• 0

Registratie via RFID

Voor een familie lid wil ik een oplossing bedenken voor aanwezigheids registratie.

 

Het is een schoonmaak bedrijf met veel objecten welke avonds worden schoongemaakt. Vaak onstaat de discussie over hoelang de schoonmaker aanwezig is geweest en of deze uberhaupt wel zijn geweest. Op dit moment word de alarm installatie log wel eens door de klant aangehaald .

 

Nu kwam ik echter op het volgende idee. Op elke locatie een reader installeren welke via internet in kontakt staat met het kantoor. De medewerker moet voor aanvang zijn pas bij de reader houden bij verlaten uiteraard nog en keer.

 

Nu weet ik alleen niet of er readers zijn met een ingebouwde server welke kunnen communiceren via het internet.

 

Iemand enig idee.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beveiligingsbedrijven werken al langer met barcodes voor hun registratie.

 

- Barcode op de deurpost (of op strategische punten rond/in het gebouw)

- Beveiliger scant de barcode wanneer hij deze passeert

- Beveiliger plaatst zijn barcodepen aan het eind van de ronde (thuis/verzamelpunt) in de docking station en deze stuurt de gegevens naar de server voor verwerking

- Hierdoor heeft het bedrijf aantoonbaar dat de beveiliger bij/in het pand is geweest

- Barcodepen kwijt = nieuwe kopen van eigen salaris

 

Dit systeem kan ook met RFID natuurlijk.

 

Op deze manier is het kostenefficienter dan overal een reader met server ophangen (die bestaan wel overigens, de zgn. nieuwe inklok machines bij fabrieken en kantoren hebben meestal een mogelijk om op het netwerk aan te sluiten (en dus ook internet)) Bij een nieuwe klant hoef je zo geen hele infrastructuur van readers aan te leggen in ieder kamer, maar gewoon een tag ophangen.

 

Ieder schoonmaakteam heeft zo 1 reader nodig voor alle gebouwen/kamers waar ze komen. Scan bij naar binnen gaan en scan bij naar buiten gaan om de tijd te loggen.

 

Goed idee dus, bestaat al maar dan andersom gedacht vanwege de lagere kosten.

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik wist dat dit bestond, probleem met dit product is echter dat in de schoonmaakbranche het personeel vaak niet op kantoor verschijnt.

 

Dus ik zou iets online willen hebben, of een reader welke het lokaal opslaat.

 

Bedoel je hiermee dat ze niet op kantoor komen, omdat ze vanuit huis vertrekken naar het schoon te maken pand, of dat ze helemaal niet op het werk komen om schoon te maken?

 

Als ze vanuit huis werken, kan het nog steeds. De dockingstations om de reader uit te lezen kunnen ze ook thuis doen. Bijvoorbeeld de ploegleider neemt de reader (of readers) mee naar huis en plaatst ze in het dockingstation. Krijgt voor de internet communicatie kostenloos een 1 MB adsl lijn. Dit werkt bijvoorbeeld ook in de thuiszorg. Verplegers in de thuiszorg hebben bijvoorbeeld een PDA en registreren daarmee de gemaakte uren en handelingen bij de patienten thuis. Thuis aangekomen plaatsen zij hun PDA in het dockingstation en de gegevens worden naar de server gestuurd.

 

Als ze helemaal niet op het werk komen verschijnen om schoon te maken dan zou ik ander personeel zoeken.

 

 

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zal het wat duidelijker maken.

 

Wanneer iemand een project heeft waar twee uur voor staat maar na 30 min al weer weg is kan je dat nu niet controlleren. Het gaat er niet zo zeer om dat ze niet opkomen dagen. (is hier ook niet de vraag)

 

Een adsl met cardreader thuis???? Vergeet het maar, al eens rond gelopen in een schoonmaak bedrijf?

