• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zowat dagen op het net verspild om van allebedrijveninden Haag.nl af te komen [...] Ben inmiddels bij de fase beland waarin zij bedreigen met incassobureau

 

Het is mij een raadsel waarom je dagen bezig bent om een factuur te betwisten. Dat is een kwestie van één simpel briefje sturen met als strekking dat er geen opdracht is gegeven en er dus niets verschuldigd is. Dat hoeft echt niet meer dan 10 minuten te kosten. Stuur het voor de zekerheid per aangetekende en gewone post, dan kan de ontvangst niet ontkend worden.

 

Een incassobureau houdt overigens juridisch gezien geen dreiging in. Het kan niets anders doen dan brieven sturen en bellen, wat elke crediteur ook zelf kan doen. Pas als ze escaleren naar een gerechtsdeurwaarder of advocaat wordt het een juridisch verhaal.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het beste is om met dit soort bedrijven nooit zaken te doen. De algemene voorwaarden moeten inderdaad toegezonden worden. Ik zou verwijzen naar de brief die jij geschreven hebt en dringend adviseren de factuur te crediteren. Er zijn overigens ook "bedrijven" die de "huidige" vermelding op een of andere internetgids willen doornemen. Nadien ontvang je dan een factuur voor een ongewenste internetvermelding.

Doe nooit met dit soort bedrijven zaken.

Link naar reactie
  • 0

Als je niet expliciet accoord bent gegaand met een offerte of een orderbevestiging, ben je niets verschuldigd. Blijven reageren dat je de factuur niet accepteerd en vragen waaruit ze opmaken dat je een opdracht verleend hebt (daar hebben ze een handtekening voor nodig). Als ze verwijzen naar algenemen voorwaarden waarin staat dat je automatisch accoord gaat, dan geld dat niet. Dat houden ze nooit overeind voor de rechter. Algemene voorwaarden mogen namelijk niet nodeloos bezwarend zijn.

 

Het probleem is, dat ze je het heel lastig kunnen maken, tot en met beslaglegging aan toe. Niet toegeven, niet bezwijken onder druk. Blijven herhalen dat je bewijs wil van je opdracht, met jouw handtekening erop. Kunnen ze dat niet leveren, dan hebben ze voor de rechter geen kans.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als je niet expliciet accoord bent gegaand met een offerte of een orderbevestiging, ben je niets verschuldigd. Blijven reageren dat je de factuur niet accepteerd en vragen waaruit ze opmaken dat je een opdracht verleend hebt

 

Volgens mij moet je in dit soort gevallen niet vragen, maar stellen. Als je vraagt naar bewijs dan suggereer je dat er wel eens bewijs zou kunnen zijn. Wat je moet doen is meedelen dat er geen opdracht is verleend, dat is duidelijker en je bent er gelijk van af.

Link naar reactie
  • 0

Als je niet expliciet accoord bent gegaand met een offerte of een orderbevestiging, ben je niets verschuldigd. Blijven reageren dat je de factuur niet accepteerd en vragen waaruit ze opmaken dat je een opdracht verleend hebt

 

Volgens mij moet je in dit soort gevallen niet vragen, maar stellen. Als je vraagt naar bewijs dan suggereer je dat er wel eens bewijs zou kunnen zijn. Wat je moet doen is meedelen dat er geen opdracht is verleend, dat is duidelijker en je bent er gelijk van af.

 

OK, je stelt dat je geen opdracht hebt verleend en stuurt de factuur terug.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Ik ben helaas ook getroffen door het virus en kan geen medicijn vinden :'(

 

Nogmaals, Op verzoek van Politie te Ede gewoon niet betalen!

Wij doen het ook niet en na èèn factuur herrinnering hebben wij verder niks van hun vernomen terwijl we de diensten nog steeds gebruiken.

 

Gr Gerben

Link naar reactie
  • 0

Enorm bedankt voor jullie reacties!

 

Voor de duidelijkheid, het bedrijf heeft ons zelf telefonisch benaderd en wij hebben nooit toestemming verleend of enig opdracht gegeven.

 

In de brief heb ik ook duidelijk aangegeven dat wij nooit een opdracht of toestemming hebben verleend. Bovendien heb ik hen vermeld dat ze het telefoon gesprek hebben opgenomen zonder vooraf dit aan ons kenbaar te maken en dat ze oneerlijke en misleidende verkooptechnieken hebben gehanteerd om achteraf onze bedrijfsgegevens te bemachtigen voor hun spooknota’s. Terwijl de bedrijfsgegevens enkel bedoeld waren voor het opsturen van informatie.

