• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, ik heb toch wel eens meegemaakt dat een nota van 400 gulden uiteindelijk resulteerde in een vonnis van 800 Euro... Dus 4x zo veel door allerlei kosten en daar heb ik geen trek in.

 

En of ze hun zaak nou werkelijk doorzetten: ik geloof dat er hier iemand schreef te zijn gedagvaard, maar heb nooit meer vernomen hoe dat nou afgelopen is.

 

We zijn zeer benieuwd!!

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben ook een zeer nare en dure ervaring met deze partij

 

Het is begonnen in 2007, ook telefonisch benaderd, bandje etc etc (bekende verhaal)

 

Binnen de 30 dagen zeggen wij netjes op per email, dit was op de 27ste dag.

Vrijwel direct krijgen wij een email terug dat we schriftelijk moeten opzeggen etc etc..

 

Ok jullie feestje, Dit ook bevestigd per email dat ze brief krijgen en dezelfde dag verzonden.

 

14 dagen later, een rekening van een kleine 400 euro. Huh ???

De telefoon: ja meneer wij hebben niet tijdig uw opzegging binnen..

 

Ja doei.. ik heb bevestiging per email en alles. Zelfs een reactie erop.

 

Was niet voldoende, we moesten en zouden betalen.

 

ja hoor, het herinneringen traject in, enkele malen schriftelijk verweer gevoerd.

en onze vermelding van de website is weggehaald (leverde toch niets op)

 

Nog wat later,, MR Credifin in de brieven bus. onze client(e) Allebedrijvenin BV vorder blablablabl

 

Bij hun ook nog een verweer gevoerd maar nee hoor.. Ze gingen door tot aan de rechter

En dat hebben ze gedaan! Ondanks ons verweer en email ter inzage dat we duidelijk waren voor de 30 dagen omwaren dat we niet verder wilde met de diensten werden we netjes tot betaling veroordeeld!

 

Zo koppig dat ik ben alsnog niet betaald direct maar toen kwam MR Yard (in opdracht van Credifin) de boel stalken met brieven..

 

Ze hebben zelfs een klant van ons aangeschreven of deze nog betalingen aan ons moest verrichten!

Uiteindelijk hebben we 1100 euro betaald voor dit geintje om er vanaf te zijn.

We konden vanwege het "lage" bedrag niet gerechtelijk in verweer helaas.

 

Dus nee een rechter is niet even goed gezind, Ja inderdaad de band opnames zijn niet compleet.

En nee hun administratie klopt niet.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Beste DiverseLab,

 

Jakkes, wat een verhaal.

 

Zeker bij de kantonrechter en bij 'kleine' bedragen ben je overgeleverd aan de willekeur van de rechter en staat geen beroep open. Idioot want e-mail is in de jurisprudentie zeker wel als schriftelijk aangemerkt. Helaas kan je er nu nix meer mee, en na een vonnis kom je idd niet onder betaling uit. Hoeveel had je moeten betalen direct na de uitspraak van de rechter?

 

Dank in ieder geval voor je uitgebreide reactie, ik weet nu dat ze wel durven doorzetten. Mijn 'route' via een onverschuldigde betaling kost me wel tijd en ergernis maar lijkt me dan toch de beste oplossing. Ze zijn nog niet van mij af.

 

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik persoonlijk ben er nog niet klaar mee.

 

Ik heb nu alles betaald inclusief een 600 euro kosten aan briefjes en ebzoekjes van Yard

(ja ik weet het, ben soms te principieel)

 

Ik ga hiermee wel door maar dan langs andere weg, Er zijn ook voldoende steken gevallen langs de kant van allebedrijvenin BV welke ik heel graag ga bundelen en aan het licht brengen :)

 

Of het echt iets uithaalt, Kweet het niet.. Ben realistisch genoeg om in te zien dat zeeeeeer moeilijk zal worden. Echter geeft het me persoonlijk wat meer 'rust' in het feit dat ik alsnog betaald heb..

