• 0

ondernemingsplan kinderdagverblijf

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen een kinderdagverblijf opzetten, wij zijn nu bezig met het maken van ons ondernemingsplan. We hebben genoeg aantekeningen en genoeg ideeen.

Alleen hoe kunnen we een ondernemingsplan zo pakkend en boeiend maken, dat de bank ons helpt?!

Nog een probleem wij hebben bijna geen spaargeld, is er dan een kans dat we bij de bank een lening krijgen|?

Of kunnen we beter nog een paar jaartje gaan sparen ????

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat ondernemingsplan is voornamelijk gericht op de fianciele kant en de feitelijke odnerbouwingervan. Het pakkende en boeiende onderdeel ben je zelf. Jij moet de bank zien te overtuigen.

 

Een finacinciering zonder eigen vermogen is moeilijk, maar in sommige sectoren niet ondenkbaar. Is er helemaal geen vermogen te regelen door een achtergestelde lening van familie bijvoorbeeld? En is er een mogelijkheid om een kinderdagverblijf over te nemen, zodat je daarmee een eigen vermogen realiseert in de vorm van een pand of inventaris en lopende contracten? Ofis er eenmgelijkheid omzo klein te beginnen dat je buiten de wettelijke regels voor kinderdagverblijven valt ( volgens mij kleiner dan 7 kinderen tegelijk) en je op die manier vermogen op kunt bouwen?

Link naar reactie
  • 0

hoe kunnen we een ondernemingsplan zo pakkend en boeiend maken, dat de bank ons helpt?!

 

Een bank helpt niet, een bank leent... als er voldoende zekerheid is op terugbetaling met rente. Met pakkend en boeiend maken van een plan heeft dat niet zoveel te maken. Dat is nu eenmaal de rol van een bank, zoals het de rol is van een kinderopvang om kinderen op te vangen en niet om anderen te helpen met het realiseren van hun plannen.

 

Nog een probleem wij hebben bijna geen spaargeld, is er dan een kans dat we bij de bank een lening krijgen|?

 

Justus zei het eigenlijk al, maar kun je niet klein beginnen en van daaruit opbouwen?

Link naar reactie
  • 0

Zoals gezegd door de anderen zoekt een bank zekerheid, en als je met zijn tweeën niet in staat bent geweest vermogen op te bouwen of te vinden bij vrienden of familie dan maakt dat je situatie niet erg sterk.

 

Als je vooral geld nodig hebt voor je eigen inkomen is dat een extra probleem, voor investeringen in gebouwen is het alweer makkelijker omdat die hopelijk hun waarde behouden of zelfs in waarde stijgen.

 

Misschien kan het ook helpen als je harde toezeggingen hebt van toekomstige klanten. Daarmee bied je enige zekerheid over de inkomsten.

Link naar reactie
  • 0

Dat ondernemingsplan is voornamelijk gericht op de fianciele kant en de feitelijke odnerbouwingervan. Het pakkende en boeiende onderdeel ben je zelf. Jij moet de bank zien te overtuigen.

 

Hoi Justus,

 

Hier sla je de plank mis. Een businessplan zou vooral gericht moeten zijn op de commerciële onderbouwing van je visie, overtuigend geschreven op enthousiaste én realistische wijze. Lees eens deel 1 en 2 van mijn artikelen over businessplanning.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

@Ties ... Justus geeft aan dat een ondernemingsplan voornamelijk gericht is op de financiele kant en de feitelijke onderbouwing ervan. Het pakkende en boeiende deel ben je zelf. Jij moet de bank zien te overtuigen .....

 

In jouw deel 1 begin je uit te leggen dat je een plan met name schrijft wanneer je een financiering van derden nodig hebt ... je maakt (terecht) de opmerking dat er ook mensen zijn die de mening hebben dat je altijd een plan zou moeten schrijven.

 

Naar mijn mening slaat Justus dus de plank niet mis. De getallen in het plan zullen moeten kloppen, hij geeft ook aan dat er sprake moet zijn van een feitelijke onderbouwing (ik neem aan dat hij hierbij doelt op de commerciele kant van de zaak) en er zullen best ondernemers zijn met een pakkende schrijfstijl die hun enthousiasme aardig weten te verwoorden. Maar uiteindelijk zal de persoon zelf (in mijn opinie) altijd de doorslag geven.

 

E.e.a. hangt natuurlijk sterk af van het doel. Het ondernemingsplan is een middel om een bepaal doel te bereiken.

Soms is het enkel bedoeld om je te helpen je ideeen verder vorm te geven, om het mogelijk te maken met anderen over je plannen te communiceren.

Het kan ook bedoeld zijn om een financiering te verkrijgen. De orde van grootte en aard van de financiering (is het 10K voor een eenmanszaak of 10M venturecapital) zal veel invloed hebben op de vereiste inhoud van het plan.

 

Iedere ondernemer is anders, iedere onderneming is anders, ieder ondernemingsplan is anders ....

 

In die zin kun je de plank dus niet mis slaan, je kiest er meer voor om op een andere plank te slaan ...

 

Succes!!! Ard

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

we denken zo 80 duizend nodig te hebben.

Dit is voor het grootste gedeelte de inventaris, de ergonomische producten die je nodig hebt in de kinderopvang zijn helaas niet goedkoop.

Verder voor 3 maanden huur, verbouwingskosten, en alles om het pand zo veilig mogelijk te maken voor de kinderen.

We zijn nu net pas bij het finianciele gedeelte! Dus we moeten nog wat meer op een rijtje zetten maar we denken dat we hier op utkomen.

groetjes Cherish

Link naar reactie
  • 0

@cherish... mijn eerste tip zou zijn, ga eens praten met een vergelijkbaar kinderdagverblijf een kilometertje of 10, 20 verderop ... hoe zijn zij begonnen??? wat hebben zij geinvesteerd? wat zijn de do's and dont's???

 

Je zult verbaasd zijn over wat mensen aan je willen vertellen mits je het een beetje gepast en netjes vraagt. Het is sowieso niet slecht om met potentiele concullega's contacten te hebben en te onderhouden.

 

Veel succes!! Ard

Link naar reactie
  • 0

Beste Cherish,

 

Ik ben bezig met het maken van een ondernemingsplan om een kinderdagverblijf te starten. Via Google kwam ik jouw vraag hieronder tegen. Het is wel weer twee jaar geleden en ik ben benieuwd of het allemaal gelukt is met de financiering en het starten van het kinderdagverblijf.

Verder hoor ik graag je reactie van de bank, want ik heb ook geen eigen vermogen en zit dus in soortgelijke situatie. Waar ik ook benieuwd naar ben is of je een uitgebreide ondernemingsplan opgesteld hebt en hoe het bij de bank in zijn werk ging.

Eigenlijk zijn alle tips e.d. en dingen waar je tegen aangelopen bent welkom.

 

Wat een vragen allemaal he? Maar ik hoop dat je me kunt/wilt helpen.

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Sandra

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.