• 0

Methode van bedrijfsvoering vastleggen.

Goedenmiddag,

 

Ik weet niet of ik bij het juiste adres bent of u mij kan doorsturen naar de juiste afdeling/persoon maar ik leg mijn vraag toch bij u.

 

Kan ik een methode van bedrijfsvoering, die nog niet bekend is, vast laten leggen in een soort clausule om te voorkomen dat mijn idee wordt gestolen? Ik kan hierop geen octrooi aanvragen aangezien het geen tastbaar produkt is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bob van der Vliet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan ik een methode van bedrijfsvoering, die nog niet bekend is, vast laten leggen in een soort clausule

 

Ja.

 

om te voorkomen dat mijn idee wordt gestolen?

 

Nee.

 

Er bestaat juridisch gezien geen eigendom op ideeën. Ze kunnen dus ook niet worden gestolen. En ze kunnen niet worden beschermd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

om te voorkomen dat mijn idee wordt gestolen?

 

Nee.

 

Er bestaat juridisch gezien geen eigendom op ideeën. Ze kunnen dus ook niet worden gestolen. En ze kunnen niet worden beschermd.

 

 

 

 

En dat vind met name de wetenschapper in me nogal vreemd. Dat een idee niet beschermd kan worden. Want in feite is het ook een vorm van creatie. In dat opzicht ook een product. In feite zou het volgens mij wel zo moeten zijn dat die beschermd zou moeten kunnen worden net als een tastbaar product. Volgens (min of meer) dezelfde criteria en werkwijzes.

 

 

"No amount of speculation takes the place of experience."

Charles S Peirce (1839-1914)

Collected Papers of C.S. Peirce (1935)

Link naar reactie
  • 0
En dat vind met name de wetenschapper in me nogal vreemd. Dat een idee niet beschermd kan worden. Want in feite is het ook een vorm van creatie.

 

Ach, de meeste ondernemingsideeën zijn volgens mij nogal triviaal en zijn al 1.000 keer bedacht voor ze worden uitgevoerd.

 

Stel je voor zeg, dat kruidenier Jansen te Lutjebroek het idee 'boodschappen thuis bezorgen' exclusief had geclaimd, dan had Albert het wel kunnen schudden. En het idee 'vensters op het scherm' zou Windows hebben verhinderd.

 

Ik heb het idee 'wijkafhaalpunt voor onlinebestellingen' weleens bedacht (maar ik ben daarmee zeker niet de enige). Mag dat nu nooit meer gerealiseerd worden?

 

Het idee "negatieve zwaartekracht" is van mij... afblijven!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.