechten om bepaalde producten te verkopen of te promoten. Iedereen die folders uit wil delen moet betalen. Denk daarbij aan braderie of passar malam achtige activiteiten. Al die kleine standjes kunnen behoorlijk wat opleveren.

 

Heeft je evenement ook een thema? gebeurt er iets? of is het vooral gezelligheid.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

heren bedankt,

 

ik ga eerst de presentatie doornemen en zal met plezier feedback geven en de volgende salvo vragen aan u allen afvuren.

 

Het evenement heet "Suriname aan de Maas 2007". Het zal de eerste evenement in Rotterdam zijn die ons allen in contact met elkaar gaat brengen. Niet in de vorm van "integratie" e.d. maar we gaan genieten van Surinaamse muziek, dans, cabaret en een mix van de verschillende bevolkingsgroepen in Suriname.

 

Ook hebben we 8 kraampjes die we willen verhuren. Een gedeelte aan de sponsoren en een ander deel voor eten/drinken. Aangezien wij de keuken niet zullen gebruiken zullen we een 'redelijke' prijs doorberekenen aan de huurders.

 

Ik ben heel enthousiast en kan er uren over doorgaan maar ik zit nog met zoveel vragen.

 

tot snel,

 

en bedankt heren

Link naar reactie
  • 0

Gemeente subsidie is een mogelijkheid, de heren van Strand aan de Maas weten de weg wel denk ik. Daarnaast zijn er verschillende fondsen in Nedrland die mogelijkheden bieden. Bij muziek evenementen dient ook je programmering de interesse van deze partijen en sponsoren te wekken.

 

Gr., Maarten.

Link naar reactie
  • 0

en waar zou ik ongeveer moeten zoeken ExTax !!

 

alvast bedankt

 

Subsidie aanvragen doe je hier:

http://www.rotterdam.nl/smartsite1144.dws?MainMenu=0&goto=2033967&channel=182

 

Probeer wel die door ExTax genoemde swing van cultureel nut en maatschappelijk belang neer te zetten. Begin naast dit invulformulier ook met een duidelijke verhaal met:

- Algemene intro

- Omschrijving evenement

- Doelstelling

- Financiele en Operationele opzet

 

Je kan ook bij verschillende fondsen een bijdrage proberen te vragen. Ik heb niet zo direct een overzicht van de op jouw evenement van toepassing zijnde fondsen.

 

Succes!

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

bedankt,

 

waar zou ik wel een lijst c.q. overzicht kunnen vinden ??

 

 

Tja er zijn grenzen, niet alles kan je hier vragen lijkt me...

 

Is specifiek voor jouw evenement, dus even googelen of bij de gemeente vragen.

 

Kan ik ook doen maar dan gaat mijn teller lopen...

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.