• 0

Eenmalige Incasso - hoe werkt dat?

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over eenmalige incasso's die ik op sommige website's zie.

 

Hoe gaat dit nou in z'n werk. Ik bedoel je geeft die mensen toestemming om geld van je bank af te laten halen. Maar hoe krijgen ze dit nou voor elkaar?

 

Ik wil dit ook btw doen voor me eigen website ( toekomst plannen ;))

 

Alvast Bedankt,

 

GuGa

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10561-eenmalige-incasso-hoe-werkt-dat/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij de postbank kan je dit redelijk goedkoop regelen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

Je vraagt eerst toestemming aan de bank. Dan vraag je toestemming aan je klanten. Gaan die accoord dan kan je incasseren. Lees meer topics over dit onderwerp op deze site.

 

PS Klanten vinden incasso's niet altijd fijn. Als je concurrent een factuur stuurt en eist een incasso, dan kan je wel eens in het nadeel zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

  • 0

Misschien is een waarschuwing wel op zn plaats: Als je via een website mensen toestemming tot incasso laat geven kunnen ze het geld -altijd- storneren. Kortweg ontbreekt nl de handtekening van de koper, en daardoor bestaat de mogelijkheid om ook eenmalige machtigingen zonder moeite ongedaan te maken.

  • 0

Je kan storneren wel verbieden, maar ze doen het toch. Overigens wordt van de mogelijk tot storneren niet veel gebruik gemaakt. Minder dan 2%.

 

Vooral voor abonnementen en lidmaatschappen is automatische incasso ideaal. Voor het betalen van goederen is het minder geschikt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

  • 0

ja oke ;D

 

Het is ook eigenlijk bedoeld voor bedragen rond de 2.6 euro. Hooguit 5.2euro.

 

Wat voor betaalmethode zullen mensen voor deze bedragen liever doen:

 

- telefoon ( 1.3 per gesprek, ik zal de website zo inelkaar zetten dat je steeds enkele keren kan bellen voor 1 dienst)

- Wallie- card

- incasso

 

Ideal doe ik niet aan want doen moet ik meerdere rekeningen bij verschillende banken nemen ( dacht ik)

 

Bedankt!

  • 0

Ideal is wel in opkomst en wordt redelijk goed gewaardeerd door klanten. Opzich niet gek om het te ondersteunen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

Je hebt gelijk,

 

Maar ik weet echt niet hoe dat nou in elkaar zit. Want ik heb een zakelijke rekening bij postbank, maar als mensen ( ABN'ers bijvoorbeeld) willen betalen met een andere bank, kan dit dan.

 

Net als bij Marktplaats zeg maar. Hebben zij nou bij alle drie de banken een rekening ( is dit noodzakelijk)?

  • 0

Maar ik weet echt niet hoe dat nou in elkaar zit. Want ik heb een zakelijke rekening bij postbank, maar als mensen ( ABN'ers bijvoorbeeld) willen betalen met een andere bank, kan dit dan.

 

Het antwoord op die vraag is gewoon te vinden bij de ideal-informatie op de site van de Postbank.

  • 0

Om te mogen incasseren moet je wel een incassocontact met Interpay hebben, dat loopt via je bank. Als je nog maar een korte relatie met je bank hebt kan dit wel eens lastig zijn.

 

Let verder op de bankkosten. Bij de Rabobank rekenen ze geloof is 2 euro per incasso batch (= per keer dat je gaat incasseren). Bij de Postbank is het een stuk goedkoper, maar kan het weer niet via Girotel online en moet je Girotel zakelijk hebben.

 

 

Gerben

  • 0

Wat BenM aangeeft klopt.

 

Ik heb zelf vrijdag lang met een klant gesproken die een webshop heeft in gabberkleding (hij doet het erg goed in 1 jaar tijd naar 7000 klanten met een gemm. waarde tussen de 90 en 250 euro)

 

Die zei dat hij nu rond de 40 dubieuse debiteuren heeft die het incasso hebben ingetrokken. De bank doet hier trouwens vaag over!

 

bedenk je dus goed!

 

 

Succes

Ondernemen, mijn passie!!

  • 0

Een half tot één procent dubieuze debiteuren. Dat hebben wij ook. We laten ze niet lopen, maar je zou ze gewoon af kunnen schrijven. De bank storneert zonder omhaal als de klant daar om vraagt. Er wordt geen wederwoord gevraagd en je kan het ook niet ondegaan maken. Incasseer je weer, dan heb je shit. Wordt er te vaak gestorneerd of geklaagd (want dat doen die dubieuze debiteuren meestal) dan loopt je contract met interpay gevaar.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

  • 0

het lijkt mij absoluut niet nodig om ruim 5000 euro af te schrijfen als dit gewoon geincasseerd kan worden!

 

Als je incasseert en de klant storneert, valt er helemaal niets meer te incasseren. Soms staat er geen geld op de rekening, dan kan je het nog eens proberen. Maar als de klant niet WIL betalen, moet je je geld op een andere wijze zien binnen te krijgen. Voor de bank staat stornering gelijk aan het intrekken van de machtiging. Als je dan toch gaan incasseren doe je dat zonder machtiging. Dat is DE manier om je machtigingsovereenkomst met Interpay op het spel te zetten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

  • 0

Als je incasseert en de klant storneert, valt er helemaal niets meer te incasseren.

 

Misschien bedoelt Elmer incasseren in brede zin (zorgen dat de rekening betaald wordt) i.p.v. automatische incasso door de bank.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.