Link naar reactie
  • 0

Bij hun ook nog een verweer gevoerd maar nee hoor.. Ze gingen door tot aan de rechter

En dat hebben ze gedaan! Ondanks ons verweer en email ter inzage dat we duidelijk waren voor de 30 dagen omwaren dat we niet verder wilde met de diensten werden we netjes tot betaling veroordeeld!

 

Zo koppig dat ik ben alsnog niet betaald direct maar toen kwam MR Yard (in opdracht van Credifin) de boel stalken met brieven..

 

Dat is zeker grondig balen! Toch lijkt het me wel een geval van your mileage may vary, de rechter had wellicht ook in je voordeel kunnen beslissen.

 

Wat was eigenlijk de redenatie van de rechter om je e-mail en dergelijke als bewijs van op tijd opzeggen te verwerpen? Geloofde hij niet dat de e-mail daadwerkelijk verstuurd of ontvangen was, of was de reden dat een e-mail onvoldoende was om op te zeggen en je bijv aangetekend had moeten schrijven?

 

Uiteraard is eigenwijs niet betalen als het vonnis er ligt niet zo'n handige zet, dan weet je feitelijk gewoon dat je het bokje gaat zijn en de kosten zullen oplopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net de eerste aanmaning via de mail gekregen van hun incassobureau. Ze zeggen dat ze er eerder één hebben gestuurd, wel toevallig dat ik het niet ontvangen heb. Nu dreigen ze al met de rechter, zie hier onder.

 

Heeft er iemand tips, wat ik doen kan? Want ik lees dat er al een rechtzaak gewonnen is door ze.

 

---------------------------------------

 

Naar aanleiding van uw emailbericht doen we u dit bericht toekomen.

 

De eerdere ingebrekestelling is vorige week 24 maart jl. via reguliere post richting u verzonden.

 

Onlangs onze eerdere ingebrekestelling hebben wij nog geen betaling ontvangen. Inmiddels heeft cliente opdracht gegeven rechtsmaatregelen te nemen.

 

Te voldoen € 467,04

 

Om dit te voorkomen, sommeren wij u binnen 3 dagen na heden te hebben zorggedragen voor betaling (enzovoort). Bij ingebreke blijven, zien wij ons genoodzaakt terstond de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, met alle daaraan verbonden kosten en narigheden.

 

In afwachting, onder reserve van alle rechten.

 

Hoogachtend,

 

Incassobureau

Link naar reactie
  • 0

Waar heb je gelezen dat ze een rechtzaak hebben gewonnen?

Ik ben geen jurist maar ik zou ze per aangetekende laten weten dat je hebt opgezegd en niet voornemens bent de vordering te voldoen en dat je de werkwijze van hun cliënt misleidend vindt.

Hoe heb je eerder gereageerd op hun facturen trouwens?

 

Kijk ook even naar Voorwerk II.

 

 

In Voorwerk II is het volgende overzicht opgenomen:

 

Bij een hoofdsom van 250 euro, wordt maximaal 37,- (44,03 inclusief BTW) aan incassokosten toegewezen.

Bij een hoofdsom van 500 euro, wordt maximaal 75,- (89,25 inclusief BTW) aan incassokosten toegewezen.

Bij een hoofdsom van 1250 euro, wordt maximaal 150,- (178,50 inclusief BTW) aan incassokosten toegewezen.

Bij een hoofdsom van 2500 euro, wordt maximaal 300,- (357,03 inclusief BTW) aan incassokosten toegewezen.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1164

 

Dus niet alleen is de vordering onterecht, ook de hoogte van de verhoging is te veel, toch? ;-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Hieronder lees je het verhaal dat ik op dit forum heb gevonden (pagina 7)

 

Wij hebben ook een zeer nare en dure ervaring met deze partij

 

Het is begonnen in 2007, ook telefonisch benaderd, bandje etc etc (bekende verhaal)

 

Binnen de 30 dagen zeggen wij netjes op per email, dit was op de 27ste dag.