 

Het personeel vertrekt vanuit huis naar het project en na afloop ga ze weer naar huis.(meestal in de avonduren) Dus als ze nu registreren op de lokatie via een pasje ofzoiets dan zal dit heel mooi zijn

Link naar reactie
  • 0

Tja dan kan je dus een bestaand tijdregistratiesysteem gebruiken. Nadelen:

 

- duur om bij iedere klant te installeren

- geen controle op kamerniveau

- readers moeten aangesloten worden op klantnetwerk, anders moet je een heel netwerk aansluiten (als dat al mogelijk is)

- bij reader met lokale opslag heb je weer het nadeel dat je ze allemaal met een laptop langs moet gaan om ze uit te lezen

 

Als je dat toch wilt:

http://www.kaba.nl/NL/TA/tijdregistratie.html

 

Om het probleem van het aansluiten op een netwerk te voorkomen, kan je ook nog gsm readers gebruiken. Is een beetje een combi.

 

- plak op iedere kamer een tag

- scan de tag met een reader met ingebouwde gsm-kaart (bestaan)

- de reader zit vast op de schoonmaakkar

- 's nachts (of overdag, wat uitkomt) belt de server alle karretjes af om de gegevens uit te lezen.

 

Met deze applicatie heb je beide voordelen:

- je hoeft niet aan te sluiten op het netwerk van de klant

- nergens iets "vast" monteren

- mobiele readers, dus de tijd per kamer kan worden geregistreerd

- aanschafkosten beperkt zich tot de readers per kar en een belserver

- geen gsmabonnenemten maar gewone prepaids

 

Er is een tijd geleden een proef geweest met Maas Vending Machines om een gsm module in alle vendingmachines te stoppen zodat zij de server konden sms wanneer een schap leeg dreigde te raken en de server de machine kon bellen om verbruik na te gaan. Ik ben toen (1998) met KPN, Siemens en Maas bezig geweest om dit op te zetten. Is toen afgeketst vanwege de technische protocollen. Omdat het hier een eenvoudige dial-in verbinding zou kunnen zijn, heb je daar nu mee te maken.

 

Succes!

 

 

 

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Als je schoonmakers een gsm met camera hebben, zou je shotcode-stickers kunnen plakken op alle belangrijke lokaties. Werk gedaan? Even scannen. Krijg je centraal een bericht op welk tijdstip de job klaar is. Kun je zelfs per ruimte toepassen. Ik weet alleen niet of er een tijdregsitratiesysteem bestaat voor shotcodes.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Als je schoonmakers een gsm met camera hebben, zou je shotcode-stickers kunnen plakken op alle belangrijke lokaties. Werk gedaan? Even scannen. Krijg je centraal een bericht op welk tijdstip de job klaar is. Kun je zelfs per ruimte toepassen. Ik weet alleen niet of er een tijdregsitratiesysteem bestaat voor shotcodes.

 

Een beetje slimme schoonmaker fotografeert die shotcode en maakt steeds een shot van zijn beeldscherm als ie lekker thuis zit....

Link naar reactie
  • 0

 

Als je schoonmakers een gsm met camera hebben, zou je shotcode-stickers kunnen plakken op alle belangrijke lokaties. Werk gedaan? Even scannen. Krijg je centraal een bericht op welk tijdstip de job klaar is. Kun je zelfs per ruimte toepassen. Ik weet alleen niet of er een tijdregsitratiesysteem bestaat voor shotcodes.

 

Een beetje slimme schoonmaker fotografeert die shotcode en maakt steeds een shot van zijn beeldscherm als ie lekker thuis zit....

 

Ja, maar dat is gemakkelijk te omzeilen door per ruimte een shotcode te maken. Middels de shotcode is dan niet alleen te registreren wie zich in welke ruimte bevindt. In reactie kan ook informatie, zoals bijvoorbeeld een schoonmaakrooster worden toegezonden. Een dergelijk rooster verschilt toch vaak per dag. Zo kun je zelfs eigenlijk een heel personeelvolgsysteem aanleggen. Alsdan wel even denken aan je registratieverplichting o.g.v. de Wbp.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik zal het wat duidelijker maken.

