• 0

xxx

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Daniël,

 

Heb je al wel een marketingplan e.d.? In principe zou een goed webbedrijf op basis daarvan en in combinatie met je huisstijl een goed ontwerp moeten kunnen maken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

De layout van een website moet voornamelijk functioneel zijn en vertrouwen uitstralen, simpel zijn en verkoopgericht.

 

Je kunt opzich de layout prima door een webdesigner laten maken (als het een goeie is), als je zelf een goed idee hebt van wat je wilt.

 

Als het budget beperkt is, is het misschien handig om zo uitgebreid mogelijk op te schrijven aan welke randvoorwaarden de website moet (gaan) voldoen.

 

Bijvoorbeeld:

 

Op de homepage wil je altijd drie aanbiedingen zetten met een foto, actieprijs en een Koop nu link.

 

Je wilt bepaalde logo's of kleuren vermelden op de site, evenals bepaalde merken uit je assortiment.

 

Probeer eerst zo helder mogelijk te krijgen welke randvoorwaarden ingevuld moeten worden, vervolgens kun je je webdesigner vragen om een 1e schets.

 

Let vooral op eenvoud, laadsnelheid, navigatie en vertrouwen. (retourbeleid, telefoonnummer enz.)

 

Een goedkope mogelijkheid kan zijn het doen van een A/B test. Hierbij laat je twee of meerdere versies van je website maken, en je meet de resultaten.

 

Hou er rekening mee dat veel reclamebureau's nog erg "offline" denken en zoek een bedrijf dat affiniteit heeft met internet.

 

Ik kan je niet helpen met de beslissing of je een reclamebureau moet inhuren of niet, dat is heel afhankelijk van de eigen informatie en wensen, maar hopelijk heb je hier iets aan.

 

 

Succes

 

Link naar reactie
  • 0

 

Een reclamebureau heeft niet perse ervaring met het ontwerpen/bouwen van effectieve webshops. Misschien kun je eens een aantal volgens jou goeie webshops op een rijtje zetten, en uitzoeken wie betrokken was bij het ontwerp. Daarbij kun je nog onderscheid maken tussen de feitelijke bouw (technologisch gedreven) en de look (design gedreven). Zo kom je vanzelf uit bij bureaus die jou kunnen helpen. Er bestaan inmiddels verschillende sites waar te zien is wie wat gebouwd heeft, ondermeer eBase en Pitchview.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een extreem low budget idee is om een student van het Grafisch Lyceum aan het werk zetten, ze dienen toch ook een afstudeeropdracht te hebben en je bent (doorgaans) niet verplicht een stagevergoeding te betalen.

 

Mocht je dus uit je opties zijn of wil je eens kijken welke mogelijkheden zij je kunnen bieden zou je die stap kunnen doen, selecteren op portfolio en wat tijd erin steken m.b.t. beoordeling dat is eigenlijk alles.

Link naar reactie
  • 0
Nu is dit niet ideaal omdat die toch te weinig van marketing weten en uitgaan maar voornamelijk iets maken in de stijl waarin ze goed zijn en enkel naar het uiterlijk kijken.

 

Nu overweeg ik dan ook om een reclame bureau in te huren voor de layout zodat deze ook marketing technisch in orde is.

 

Dat probleem wordt niet opgelost door een student, een vormgever of de opdrachtgever die zelf gaat klussen. Hier heb je iemand nodig met aantoonbare ervaring en succes in de bouw van webshops. Of iemand die bereid is met vallen en opstaan (veel testen) te leren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Creativiteit hoeft niet per definitie gepaard te gaan met een mega budget. Sterker nog, misschien doet een beperkter budget nog wel een groter beroep op de creativiteit van het bureau.

 

Wij zien het in ieder geval als een uitdaging i.p.v. een belemmering. Kijk eens op //// voor ons portfolio. Zitten er zaken tussen die je aanspreken, dan maken we graag vrijblijvend een afspraak om te kijken wat we mogelijkerwijs voor je kunnen betekenen.

 

[Geen reclame op het forum! - ingreep mod]

Link naar reactie
  • 0

Ik heb werkelijk waar geen enkel idee wat een reclame-bureau zou vragen voor het ontwikkelen van een eigen huisstijl.

 

Ik kan mij vinden in je opmerking dat sommige webdesigners niet echt een eigen identiteit aan je site geven, maar dit ligt grotendeels aan de designer.

 

Ik loop nu nog niet zo heel lang mee in het website gebeuren, maar zie wel dat veel (budget)opdrachten(dan praat ik over de studentjes/scholieren die het voor 50-200 euro doen) heel erg de look and feel hebben van templatemonster.com en dat zijn inderdaad hele onhuiselijke(mag ik dit woord van meneer van Dale wel gebruiken?; klinkt zo raar) layouts.

