• 0

Waar slagzin registreren?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het slagzinregister geeft amper bescherming. Die database dient vooral als naslagwerk voor mensen die niet per ongeluk een reeds bestaande slagzin opnieuw willen lanceren. Betere bescherming geeft het auteursrecht of het merkenrecht (schreef Bas Kist in de Adformatie van 10/10).

 

Auteursrecht ontstaat op het moment van creatie, en mits er sprake is van oorspronkelijkheid. Je kunt dus niet 'uw partner in ondernemen' claimen, maar wellicht wel 'starterpartner' ;D

 

Probleem met auteursrecht is echter (zo herinner ik mij vaagjes) dat iemand pas inbreuk maakt op jouw recht als hij redelijkerwijs had kunnen weten dat de creatie reeds bestond.

 

Het merkenregister geeft een betere bescherming. Daarvoor moet je slagzin echter wel in een strenge toets overeind blijven. De kracht van een merkregistratie blijkt uit het gegeven dat je domeinnamen kan afpakken als de eigenaar inbreuk maakt op jouw merkrecht :o

 

http://www.shieldmark.nl/

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb begrepen dat je dus ook een slogan kunt laten beschermen. Maar wat is de definitie van een slogan? Moet je naam in de slogan voorkomen? Ik gebruik in mijn advertenties een slogan, die uit 2 zinnen bestaat. Geen unieke woorden trouwens.

Maar ik gebruik hem (nog) niet op de website (zou ik eigenlijk moeten doen – of niet?)

 

Mag een slogan ook uit 2 zinnen bestaan?

 

Is registratie als merk werkelijk noodzakelijk? Dat zijn natuurlijk weer een paar honderd Euro, die ik op dit moment liever ergens anders aan uitgeef. Geeft het gebruik van een slogan in je communicatiemiddelen (advertenties, beurzen etc.) je niet ook al bescherming of mag iedereen ‘mijn’ zin(nen) nu ook zomaar gebruiken?

 

Alvast bedankt voor jullie meningen en tips.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het merkenregister geeft een betere bescherming. Daarvoor moet je slagzin echter wel in een strenge toets overeind blijven. De kracht van een merkregistratie blijkt uit het gegeven dat je domeinnamen kan afpakken als de eigenaar inbreuk maakt op jouw merkrecht.

 

Maar kan dat ook als jouw merkregistratie later is dan de domeinregistratie? En zijn zillions domeinnamen geregistreert door handelaren, maar kan ik dan door die domeinnaam als merk te registreren de handelaar dan dwingen tot het overdragen van het domein?

Link naar reactie
  • 0

Een slagzin registreren doe je het best, het snelst en het goedkoopst door 'm te gebruiken in combinatie met je naam. En door meteen de publiciteit te zoeken. Concurrenten gebruiken je slagzin niet, omdat het een associatie oproept met jouw naam.

 

Registreren biedt meer zekerheid natuurlijk, maar dan moet je wel fikse ambities hebben en dito geduld...(en geld om te procederen tegen mensen die met jouw taalvondst aan de haal gaan, want die laten zich echt niet weerhouden door een registratie).

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
Er zijn zillions domeinnamen geregistreert door handelaren, maar kan ik dan door die domeinnaam als merk te registreren de handelaar dan dwingen tot het overdragen van het domein?

 

Topic dateert uit 2002. Nadien is meer nuance toegevoegd, oa in topic Merknamen, Handelsnamen en Domeinnamen. Want inderdaad, een late merkregistratie verliest van een vroege domeinregistratie. Tenzij je dat merk kon zien aankomen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.