• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

Door dit soort organisaties krijgen ondernemers meteen een nare ervaring met telefonische verkoop en kunnen anderen klantenwerving via de telefoon wel vergeten. Heel erg jammer.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben helaas ook getroffen door het virus en kan geen medicijn vinden :'(

 

Nogmaals, Op verzoek van Politie te Ede gewoon niet betalen!

Wij doen het ook niet en na èèn factuur herrinnering hebben wij verder niks van hun vernomen terwijl we de diensten nog steeds gebruiken.

 

Gr Gerben

Het is alweer 5 maanden voorbij en nog steeds niks van allebedrijveninnederland gehoord :D dus ik ben bij!

 

ADVIES: gewoon niet betalen! ;D

 

Gr Gerben

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook de zelfde probleem met deze bedrijf. zij zeggen tegen mij dat de dag dat ze mij gebeld hebben dat het vanaf die dag ingaat terwijl ze mijn advertentie pas 2 weken later op de website gezet hebben. ze sturen de contract naar mij op 2 weken later en de datum op de brief is van 2 weken terug. gelukkig heb ik de enveloppe met de stempel van de Tnt.

 

Ik zou ze niet betalen! ik heb ze ook niet betaald. belt de deurwaarde mij op redfin dat ze naar de rechter gaan.... ik heb ze veel succes gewenst en nooit meer iets van ze gehoord.

 

BETAAL ZE NIET! stelletje (mod edit, onstaafbare aantuiging verwijderd)!!

 

die deurwaarder is ook een (mod edit, onstaafbare aantuiging verwijderd)!!geloof ik... deze begon mij te dreigen..

sukkel!

 

nu heb ik zulk gelijke geschil met topclick (mod edit, onstaafbare aantuiging verwijderd)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Er zijn zoveel mensen door dit bedrijf benadert. Wij hebben in precies de zelfde omstandigheden gezeten. Daarom hebben wij het SAF (Steunpunt AquisitieFraude) ingeschakeld. Je betaalt er wel iets voor maar het is de moeite waard.

 

Het bedrijf in spé weet echter heel goed alleen te dreigen met deurwaarders, rechtzaken e.d. Terwijl ze nooit en te nimmer nakomen wat ze beloven.

Link naar reactie
  • 0

Jazeker, ze hebben de brieven van zowel Allebedrijven en Credifin beantwoordt. Ze sturen je een voorbeeldbrief die jezelf nog eventueel kan aanpassen, met daarin allerlei voorbeelden van rechtzaken waarin de rechter in nadeel van hun heeft gesproken.

Je stuurt dan 3 brieven, teweten 1 naar Allebedrijven, 1 naar Credifin en 1 naar het Steunpunt. De brief waarop je antwoord stuur je aangetekend met antwoord, de andere met een gewone postzegel.

Heb nu ongeveer een maand niets meer van ze gehoord, dus is hoopvol.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Komt vanzelf. Je krijgt eerst incassobureau op je dak, vele malen, post, telefoontjes. Niet betalen dus. Ze zullen dan naar de rechter willen gaan en de plaats Rotterdam kiezen.

Neem contact op met het SAF (aquisitiefraude). Je betaalt er wel iets voor, maar ze kunnen je echt helpen. Heb het zover laten komen en de rechtbank in Rotterdam heeft de zaak doorverwezen naar een plaats hier bij mij in de buurt. Wordt vervolg. Wil je meer weten, neem dan maar even contact op.

M.vr.gr.

Louis

Link naar reactie
  • 0

Zo werken ze nu eenmaal. Heb precies hetzelfde meegemaakt. Alles wordt netjes in hun ogen geregeld, opgenomen, je mag het binnen een maand schriftelijk opzeggen, algemene voorwaarden worden niet toegestuurd en ga zo maar door. Rekening DUS NIET BETALEN, je krijgt een herinnering (2, 3x). Dan zullen ze gaan dreigen om het naar een incassobureau te doen. Ook deze niet betalen. Je zal mail, tel. etc. krijgen van dit incassobureau. Gewoon afwimpelen, hun terug intimideren. En neem contact op met het Steunpunt Aquisitie Fraude (SAF). Zij hebben mij ook geholpen. De rechtzaak die is aangespannen door deze firma is nu terugverwezen naar een rechtbank bij mij in de buurt. Als je nog vragen of andere dingen wilt weten kan je altijd even mailen of berichten.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak nu nagenoeg hetzelfde mee.... arrogantie ten top.

 

14-11-2007 telefonische overeenkomst. Voicelog.