 

Toch zijn er webdesigners die het wel kunnen voor een relatief weinig geld, alleen moet je heel goed letten op hun portfolio(staat vaak op de site) en ook zelf een duidelijk idee hebben wat betreft de indeling.

 

Kortom dat wordt sites bekijken en dan onderaan de site zoeken naar de credits van wie het gemaakt heeft.

Link naar reactie
  • 0

Hetgeen ik mis in deze discussie is het volgende:

 

Positionering.

 

De website hoort aan te sluiten bij je positionering. Simpel gezegd, positioneer jij je als heel goedkoop dan is het belangrijk dat de site ook uitstraalt dat je goedkoop bent (veel in het oog springende prijskaartjes bijvoorbeeld). Ligt de nadruk op exclusiviteit, is de prijs in eerste instantie minder relevant.

 

Creativiteit is leuk, maar zorg dat je vanuit één plan werkt en dat de website een verlengstuk van je totale communicatie uitingen.

 

Ik hoop dat je hiermee je creativiteit meer richting weet te geven.

 

Groeten,

 

Jasper

Link naar reactie
  • 0

Een reclamebureau garandeerd niet dat je een goede site krijgt. Een goed bureau kan je natuurlijk wel helpen met advies en het ontwerp.

 

Alvorens je aan je site gaat bouwen is het belangrijk dat op papier zet wat je belangrijk vindt. Denk bijvoorbeeld aan de zoekmachines, de site moet vindbaar zijn, als de consumenten eenmaal op je site zijn moeten ze heel gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken en dan vervolgens tot kopen kunnen overgaan. Elke extra klik, of het niet snel kunnen vinden van wat men zoekt leidt tot het verlies van de verkoopkans.

 

Om ideeen op te doen is het denk ik vooral zinvol om te kijken naar andere succesvolle sites, wat werkt prettig en wat juist niet. Verder is er op het web heel veel te vinden, zowel over de eisen die je moet stellen aan navigeerbaarheid als randvoorwaarden voor zoekmachinemarketing.

 

Heb je een goed plan, weet je wat je wilt en heb je het goed vastgelegd dan kan een webprogrammeur het voor je bouwen. Het reclamebureau kan je nog helpen bij het maken van een mooi ontwerp.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik vooral mis is site usability. Onderzoek/test eerst eens wat je bezoekers graag willen zien op je website en wat jij graag wil dat ze zien.

 

Design is niet het uitgangspunt van een succesvolle website. Het mooiste voorbeeld hiervan kennen we waarschijnlijk allemaal wel, Google.

 

Google geeft zijn bezoekers wat ze nodig hebben, niet meer en niet minder.

 

Verder is het wel van groot belang wat voor producten je verkoopt. Verkoop je producten die vooral visueel aantrekkelijk zijn, dan mag het design hier ook naar zijn. Verkoop je producten die vooral functioneel zijn, dan is het belangrijk dat je vooral deze aspecten laat zien.

 

Schets eens op papier hoe de website volgens jou eruit moet komen te zien en waar de bezoekers allemaal naartoe moeten kunnen. Maak een duidelijk navigatieschema.

 

Internet heeft ook nog een ander groot voordeel, iets wat in de offline marketing bijna niet mogelijk is. Het zogenaamde splittesten. Wanneer je bezoekers via bijvoorbeeld Google adwords binnenhaalt kun je ze via een software (kost echt niet veel rond de 120 euro) naar verschillende pagina's sturen. Van de 100 bezoekers stuur je er dan 50 naar pagina 1 (met design a) en stuur je er 50 naar pagina 2 (met design b). Via Google analytics kun je dan je conversieratio bijhouden. Wanneer design a dan 4 verkopen heeft gerealiseerd en design b 7 dan ga je verder met design b. Design B wordt dan je master en die ga je weer proberen te verslaan met een ander design.

 

Zo kom je uiteindelijk tot een optimaal design met de hoogst mogelijke conversieratio.

 

(Overigens raad ik iedereen aan om te splittesten! Het is de manier om je conversie te verhogen. Zeker online heb je hier alle mogelijkheden voor, gebruik ze dan ook.)

Meer informatie over internet marketing lees je op mijn persoonlijke weblog: http://www.karelgeenen.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

velen gaan het dikwijls te ver zoeken, terwijl je het simpel moet houden. Het moeilijk is om iets moeilijk op een simpele manier uit te leggen.

 

Zit sinds 1995 in de layout wereld en ik kan je zeggen, de eenvoud siert nog het meest.

 

Je mag gerust contact met mij opnemen om eens te kijken wat ik reeds gedaan heb op website niveau of op ontwerp niveau.

