• 0

start-up financiele sector

Hallo,

 

Samen met 2 partners ben ik momenteel bezig om een bedrijf op te zetten voor de verkoop van hoogwaardige beleggingsproducten. We hebben een financieringsbehoefte die enkel dient voor werkkapitaal en die binnen 6 maanden terugbetaald kan zijn.

Zoals het plan er nu uitziet wordt het bedrijf zeer winstgevend.

We hebben uiteraard financiering nodig maar we zijn niet zo happig om een deel van de aandelen weg te geven daarvoor. Zeker niet omdat die investering binnen 6 maanden terugbetaald kan worden met een aantrekkelijk rendement.

 

Weet iemand op het forum of er mogelijkheden bestaan voor bijvoorbeeld vc's om ons meer kapitaal te geven dan we nodig hebben als startkapitaal maar dat de vc of informal investor zich zeg maar inkoopt en op die manier wel een bepaald aandelenpercentage in handen krijgt.

En met welke zaken krijg je dan te maken?

 

Alvast bedankt.

 

MVG,

 

Pierre

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Pierre,

 

Ik begrijp niet helemaal wat je zegt... Als je op zoek gaat naar investering kan je er op rekenen dat investeerders dingen gaan roepen als "zo veel geld heb je toch niet nodig, dit kan voor €xxx ook!"

 

Meer lenen dan je eigenlijk nodig hebt wordt over het algemeen niet echt op prijs gesteld.

 

Als je investeerders vindt, dan zullen ze aandelen in je toko willen hebben.

 

Om wat voor bedrag gaat het? Is het mogelijk om een lening bij de bank te sluiten met je huis en je ziel als onderpand? Op die manier houden jullie de aandelen in eigen hand.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ha Pierre,

 

Er zitten inderdaad wat tegenstrijdigheden in je verhaal. Als je het geld maar 6 maanden nodig hebt en je plannetje kan niet mislukken, dan kan je naar de bank gaan om daar het geld te lenen (beste optie).

 

In de praktijk blijkt, dat plannetjes WEL kunnen mislukken. Sterker nog, ik ben nog NOOIT een plan tegengekomen dat precies uitkwam zoals het voorspeld was.

 

Als je geen geld van de bank krijgt en je wil kapitaal aantrekken dan gaat dat meestal tegen aandelen. Je zal een deel van je bedrijf op moeten geven in ruil voor geld. Heb je die bereidheid niet, dan hebben de investeerders geen trek.

 

Dat over die CV's en zo, waar investeerders te veel betalen, moet je me nog eens uitleggen. Hoe dat werkt is mij niet erg duidelijk.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Pierre,

 

Voor verdere orientatie verwijs ik naar de Quote Venture Capital Gids 2002 (in mei verschijnt meestal de nieuwe jaargang). In deze gids staan alle serieuse professionals, ook vc´s en advocaten, die voor jou van belang zouden kunnen zijn. Ik noem ook advocaten omdat een startup in de financiele sector onmogelijk is zonder vergunning van de Nederlandse Bank. Voor bemiddeling in financiele producte is specifieke, dwingende wetgeving aan de orde.

 

 

Lawman

Legal Capital advocaten en ondernemingsrechtadviseurs

Lawman

Ondernemingsrechtadviseur

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.