12-12-2007 opzegbrief verstuurd

14-12-2007 factuur ontvangen (ik denk goh zal elkaar gekruisd zijn)

20-12-2007 telefoon waarom ik wil opzeggen. omdat ik niets heb ontvangen en niet weet hoe ik mijn gejatte (copie van mijn site) advertentie kan aanpassen. Welwillend als ik ben geef ik aan wel te willen adverteren maar wel eerst een proef/cq maand langer. Kon niet was niet zomaar mogelijk.

 

Kreeg wel ineens op 21-12-2007 een bevestiging. Met aanmeldings datum 14-11-2007

 

Diverse herineringen later.

 

03-04-2008 Credifin incasso. Gebeld, erg arrogant en moet gewoon betalen

anders word ik gedagvaard. Niet op gereageerd. Word ik weer gebeld door Credifin. Ik zeg ik wil een bevestiging van mijn opdracht.

Krijg netjes voicelog en dergelijke opgestuurd. Niet op gereageerd.

13-04-2008 weer gebeld door credif*ck heeft u alles ontvangen. Ja dat heb ik.

blijf bij mijn standpunt, ik wil bewijs dat het te laat is ontvangen. Maar meneer u weet toch dat niemand de enveloppen bewaard met de stempel data erop. Jammer ik blijf bij mijn standpunt........... dan ga ik u dagvaarden. Prima doe wat u niet laten kunt...

 

En wat schets mijn verbazing... vandaag ontvang ik van Credifin een copie envelop met stempeldatum 18XII 07. :o

En een copie van mijn brief.

 

Wat ik niet begrijp is waarom zij niet op 20-12-2007 mij vertellen dat ik gewoonweg te laat ben!!!! En eigenlijk pech heb. Ze hielden me aan het lijntje met ik ga het overleggen, het is erg druk op het moment bla bla bla.

 

Herinneringen blijven sturen, bellen telkens zelfde verhaal.

 

Ik wil best naar de rechtbank maar hoe sterk sta ik.........

 

Ik vind dit geen nette manier van zaken doen. En alle telefonische verkoop

kaats ik af, toekomstige verkopers moeten maar langs komen of per brief iets regelen, telefonisch JA zeggen doe ik niet meer aan mee!!

 

Hebben jullie misschien een idee "how to handle this"

Link naar reactie
  • 0

De callcenterdames/heren weten erg weinig over wat ze proberen te verkopen namens dit bedrijf. Ik ben al jaren bewust van hun praktijken. Vandaag gebeld door iemand die een paar keer moest terugbellen omdat ze geen raad wist met mijn vragen zoals "waarom staan jullie zelf niet bovenaan in Google".

 

Als klapper de opmerking "wist jij dat Allebedrijveninnederland VERBANNEN is door Google en helemaal niet vindbaar is?"

 

En als tweede klapper "Wist jij eigenlijk wel dat Allebedrijveninnederland al maanden niet werkt"

 

;-)

 

En dan zegt die arme callcenter dame "Ik neem aan dat u geen jaarcontract wilt afsluiten?".

 

"Wat denk je zelf?"

Link naar reactie
  • 0

Proberen ze het nog steeds te verkopen dan? De site is inderdaad lang en breed verdwenen, dus dat lijkt me wel heel erg stug.

 

Overigens goed nieuws voor degenen die nog een betalingsgeschil hebben: Zonder site kun je ze nu ook wanprestatie verwijten, zelfs als de overeenkomst wel op een juiste manier tot stand is gekomen.

Link naar reactie
  • 0

De afgelopen maand zelfs twee keer gebeld. Ik weet uit ervaring dat ze het gesprek opnemen. Om te jennen heb ik ze het hele verhaal / aanbieding uitgebreid laten vertellen, vragen stellen, opnieuw het verhaal laten vertellen. Een dan op het allerlaatst zeggen "nee, ik heb toch geen interesse". Jammer dat ik hun verbaaste reaktie niet op tape heb opgemoen ;D

 

Maar inderdaad. Ze leveren nu wanprestaties voor alle betalende bedrijven

- hun site wordt verbannen door Google

- ze maken hun beloftes niet waar dat ze zelf hoog scoren

- je bedrijf is dus niet te vinden voor 400 euro per jaar

 

Het is nu wachten op verbanning van al hun dochter sites.

Link naar reactie
  • 0

dag

ik heb inmiddels een vervelende kwestie met allebrijvenin, vergelijkbaar met de eerdere berichten hier; ingegaan op aanbieding, opgezegd per post die zij beweren niet te hebben ontvangen, en nu stellen ze dat de opzegging aangetekend had moeten zijn verzonden, wat ik niet wist!

binnenkort incasso, en mijn vraag is nu; wat zijn de ervaringen qua bijstand van fraudemeldpunt, en in hoeverre men doorgaat tot kantonrechter (bedrag onder E400)

 

alvast veel dank voor de reacties,

annet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.