 

Groeten,

 

luc

 

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig zijn er hier al bureaus die niet moeilijk doen om moeilijke adviezen te geven... ze gaan veel liever voor je bouwen zonder dat je een duidelijk plan hebt.

 

Voordeel: jij hoeft niet na te denken, daar betaal je hun voor.

Nadeel: je zult vast een mooie site krijgen, maar je moet maar afwachten of het je ook gaat opleveren wat je ervan verwacht!

Link naar reactie
  • 0

Eyetracking wordt meer en meer gedaan bij websites. Het kan heel nuttig zijn, als je meer wilt weten over het surfgedrag van gebruikers.

 

Ik vraag me af of een focusgroep in dit geval niet nuttiger is, omdat je veel gerichtere feedback krijgt op je website. Je kunt je focusgroep opdrachten geven, bestel dit en dit, zoek naar die en die informatie, enz. Behalve de observatie krijg je ook veel uitgebreidere informatie met ook feedback over de layout. Bij Eyetracking krijg je uiteindelijk vooral een beeld van waar mensen kijken, niet zozeer hoe mensen de site beoordelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Maar de bedragen die over tafel kwamen waren 800 a 900 euro voor een onderzoek door 2 experts op basis van een punten lijst en 3000 euro voor een onderzoek met een oog scan.

 

Dat is nogal wat zeg, heb je er al eens over nagedacht om je klanten,, de feitelijke gebruikers, te vragen suggesties te doen, als het de website is die in je profiel staat dan heb je een ruime sortering cadeautjes om weg te geven als iemand een goede tip heeft.

 

Verder zou je misschien eens kunnen kijken of je een bepaalt patroon kunt ontdekken in wat mensen in combinatie met welke andere producten bestellen. Mogelijk dat een patroon je een indicatie geeft wat mensen bij elkaar zoeken en misschien kun je daar caregorieen voor aanmaken in plaats, ik noem maar even wat,van productnamen.

Mogelijk is/kan je daarin onderscheid maken tussen man en vrouw en daar een logische onderverdeling voor maken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik heb contact gehad met amazing.nl (en nog een ander bedrijf, maar die was kennelijk niet geintereseerd aangezien die niet zoals toegezegt hebben terug gebeld).

 

De kosten weet ik nog niet exact omdat ik nog op de offerte wacht.

 

Maar de bedragen die over tafel kwamen waren 800 a 900 euro voor een onderzoek door 2 experts op basis van een punten lijst en 3000 euro voor een onderzoek met een oog scan.

 

Dat zijn inderdaad behoorlijke bedragen, maar afhankelijk van de hoeveelheid traffic op je site en de kwaliteit van de expert (laat nogal eens te wensen over) kan het wel degelijk de moeite waard zijn.

 

Reken w'el even na, als je 4000 euro uitgeeft moet je daarmee wel 40.000 euro kunnen verdienen (bruo marge binnen een jaar) Is dat niet het geval, dan moet je het niet doen.

 

succes

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de 3000 euro in je zak houden, de checklist kan heel nuttig zijn.

 

Richt je aandacht en budget op A/B tests, of zoals hierboven gezegd een focusgroep.

 

De beste volgorde zou zijn:

- Zoek een groep van 6 tot 8 mensen, waarvan 2 klanten, 2 klanten die al een jaar niet besteld hebben, en 4 mensen die de shop niet kennen.

- Geef die groep simpele en moeilijkere opdrachten en kijk naar het surfgedrag. Moeten ze veel zoeken, verdwalen ze op de site, enz.

- Bespreek vervolgens de feedback van mensen en stel gerichte kwalitatieve vragen. Vraag ook om voorbeelden van webshops en sites die ze prettig vinden, waar ze vaak komen, enz.

 

Maak vervolgens, aan de hand van de vele kwalitatieve feedback, een aantal varianten op je huidige homepage. Je kunt deze testen door bijvoorbeeld via Google adwords bezoekers te sturen naar verschillende versies van je pagina. Meet het verschil en kies voor de beste oplossing. Als er geen duidelijke winnaar is, maak dan nieuwe aanpassingen en doe het opnieuw.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Beste Daniel,

Een goede layout en uitstraling begint bij een goed logo en huisstijl en andere reclame- en communicatiemiddelen.

Ik ben zelfstandig ondernemer en grafisch ontwerpster.

Mag alleen geen reclame maken op deze site heb ik begrepen, maar heb wel vaker met dit bijltje gehakt.

 

Zmyzzy

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect, maar is dat niet een erg lange termijn?

 

Mijn ervaring is dat je na 6 maanden allang weer een stap verder wilt op internet-gebied. Kan je niet beter een partner zoeken die in kleine stapjes verbeteringen aan gaat brengen, je informeert over nieuwe mogelijkheden en strak de resultaten bijhoudt?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.