 

Ik zal de factuur zeker niet betalen. Ik ben benieuw of zij überhaupt op mijn brief gaan reageren.

 

HAFIDF

Link naar reactie
  • 0

Denk dat het wel goed zal komen HAFIDF... waarschijnlijk geven ze het wel op als je maar steevast volhoudt dat er geen opdracht is gegeven en ze dus helemaal geen vordering op je hebben.

 

Dit soort kwesties zijn vooral vervelend voor mensen die al wel betaald hebben en er dan achterkomen bekocht te zijn. Geld terugkrijgen bij een wanprestatie of ongewenst aangeschafte dienst is meestal aanzienlijk moeilijker dan voorkomen dat je het moet betalen.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn ook gedupeerde van dit bedrijf. Wij hebben met Dhr. Brian Bunnik een jaar geleden telefonisch contact gehad. Zij stelden ons voor om een bedrijfspresentatie te maken, hetgeen achteraf niets anders is dan onze eigen website geknipt en geplakt op hun site. Wij hebben toen afgesproken om dit voor een jaar te doen vanwege de verhuizing van ons bedrijf omdat anders de post niet zou aankomen na een jaar. Dit was allemaal geen enkel probleem.

Totdat wij in maart gebeld werden door Credifin-Nederland.nl te Amstelveen met de mededeling dat Allebedrijven..... een vordering op ons had. Wij hebben nog nooit een aanmanig cq herrinnering ontvangen en waren verbaasd. De toon van dit incassoburo was agressief.

Wij hebben gelijk contact gezocht met de heer Brian Bunnik en kregen hem na enige tijd aan de lijn. Wij verzochten hem het incassoburo te bellen en de zaak te stoppen. Hij zou het gaan uitzoeken en ons hierover terugbellen. Er werd niet teruggebeld en nu na 2 maanden worden wij weer gebeld door Credifin. Wij weer bellen met Allebedrijven... maar de heer Bunnik kan alleen door zijn klantenservice benaderd worden via email. Na het probleem uitgelegd te hebben werden wij 5 minuten daarna weer gebeld door Credifin met de mededeling niet meer naar Dhr. Bunnik te bellen maar naar hun, Credifin. Het voorstel dat ze ons gaven is :

als u de hoofdsom betaald dan betaald Dhr Bunnik de incassokosten.

 

Hier gaan wij niet mee akkoord en zoeken weer contact met de heer Brian Bunnik zonder resultaat. Via google komen wij op deze site en zien dat er meerdere gedupeerde zijn. Wij hebben klanten die onder druk van het incassoburo wel betaald hebben en gelijk schriftelijk hebben opgezegd.

 

Wij gaan proberen om alle bedrijven die zich hebben aangemeld te benaderen en deze kwestie voor te leggen. Dit moet gestopt worden!

Link naar reactie
  • 0

Behalve op AlleBedrijveninNederland zouden jullie je boze pijlen ook kunnen richten op Credifin-Nederland, want dat incassobureau laat zich blijkbaar inzetten door kwestieuze opdrachtgevers.

 

Zouden ze lid zijn van de Nederlandse Vereniging van Incasso-Ondernemingen dan kun je daar een eventuele onzorgvuldige procedure voorleggen. Dat heb ik reeds met succes in praktijk gebracht tegen een incassobureau dat dreigende brieven stuurde om een betwiste vordering te incasseren. Alternatief is Credifin aan te melden bij Incassoklacht.nl!

 

Veel kabaal maken op internet, zorgt ervoor dat er in de toekomst minder mensen benadeeld worden door AlleBedrijveninNederland. Als daarbij ook handlangers zoals Credifin-Nederland genoemd worden, is het voor zulke incasseerders helemaal niet aantrekkelijk om zich voor het karretje te laten spannen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Behalve op AlleBedrijveninNederland zouden jullie je boze pijlen ook kunnen richten op Credifin-Nederland, want dat incassobureau laat zich blijkbaar inzetten door kwestieuze opdrachtgevers.

