• 0

Eenmalige Incasso - hoe werkt dat?

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over eenmalige incasso's die ik op sommige website's zie.

 

Hoe gaat dit nou in z'n werk. Ik bedoel je geeft die mensen toestemming om geld van je bank af te laten halen. Maar hoe krijgen ze dit nou voor elkaar?

 

Ik wil dit ook btw doen voor me eigen website ( toekomst plannen ;))

 

Alvast Bedankt,

 

GuGa

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je vraagt eerst toestemming aan de bank. Dan vraag je toestemming aan je klanten. Gaan die accoord dan kan je incasseren. Lees meer topics over dit onderwerp op deze site.

 

PS Klanten vinden incasso's niet altijd fijn. Als je concurrent een factuur stuurt en eist een incasso, dan kan je wel eens in het nadeel zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je kan storneren wel verbieden, maar ze doen het toch. Overigens wordt van de mogelijk tot storneren niet veel gebruik gemaakt. Minder dan 2%.

 

Vooral voor abonnementen en lidmaatschappen is automatische incasso ideaal. Voor het betalen van goederen is het minder geschikt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

ja oke ;D

 

Het is ook eigenlijk bedoeld voor bedragen rond de 2.6 euro. Hooguit 5.2euro.

 

Wat voor betaalmethode zullen mensen voor deze bedragen liever doen:

 

- telefoon ( 1.3 per gesprek, ik zal de website zo inelkaar zetten dat je steeds enkele keren kan bellen voor 1 dienst)

- Wallie- card

- incasso

 

Ideal doe ik niet aan want doen moet ik meerdere rekeningen bij verschillende banken nemen ( dacht ik)

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk,

 

Maar ik weet echt niet hoe dat nou in elkaar zit. Want ik heb een zakelijke rekening bij postbank, maar als mensen ( ABN'ers bijvoorbeeld) willen betalen met een andere bank, kan dit dan.

 

Net als bij Marktplaats zeg maar. Hebben zij nou bij alle drie de banken een rekening ( is dit noodzakelijk)?

Link naar reactie
  • 0

Om te mogen incasseren moet je wel een incassocontact met Interpay hebben, dat loopt via je bank. Als je nog maar een korte relatie met je bank hebt kan dit wel eens lastig zijn.

 

Let verder op de bankkosten. Bij de Rabobank rekenen ze geloof is 2 euro per incasso batch (= per keer dat je gaat incasseren). Bij de Postbank is het een stuk goedkoper, maar kan het weer niet via Girotel online en moet je Girotel zakelijk hebben.

 

 

Gerben

Link naar reactie
  • 0

Wat BenM aangeeft klopt.

 

Ik heb zelf vrijdag lang met een klant gesproken die een webshop heeft in gabberkleding (hij doet het erg goed in 1 jaar tijd naar 7000 klanten met een gemm. waarde tussen de 90 en 250 euro)

 

Die zei dat hij nu rond de 40 dubieuse debiteuren heeft die het incasso hebben ingetrokken. De bank doet hier trouwens vaag over!

 

bedenk je dus goed!

 

 

Succes

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Een half tot één procent dubieuze debiteuren. Dat hebben wij ook. We laten ze niet lopen, maar je zou ze gewoon af kunnen schrijven. De bank storneert zonder omhaal als de klant daar om vraagt. Er wordt geen wederwoord gevraagd en je kan het ook niet ondegaan maken. Incasseer je weer, dan heb je shit. Wordt er te vaak gestorneerd of geklaagd (want dat doen die dubieuze debiteuren meestal) dan loopt je contract met interpay gevaar.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

het lijkt mij absoluut niet nodig om ruim 5000 euro af te schrijfen als dit gewoon geincasseerd kan worden!

 

Als je incasseert en de klant storneert, valt er helemaal niets meer te incasseren. Soms staat er geen geld op de rekening, dan kan je het nog eens proberen. Maar als de klant niet WIL betalen, moet je je geld op een andere wijze zien binnen te krijgen. Voor de bank staat stornering gelijk aan het intrekken van de machtiging. Als je dan toch gaan incasseren doe je dat zonder machtiging. Dat is DE manier om je machtigingsovereenkomst met Interpay op het spel te zetten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.