• 0

Meerdere Activiteiten vanuit eenmanszaak

Hallo Allemaal,

Ik heb de volgende vraag,

Momenteel heb ik een eenmanszaak en ben voornamelijk actief als zzp'er in de ict sector waar ik meestal langere opdrachten aanneem. Dit gaat prima overigens.

Mijn ondernemingsgeest zit echter niet stil, en ik ben met plannen bezig om zelf een product te ontwerpen in de hosting/asp sfeeren, die ik natuurlijk wil gaan verkopen, dit zou volgend jaar moeten gaan spelen.

 

Mijn vragen, ik kan dit product gaan verkopen onder mijn huidige zaak, maar is dit verstandig, of is het beter voor iets dergelijks een apart bedrijf op te zetten? Hetzelfde geldt voor de boekhouding en andere zaken verbonden aan het bedrijf.

Ik heb een tijd ontwikkel tijd nodig, en in de toekomst wil ik alles, ook mijn zzp werkzaamheden onderbrengen in een bv.

De volgende vragen,

Kan ik de activiteiten beter nu al splitsen, of is dit later handiger?

Hoe zit het met aansprakelijkheid als de dienst onverhoopt uit de lucht is, kan ik hiervoor aansprakelijk worden gesteld?

Ivm mogelijke investeringen, maakt het uit of ik dan een bv of een eenmanszaak heb?

 

Overigens wil ik klein beginnen, maar de bedoeling is dat dit wel gaat uitgroeien tot iets groters,

 

Groeten martijn

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

ik kan dit product gaan verkopen onder mijn huidige zaak, maar is dit verstandig, of is het beter voor iets dergelijks een apart bedrijf op te zetten?

 

Met ASP-diensten heb je al snel te maken met behoorlijke aansprakelijkheidsrisico's, die je misschien beter kunt inkapselen in een rechtspersoon (meestal een bv).

 

Een bijkomende reden die de kosten van de bv zou kunnen rechtvaardigen zou kunnen zijn dat tweemaal een (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering voor de afzonderlijke diensten weleens goedkoper zou kunnen zijn dan één verzekering op het gecombineerde bedrijf (omdat de verzekeraar kijkt naar het hoogste risico en de totale omzet).

 

Hetzelfde geldt voor de boekhouding en andere zaken verbonden aan het bedrijf.

 

Boekhouding lijkt me niet echt de issue. En marketing ook niet, want ook met een eenmanszaak kun je meerdere merken, handelsnamen, internetdomeinen, huisstijlen etc. voeren.

 

Kan ik de activiteiten beter nu al splitsen, of is dit later handiger?

 

Als je het later splitst dan moet je contracten met asp-klanten overhevelen naar de nieuwe bv.

 

Hoe zit het met aansprakelijkheid als de dienst onverhoopt uit de lucht is, kan ik hiervoor aansprakelijk worden gesteld?

 

Uiteraard. Maar je kunt aansprakelijkheid inperken in je algemene voorwaarden en in het contract, en je kunt je ertegen verzekeren.

 

Ik zou zelf een asp-dienst alleen vertrouwen als het behoorlijke beschikbaarheidsgaranties durft af te geven en aansprakelijkheid niet al te zeer inperkt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.