Vrijwel direct krijgen wij een email terug dat we schriftelijk moeten opzeggen etc etc..

 

Ok jullie feestje, Dit ook bevestigd per email dat ze brief krijgen en dezelfde dag verzonden.

 

14 dagen later, een rekening van een kleine 400 euro. Huh

De telefoon: ja meneer wij hebben niet tijdig uw opzegging binnen..

 

Ja doei.. ik heb bevestiging per email en alles. Zelfs een reactie erop.

 

Was niet voldoende, we moesten en zouden betalen.

 

ja hoor, het herinneringen traject in, enkele malen schriftelijk verweer gevoerd.

en onze vermelding van de website is weggehaald (leverde toch niets op)

 

Nog wat later incacco in de brieven bus. onze client(e) Allebedrijvenin BV vorder blablablabl

 

Bij hun ook nog een verweer gevoerd maar nee hoor.. Ze gingen door tot aan de rechter

En dat hebben ze gedaan! Ondanks ons verweer en email ter inzage dat we duidelijk waren voor de 30 dagen omwaren dat we niet verder wilde met de diensten werden we netjes tot betaling veroordeeld!

Zo koppig dat ik ben alsnog niet betaald direct maar toen kwam MR Yard (in opdracht van Credifin) de boel stalken met brieven..

 

Ze hebben zelfs een klant van ons aangeschreven of deze nog betalingen aan ons moest verrichten!

Uiteindelijk hebben we 1100 euro betaald voor dit geintje om er vanaf te zijn.

We konden vanwege het "lage" bedrag niet gerechtelijk in verweer helaas.

 

Dus nee een rechter is niet even goed gezind, Ja inderdaad de band opnames zijn niet compleet.

En nee hun administratie klopt niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Hieronder lees je het verhaal dat ik op dit forum heb gevonden (pagina 7)

 

Heel verhaal, maar het komt erop neer dat de leverancier wel het aangaan van de overeenkomst kan aantonen, maar de klant niet het opzeggen ervan.

 

Altijd aantoonbaar schriftelijk opzeggen, bij dit soort partijen per aangetekende én per gewone post, zodat de ontvangst juridisch gezien wordt aangenomen. Verzendbewijs en fotokopie bewaren, dan kun je het rustig voor de rechter laten komen en krijg je gelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn onlangs opgelicht door allebedrijvenindenhaag.nl

 

Zowel via de telefoon als schriftelijk als via de E-mail opgezegd.

 

Ze belde mij dat de E-mail niet voldoende was en dat er een brief moest worden gestuurd, dit hebben wij gedaan en uiteraard vonden zij dat ze hem niet binnen hebben gekregen.

 

Ik heb nooit de voorwaarden gekregen en daar gooi ik het op. Zij beweren namelijk dat daarin staat dat het niet via de E-mail mag worden opgezegd. Volgens DAS is een E-mail ook schriftelijk, dus zou het wel moeten kunnen.

Ben benieuwd hoe mijn DAS rechtbijstand hiermee omgaat, vooralsnog ben ik niet van plan een cent te betalen aan deze

Link naar reactie
  • 0

Net benaderd door het incasso bureau en ze zeggen dat ik helemaal nat ga, omdat ik gegevens van hun hier op het forum heb geplaatst. Hiervoor gaan ze me ook nog aanpakken zeggen ze.

 

Het telefoon gesprek was zeer, zeer, zeer irritand, door de dreigende toon.

 

Nu snap ik waarom allebedrijveninnederland, in zee gaan met zo'n incasso bureau.

Ze denken het zelfde en uiten zich hetzelfde. GREIGEND, NEERBUIGEND etc..

 

Ik wacht maar weer af wat er gaat gebeuren.

Ik hoop dat allebebedrijvenin.... (alle variaties daarop) nat gaat!!!!

