• 0

om even bij stil te staan

Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that frightens us most. We ask oursleves, "Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, and famous?" Actually, who are you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world.

 

~ Nelson Mandela

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Regelmatig wordt je geconfronteerd met briljante uitspraken, doordenkers waar een hoop waarheid achter schuilt en dat je bij mij jezelf denkt “Damned wat een intelligente uitspraak!”.

 

Hieronder een aantal quotes welke ik de moeite waard vond om naar mijzelf te e-mailen zodat ik ze nooit zou vergeten….

 

Quote Arthur Schopenhauer (Wikiquote):

"Talent hits a target no-one else can hit; genius hits targets no-one else can see."

 

Sun-tzu (Art of war):

“All warfare is based on deception. If your enemy is superior, evade him. If angry, irritate him. If equally matched, fight and if not: split and re-evaluate”

 

Nils de Witte (Higherlevel forum) ::)

“Vertel mij nou eens, wie zitten er nu echt te wachten op succesvolle nieuwe innovatieve bedrijven? De VNO-CNW leden? Het MKB? De werknemersorganisaties? De kennisinstellingen? Het onderwijs? De politiek? Het bankwezen? De professionele dienstverleners? Wie o wie?”

 

Link naar reactie
  • 0

Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that frightens us most. We ask oursleves, "Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, and famous?" Actually, who are you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world.

 

~ Nelson Mandela

 

Mooie quote, Nils. De uitspraak geldt in sommige werelddelen sterker dan in andere, m.i.

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Mooie quote, Nils. De uitspraak geldt in sommige werelddelen sterker dan in andere, m.i.

 

 

Ja, maar Your playing small does not serve the world slaat een beetje op ons allemaal. Een ieder heeft de morele plicht om "te zijn wie die zijn kan" ongeacht wat dat dan mag zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar Your playing small does not serve the world slaat een beetje op ons allemaal. Een ieder heeft de morele plicht om "te zijn wie die zijn kan" ongeacht wat dat dan mag zijn.

 

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar bij ons is het "not done" om de beste te willen zijn, in sommige andere culturen hebben mensen daar minder problemen mee. Maar Mandela heeft helemaal gelijk, je werk heeft alleen effect als je het serieus en ambitieus aanpakt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nou, zelf ben ik wel van mening dat je moet excelleren, ook al is dat voor een kleine groep. Het kan zijn in ouderschap, sport, wijsheid, hulpvaardigheid of business, maakt niet uit, als je maar bent wie je kan zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het beste uit jezelf halen hoeft m.i. niet te beteken dat je moet proberen beter dan anderen te zijn, het is wellicht zelfs in strijd met elkaar.

Een competatieve samenleving zoals de Amerikaanse of de Japanse draagt niet meer bij aan een leefbare wereld dan minder competatieve samenlevingen zoals de Nederlandse.

 

Ik ben dat met je eens. Je hoeft niet de beste te zijn, als je maar de beste bent die je kan zijn. Vergelijk jezelf met jezelf en niet met anderen.

 

Als je de beste KAN zijn, moet je dat ook worden. Competitie is niet slecht het is alleen geen doel op zich.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Jeannette van den Ingh (zakenvrouw 2003) citeerde tijdens ons eerste gesprek precies dezelfde woorden, als jij nu Nils. En ze blijven prachtig.

 

Wie ben jij, om niet uit jezelf te halen wat er inzit. Om jezelf klein te houden? Daar doe je niemand een plezier mee.

 

Naar aanleiding van dat gesprek schreef ik toen deze post op Sproutstart. Met een kleine knipoog natuurlijk

 

http://www.sproutstart.nl/2006/05/de_leukste_leuk

 

Groet,

Mieke

 

www.outbox.nl

Link naar reactie
  • 0

ik was eigenlijk op zoek naar de Quote van Nelson Mandele uit een gedicht van Henley;

 

"I am the master of my fate,



I am the captain of my soul.“

 

Maar ik kan de context niet vinden. Het gaat er in ieder geval om dat je niet moet zeuren over je lot, maar de zaken in eigen hand moet nemen.

 

Het gedicht van Henley gaat meer over met opgeheven hoofd aanvaarden wat je overkomt, hetgeen weer redelijk fatalistisch is.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.