 

Als ze er nog steeds voor incasseren wel ja, geen idee of dat het geval is natuurlijk. Ik kan me wel voorstellen dat zoiets in eerste instantie ter goeder trouw wordt gedaan, maar zo'n incassobureau moet ook zn verantwoordelijkheid nemen als er een klachtenregen onstaat over een van hun klanten.

 

Verhalen als dit topic zullen er denk ik ook wel aan bijdragen dat minder mensen zomaar betalen om van het gezeur af te zijn - met een beetje googlen op allebedrijvenin en credifin vindt met zo'n thread gemakkelijk genoeg terug.

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf ook zeer slechte ervaringen met Allebedrijvenin. Zoals zovelen van jullie heb ik gelezen. Het is bij mij, bijna allemaal exact zo gegaan als er geschreven is. Heb gisteren echter een rekening gekregen van ingebrekestelling 466,54.

Heb net een klacht ingediend bij die geschillencommissie die ook in een van de berichten voorbij kwam.

Heeft iemand nog tips voor mij.

Link naar reactie
  • 0

Het zou in ieder geval een prachtig persbericht opleveren inderdaad... nu nog een journalist die zn koffie nog niet heeft gehad en het staat met chocoladeletters op de telegraaf :)

 

Overigens is er wel een verschil tussen wat daar gebeurd en wat allebedrijveninnederland doet... die stellen niet dat het een gratis vermelding is, maar een betaalde met een gratis proefperiode. Maarja, als ze dan opzeggingen binnen de proefperiode negeren komt dat misschien ook wel op hetzelfde neer.

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn slachtoffer geworden van dit bedrijf. Wij hebben ook al berichten gehad van CrediFin. Van CrediFin hebben wij wel via de email de geluidsopname gemailed gekregen. We hebben nog 3 dagen te gaan om te reageren anders gaan ze stappen ondernemen. Ik ga morgen Juridisch advies inwinnen bij de Kamer van Koophandel. Ik zal dit forum-item meenemen. VRAAG : Zijn er ,tegen iemand in deze forum-kwestie , al rechtzaken aangespannen ? ???

Link naar reactie
  • 0

In welke zin zijn jullie slachtoffer? Ik neem aan dat de overeenkomst wel is aangegaan (die voicelog is er), maar wat is het probleem precies? Opgezegd maar nooit verwerkt, gewoon ontevreden over de geleverde service, of iets anders?

 

Voor zover ik weet is er nog niemand voor de rechter gedaagd, ik neem aan dat men het hier wel zou vermelden als er een dagvaarding op de stoep valt.

Link naar reactie
  • 0

Zover ik weet heb je daar gelijk in Tonino. Een bedrijf dat netjes werkt maakt inderdaad van te voren keurig bekend dat ze het gesprek opnemen. Naar mijn weten is dat verplicht. Je mag niet zomaar een gesprek opnemen, zonder dit eerst te melden. Maar hoe kan je bewijzen dat dit bedrijf "het" niet aan jou heeft medegedeeld.

 

De ene rechter is niet gevoelig voor bandopname de ander wel. En aangezien www.allebedrijveninnederland.nl staat voor list en bedrog (afgaande van de verhalen die hierboven beschreven staan) mag je er vanuit gaan dat er gewoon wordt verklaard dat de klant op de hoogte is geteld.

 

Kan iemand een opsomming maken van de gedupeerde van dit bedrijf. Volgens mij zijn het er al aardig wat.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand een opsomming maken van de gedupeerde van dit bedrijf. Volgens mij zijn het er al aardig wat.

 

 

Wil ik eventueel wel doen.....Als mensen die gedupeerd zijn een mailtje willen sturen naar p.michielsen@hetnet.nl met als onderwerp :

GEDUPEERD : AlleBedrijven. Vervolgens bredijfsnaam en kontaktpersoon vermelden. Eventueel een korte uitleg van het probleem erbij.Ik zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.

Link naar reactie
  • 0

En ik maar denken dat je niet zomaar gesprekken op mag nemen, zonder dat de ander het weet zeg maar.

 

Normaliter maakt men wel melding van de opname in zulke verkoopgesprekken... sterker nog, er wordt maar een deel opgenomen, wat meestal in het nadeel van de klant is omdat zaken uit het voorafgaande gesprek niet meer aan te tonen zijn.

 

Overigens kan het best zijn dat men verzuimd heeft het te vermelden, maar dat is zoals Rein zegt achteraf ook niet meer te bewijzen.