Link naar reactie
  • 0

Net benaderd door het incasso bureau en ze zeggen dat ik helemaal nat ga, omdat ik gegevens van hun hier op het forum heb geplaatst. Hiervoor gaan ze me ook nog aanpakken zeggen ze.

 

Hahaha! Het moet niet gekker worden!

 

Eerst benaderen ze een van jouw klanten hierover, en dan gaan ze lopen zeuren als jij iets op het internet zet?

 

Nou ja, als er iemand nat gaat hier dan is het wel de boeven van Allebedrijveninnederland en de handlangers van Credifin*, want zoveel negatieve publiciteit kan nooit goed zijn.

 

* links toegevoegd voor onze vrienden van Google

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk hebben we 1100 euro betaald voor dit geintje om er vanaf te zijn.

We konden vanwege het "lage" bedrag niet gerechtelijk in verweer helaas.

*******************************************************************************

 

Huh??? Kon je niet in verweer? Dat is absoluut onmogelijk.

Maar dat zullen zij jouw ook wel op de mouw gespeld hebben.

 

Kun je dat eens uitleggen?

Link naar reactie
  • 0

Net een telefoontje gehad van AllebedrijveninAmsterdam:

 

>"Dag met Anita Nogwat van Alllebedrijven in Amsterdam"

>"Heeft u even tijd? We zien namelijk dat de KvK een recente wijziging in uw bedrijfsgegevens aangeeft. Klopt dat?"

< Waarom wilt u dat weten?

>"Nou, eh... nou... we brengen dat in kaart"

< Waarom brengt u dat in kaart?

> "Ja kijk... (denkpauze)... we doen een wetenschappelijk onderzoek naar Nederlandse bedrijven, we willen dat alle gegevens kloppen"

< Goh, wat nobel.

> "Kunnen we uw gegevens dus ook opnemen?"

< Nou nee.

> "Maar dat is heel handig. Het kost u niks, en u kunt het zien als extra naamsbekendheid en vindbaarheid voor uw bedrijf"

< Mevrouw, ik heb geen zin in een overeenkomst met uw bedrijf. Alle bedrijven in Amsterdam is toch onderdeel van 'Alle bedrijven in Nederland?'

>Waarom wilt u dat weten?

> U zegt dus dat ik voor een bedrijf werk wat niet deugt?

Enzovoort enzoverder. Mevrouw was erg 'beledigd' en stelde voor een prima bedrijf te werken. Op een gegeven moment heb ik de verbinding maar verbroken.

 

Nu vraag ik me af; zijn enkele van deze uitspraken (de dikgedrukte gedeeltes) niet gewoon misleiding?

 

Link naar reactie
  • 0

Is het niet mogelijk een class action lawsuit tegen allebedrijveninnederland te beginnen?

 

Hoeveel slijk staat er wel niet op dit forum over dit bedrijf ?

 

Ik snap dat het niet hetzelfde werkt als in de VS waar je met een kleine groep mensen miljoenen kunt eisen. Maar kun je niet met een aantal mensen die schade hebben geleden een zaak opzetten tegen deze club om ze te dwingen te stoppen met deze misleidingen ? Of erger: dat ze gewoon de deuren moeten sluiten ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Nu vraag ik me af; zijn enkele van deze uitspraken (de dikgedrukte gedeeltes) niet gewoon misleiding?

 

Tja, je zou het wel denken.

 

Aan de andere kant lijkt me het bijv heel lastig hard te maken dat iemand -geen- 'wetenschappelijk onderzoek' aan het doen is naar het een of ander... Zo zou men bijvoorbeeld aan het onderzoeken kunnen zijn hoeveel procent van de nederlandse ondernemers zich geld afhandig laat maken door gladde verkooppraatjes :D

 

Maar kun je niet met een aantal mensen die schade hebben geleden een zaak opzetten tegen deze club om ze te dwingen te stoppen met deze misleidingen ? Of erger: dat ze gewoon de deuren moeten sluiten ?

