• 0

Wie weet raad bij geschil?

Hallo allemaal

 

Ik heb een geschil met een klant waar ik niet helemaal uitkom. Misschien kan iemand mij raad geven?

 

Een klant bestelt voor ca. € 55,- diverse artikelen via onze webshop. Klant betaalt vooruit en krijgt de artikelen na betaling geleverd.

Na 2 dagen krijg ik een boze mail waarin de klant zegt dat zij de helft van de bestelling tegen vindt vallen. De klant vindt mijn artikelen "belachelijk duur" voor wat zij krijgt, namelijk zij vindt achteraf de artikelen toch te klein.

In de webwinkel is een duidelijke kleurenfoto van elk artikel te zien. De maat staat er bij (op de mm nauwkeurig), de prijs en zelfs het materiaal.

 

Daarom wijs ik de klant vriendelijk op het feit dat zij hier zelf voor gekozen heeft, toen zij het bestelde. Aangezien alle relevante informatie vermeld staat bij het artikel. De klant wist vooraf de maat en de prijs.

Omdat de klant dit artikel achteraf niet kan gebruiken, wil zij de rest van de bestelde artikelen ook niet meer hebben.

De klant zegt dat zij recht heeft, om binnen 7 dagen zonder opgave van reden, haar geld terug te krijgen. De agressieve manier van benaderen van de klant stuit mij erg tegen de borst en ben het niet met haar eens. Ze is beschuldigend bezig. Normaal geef ik altijd het geld terug als de klant dat graag wil, of zoeken we naar een oplossing.

 

Heeft de klant in dit geval echt recht op geld terug?

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Danielle

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan me voorstellen dat je geprikkeld wordt door de toon van de klant. En of ze 'recht' heeft op teruggave zal waarschijnlijk ook van jouw leveringsvoorwaarden afhangen.

Maar waarom zou je deze klant niet met dezelfde prettige stijl behandelen als andere klanten? Probeer je niet mee te laten slepen maar blijf je eigen koers varen.

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

Waar hebben we het over, €30,- retour? Het sop is de kool niet waard. Ze moet onmiddelijk retourneren, onbeschadigd en in de originele verpakking en dan geef je haar gewoon het geld terug.

 

Agressieve toon, beledigingen, valse beschuldigingen, ik zou er niet mee zitten. Voor je het weet sta je voor het hekje en wordt je veroordeeld tot betaling plus alle gerechtelijke kosten.

 

Trots is duur als winkelier :-\

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heeft de klant o.b.v. de wet 'verkoop op afstand' recht op terugbetaling wanneer zij de stukken binnen een bepaalde termijn terugstuurt. (ik weet het niet zeker, maar het klink mij als billijk in de oren).

 

Ik heb zelf ook de neiging om bij lastige klanten 'mijn koppige ik' meer spreektijd te geven. Het kost enige moeite om mij er over heen te zetten, maar het is wel iets dat moet gebeuren. Stel je eens voor dat je over een maand nog steeds aan het discussiëren bent met de klant? -Zo'n discussie kent alleen verliezers.

 

Elke ondernemer begrijpt dat je een bepaald gevoel van onvrede hebt, je hebt er immers tijd en energie in gestoken en uiteindelijk kost het je geld en wordt je geconfronteerd met een ondankbaar persoon.

 

Zoals Nils zegt, het bedrag is al het gedoe simpelweg niet waard!! Snel achter je laten en op naar de volgende klant.

 

Het is ook goede free-publicity, ik persoonlijk ben zeer gecharmeerd van webwinkels die zonder gedoe de spullen terugnemen en de betaling terugstorten.

 

Link naar reactie
  • 0

Veel klanten reageren op voorhand zo omdat ze dan denken dat je er dan wel mee accooord gaat, het is de angst die regeert.

 

Netjes afhandelen, volgens de wet kopen op afstand heeft de klant het recht de artiekelen binnen 7 dagen na aankoop (is dag van levering) te retourneren.

Onder welke condities dit gaat is afhankelijk van je leverings voorwaarden.

Wel of niet geopende verpakking wie is er aansprakelijk voor de retourzending als deze bij tnt verdwijnt, wie betaalde verzendkosten enz enz.

 

Het kan misschien ook geen kwaad om even te bekijken of de klant misschien toch een punt heeft.

Maak je er verder niet druk om, zonde van je energie, in dezelfde tijd help je twintig blije klanten !

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal!

 

Het leek me niet netjes om alles wat de klant me mailde hier te vermelden, maar ze ging erg op de persoonlijke toer, dat ik mijn klanten niet serieus neem en dat ze mij onprofessioneel vond, dat ik naar mezelf moest kijken, betreffende de inschattingsfout waar ik de klant op wees.

Het is heel moeilijk om daar dan niet op te reageren. Ik ben natuurlijk wel gewoon vriendelijk en netjes gebleven, maar ja, een stukje menselijkheid speelt ook mee en ik kan nou eenmaal slecht tegen onrecht :-\

 

Maar ik denk dat jullie wel gelijk hebben, trots opzij en beschuldigingen over mijn schouder gooien, al is het nog zo onterecht.

 

Nogmaals bedankt voor de supersnelle reactie's en jullie wijze raad. Dat waardeer ik heel erg!

Fijne feestdagen voor iedereen en een succesvol 2007 toegewenst!

 

Groetjes Danielle

 

Link naar reactie
  • 0

Beste ....,

 

We vinden het vervelend te horen dat de producten in werkelijkheid tegenvielen. Uiteraard willen we u helpen bij het vinden van een goede oplossing.

We willen u vragen het pakket onbeschadigd en op onze kosten terug te sturen naar:

Adres

 

U ontvangt vervolgens zo spoedig mogelijk uw geld retour.

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

Klaar....tot 10 tellen, drie keer slikken en overweldigen met vriendelijkheid en service blijft de beste manier om mensen te benaderen die boos zijn, worden ze vaak een stuk vriendelijker van.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.