 

Wanneer iemand een project heeft waar twee uur voor staat maar na 30 min al weer weg is kan je dat nu niet controlleren. Het gaat er niet zo zeer om dat ze niet opkomen dagen. (is hier ook niet de vraag)

 

Een adsl met cardreader thuis???? Vergeet het maar, al eens rond gelopen in een schoonmaak bedrijf?

 

Het personeel vertrekt vanuit huis naar het project en na afloop ga ze weer naar huis.(meestal in de avonduren) Dus als ze nu registreren op de lokatie via een pasje ofzoiets dan zal dit heel mooi zijn

 

Hiervoor bestaat een systeem o.b.v. rfid-tags in combinatie met een rfid-reader/gprs toestel. Je kunt op alle schoon te maken objecten een rfid-tag aanbrengen welke door de schoonmaker met een reader gescand moet worden. De rfid-tag bevat niets anders dan een code welke realtime over een beveiligde verbinding naar de centraal database wordt verzonden. De opzichter en/of klant hebben de mogelijkheid om realtime via internet de vorderingen van de werkzaamheden te volgen. Het heeft een hoog big-brother gehalte maar er zijn al enkele grote organisaties die deze toepassing hebben draaien.

 

Ik heb als (startent)consultant een commercieel belang dus als je meer wil weten graag een p.m.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik mezelf de titel Nerd toedicht en dus helemaal dol ben op techniek; de vraag is:

 

Het is een schoonmaak bedrijf met veel objecten welke avonds worden schoongemaakt. Vaak onstaat de discussie over hoelang de schoonmaker aanwezig is geweest en of deze uberhaupt wel zijn geweest.

 

En dat is volgens mij zelfs een stap te ver. De echte vraag is of het schoon is nadat de schoonmak(st)er is geweest. Het kan zijn dat de schoonmaakbranche op een zo laag niveau is beland dat aanwezigheid de maatstaf is maar mijn eerste gedacht is om een, voor de afnemer, eenvoudige registratie mogelijk te maken. Laat bijvoorbeeld de schoonmaker een label op iedere werplek plakken die de gebruiker van die werkplek in een stembus voor schoon / niet schoon stembus kan stoppen. Eens in de zoveel weken die stembus legen en samen met de werkroosters weet je wie niet voldoet. Dat 'stembiljet' kun je uiteraard wel weer voorzien van rfid met of zonder remote scanner om het uit te lezen ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen idee wat voor schaal dat bedrijf heeft (3 medewerkers, 30, of 300) .... maar een ideetje voor een heel simpel systeempje ...

 

ingredienten: 1 pc met internetaansluiting (aanwezig invrijwel ieder bedrijf) en een webcam .... msn messenger aanzetten en pc vergrendelen ..... medewerker komt binnen dient zich te melden voor een bepaalde plek waar de webcam staat opgesteld .... registratie van persoon en tijd ..bij vertrek wederom ...

 

Ik heb geen idee of dit werkt .. je zou het ff moeten testen ...

 

doordat de pc is vergrendeld, en dus enkel met een wachtwoord toegankelijk wordt loop je ook geen risico dat iemand "per ongeluk" gaat zitten internetten terwijl hij/zij zou moeten poetsen.

 

Succes!! Ard

Link naar reactie
  • 0

Als meettechnicus zou ik naar een oplossing zoeken voor het meetprobleem reinheid. Op dit gebied gebeurt er weinig, dat terwijl geautomatiseerd reinigen een echte groeimarkt is (ik heb contact met de eerste afgestudeerde industrieele reinigingstechnoloog van Nederland).

In de onderhoudswereld wordt ook al lang gemeten hoe de conditie van de mechanica is en niet meer alleen dezelfde periodieke onderhoudsbeurten uitgevoert, wat in wezen schoonmaken ook is.

 

Controle op het uitvoeren van taken ruikt naar extra administratie, hoe geautomatiseerd ook.

Je wilt dat het schoon is, dat is het doel van schoonmaken, niet dat er iemand rondloopt die dit uitvoert.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.