 

Het schijnt wel te kunnen om als groep te procederen om bijv allemaal je geld terug te krijgen bij een serie (vrijwel) identieke gevallen van acquisitefraude, maar of er meer kan dan dat?

Link naar reactie
  • 0

 

...

< Waarom brengt u dat in kaart?

> "Ja kijk... (denkpauze)... we doen een wetenschappelijk onderzoek naar Nederlandse bedrijven, we willen dat alle gegevens kloppen"

< Goh, wat nobel.

...

 

Nu vraag ik me af; zijn enkele van deze uitspraken (de dikgedrukte gedeeltes) niet gewoon misleiding?

 

 

Ik zou vermoedelijk zijn gaan doorvragen: "Wie doet dat onderzoek? Wat is het doel van het onderzoek? Wanneer zijn de resultaten bekend? Welke onderzoekshypotheses worden getest?" etcetera ad nauseam ;D

 

Het klinkt misleidend idd. Gewoon nee zeggen als je onderbuik dat aangeeft, netjes bedanken, ophangen en verder met ondernemen. Of: zeggen "al mijn gesprekken neem ik op, kunt u even bevestigen dat wat u biedt 100% gratis is en blijft?"

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beetje dit topic zitten lezen. Ben erg blij dat toen ik werd gebeld (2 weken na mijn start) gewoon vriendelijk heb bedankt. Doe zowieso niet aan zulke dingen mee, ik regel mijn publiciteit, reclame, etc zelf wel en als ik behoefte aan zoiets heb dan neem ik zelf contact op met zo`n bedrijf.

 

 

Reactie van deze persoon(in quote) vindt ik opzich wel verdacht, zou zomaar iemand van allebedrijveninnederland.nl kunnen zijn om nog even extra angst te zaaien en mensen die twijfelen om te betalen over de streep te trekken...of misschien ben ik gewoon te achterdochtig.

 

Wij hebben ook een zeer nare en dure ervaring met deze partij

 

Het is begonnen in 2007, ook telefonisch benaderd, bandje etc etc (bekende verhaal)

...

Dus nee een rechter is niet even goed gezind, Ja inderdaad de band opnames zijn niet compleet.

En nee hun administratie klopt niet.

 

Link naar reactie
  • 0
Reactie van deze persoon(in quote) vindt ik opzich wel verdacht, zou zomaar iemand van allebedrijveninnederland.nl kunnen zijn om nog even extra angst te zaaien en mensen die twijfelen om te betalen over de streep te trekken...of misschien ben ik gewoon te achterdochtig.

 

Je bent te achterdochtig in dit geval;-) Ik ken Diverselab en die zijn absoluut niet van Allezwendelaarsinnederland.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat een verhalen en helaas weer zo'n zelfde verhaal toe te voegen aan dit forum.

Ook benaderd door allebedrijvenin... proefabonnement aangeboden. Opgezegd per email, dit was niet voldoende daarna opgezegd per brief (niet aangetekend) en toen facturen ontvangen.

Na vele malen geprobeerd iemand te bereiken hierover, werdt ik na twee weken pas terug gebeld. De situatie uitgelegd en gezegd dat het abonnement stop gezet moet worden. Helaas kon dit niet meer, ik moest mijn afspraken nakomen en nu zit ik waarschijnlijk vast aan dezelfde verhalen die ik terug lees op dit forum.

Nu krijg ik alleen nog maar betalingsherinneringen.

 

Graag onderneem ik iets tegen dit soort bedrijven.

Dit al gemeld bij fraudemeldpunt.nl maar zal waarschijnlijk niets uithalen

Wat nu te doen? gewoon afwachten of rechtsbijstand al inschakelen?

Ik lees dat al vele het gewoon afwachten maar er zijn ook gevallen van bedrijven die al veel hebben moeten betalen.

 

iedere suggestie is welkom

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.