Link naar reactie
  • 0

Zover ik weet heb je daar gelijk in Tonino. Een bedrijf dat netjes werkt maakt inderdaad van te voren keurig bekend dat ze het gesprek opnemen. Naar mijn weten is dat verplicht. Je mag niet zomaar een gesprek opnemen, zonder dit eerst te melden. Maar hoe kan je bewijzen dat dit bedrijf "het" niet aan jou heeft medegedeeld.

 

...

 

lijkt me dat die mededeling dan ook op is genomen en dus te horen zou moeten zijn

Link naar reactie
  • 0

Klopt. Ze vragen het eerst en het nemen het dan pas op.

 

Maar zolang je niets hebt ondertekend en ze geen bandopname hebben van je toestemming, kunnen ze je niets maken.

 

Ik ben ooit telefonisch benaderd door een bedrijf die een fantastisch product in de aanbieding had. Ik heb ze gevraagd informatie te sturen over desbetreffend product. ( ben je geïnteresseerd? Nooit toehappen. Altijd informatie vrijblijvend laten opsturen). Kreeg ik een brief. Bedankt voor de aankoop. Het product zal zo snel mogelijk naar u worden opgestuurd. HOHO, dat was niet de afspraak. Gelijk een "boze" aangetekende brief terug gestuurd. Twee weken later incasso bureau achter me aan. Toen heb ik even gelachen. Heb desbetreffende incasso bureau gebeld. Kom maar op met die bevestiging van mij. Heb je dat niet? Dan veel succes ermee. Daarna nog drie brieven gehad met dreigingen in vorm van rechtszaken etc. Niet op geregeerd. Die aangetekende brief was voor mij al voldoende bewijsmateriaal. Heb inmiddels al 5 jaar niets meer van desbetreffend incasso bureau gehoord. Het bedrijf is door mijn toedoen bij Tros Radar terecht gekomen. Bleken er al aardig wat geduppeerde rond te lopen.

 

Ook het forum van Radar is een leuk medium om even je verhaal kwijt te kunnen. Of ben ik nu aan het spammen haha.

 

Raak vooral niet onder de indruk van een incasso bureau. Die gebruiken intimiderende tactieken om je af te schrikken. En tegenwoordig kan iedereen kan een incasso bureau beginnen.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Jemig als ik dit leest baal ik dat ik de rekening betaald heb.

 

Vorig jaar zijn wij ook benaderd door allebedrijveninede.nl alleen ik had geen interesse. Dit vertelde ik ook en de heer Smit vroeg mij om een reden. De reden is dat ik gewoon na de proefmaand het vergeet aftezeggen. Geen probleem vertelde heer Smit hij zou ons bellen!!!!!!!

Om toch er maar van af te komen ben ik ermee ingestemd en het gesprek is opgenomen. Na een maand de NOTA in de brievenbus. Ik heb geschreven, email gestuurd maar geen reactie. Een aangetekende brief daar kreeg ik wel een reactie op. Ik heb het hele verhaal aan de meneer uitgelegt en hij zou de band afluisteren. 2 uur later belde hij mij terug en moest concluderen dat er niets mis was met onze afspraak. En dat er niet in was vermeld dat de heer Smit na een maand contact met ons zou opnemen.....Nee natuurlijk niet dat was alleen de overeenkomst. Een voorgeleest verhaaltje.

Daarna kreeg ik inderdaad een rekening van Credifin daar ook het verhaal uitgelegt en daar zouden ze het ook uitzoeken maar nooit iets meer gehoord. Ik heb maar betaald om van het gezeik af te zijn.

 

Berdin

Link naar reactie
  • 0

Vrijwel iedereen trapt hier één keer in, en daarna nooit meer. Niet voor niets zijn veel van dit soort initiatieven op startende ondernemers gericht... Wees dus niet te hard voor jezelf Berdin, je bent niet de enige :)

 

Dwing jezelf bij al dit soort gesprekken (KPN, Wanadoo, leasemaatschappijen, Tele2 ("Ik kan niet geloven dat u er écht voor kiest teveel te blijven betalen..."), advertentieblaadjes, vage websites, de Gouden Gids, lokale reclamemedia) netjes maar resoluut nee te zeggen, af te sluiten en de telefoon neer te leggen. Doe het een keer en je merkt dat het werkt, en je trapt er nooit meer in :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.