• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk idd dat het lastig is er met 1 uitspraak korte metten mee te maken. Dat zou wellicht wel gaan als het bijvoorbeeld ging via 1 formulier dat voor iedereen exact hetzelfde was, maar ik kan me zo voorstellen dat de inhoud van de gesprekken (in ieder geval op detail) van geval tot geval verschilt.

 

Daarnaast zit je nog met mensen die wel tijdig hebben opgezegd, maar waarvan allebedrijven beweert nooit een opzegging te hebben ontvangen, en wellicht een andere groep die niet tijdig heeft opgezegd, of niet eens wist dat er op een gegeven moment een betaalde 'dienst' geleverd ging worden.

Link naar reactie
  • 0

 

Hmm. In plaats van collectief een advocaat ter verdedging in te huren, kun je ook denken aan een juridische aanval. Nu zit ieder voor zich te mopperen op forum zoals dit, maar afgezien van een meldpunt is er geen enkel actie-alternatief. Terwijl er met wat goede wil en expertise en gezamenlijke inzet toch wel iets te doen moet zijn.

 

* vaststellen hoe zulke gidsen uit de zoekresultaten van Google geweerd kunnen worden

* vaststellen hoe zulke gidsen van het internet geweerd kunnen worden (ISP's)

* een tactiek uitstippelen (met een goeie advocaat) om de speelruimte van deze dubieuze acquisiteurs kleiner te maken

 

Gewoon een kwestie van jurisprudentie creëren over al die valsigheidjes in het verzamelen van handtekeningen, in het automatisch verlengen, in de berekening van kosten, in het gebrek aan prestatie, in de incassoprocedure. En geld terug eisen!

 

Dus als vijftig boze mensen elk 100 euro bijdragen, hebben we een start.

 

Ken-iemand nog een goeie avocaat? ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Gewoon een kwestie van jurisprudentie creëren over al die valsigheidjes in het verzamelen van handtekeningen, in het automatisch verlengen, in de berekening van kosten, in het gebrek aan prestatie, in de incassoprocedure.

 

Lastig geval natuurlijk. Consumenten worden in zekere mate wel door de wet (oneerlijke handelspraktijken etc) beschermd tegen dit soort acquisitie, maar als ondernemer heb je daar niet zoveel aan.

 

Zo'n gids uit de google resultaten werken heeft denk ik niet eens zin (als het al kon), goed scoren doen ze toch al niet, en verkopen doen ze door zelf actief ondernemers te bellen, niet doordat iemand bij hen terecht komt. Van internet weren zal ook niet gaan, hun hostingtoko zal ze echt niet buiten zetten zolang ze de rekening betalen en geen misdrijven plegen via de gehuurde ruimte.

 

Voor zover ik kan zien is het enige dat eraan te doen is waarschuwen...

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal.

 

Ook ik zit in het zelfde schuitje zoals de meesten hier.

 

Ik denk dat we, in ieder geval ik, ga bestrijden met auteursrecht!

 

Op mijn site staat het volgende duidelijk vermeld:

 

Auteursrechten en databank rechten ten aanzien van deze pagina's worden uitdrukkelijk voorbehouden. Niets van deze pagina's mag worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm of op welke andere wijze dan ook, en evenmin in een retrieval systeem worden opgeslagen, zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de rechthebbenden.

 

Men zou een "Link" plaatsen en geen duplicatie van mijn website.

 

Hier een paar voorbeelden van de definitie "Link":

 

Link

Verwijzing op een webpagina naar een andere site of pagina op het internet. Door met de muis op de verwijzing te klikken wordt verbinding gemaakt met de andere locatie..

 

Link

De url (het adres naar de website) die gekoppeld is aan een link of banner waar de bezoeker op kan klikken om naar de pagina tegaan van de adverteerder.

 

Link

Andere woorden voor een link zijn ook Hotlink of Hyperlink. Door een link aan te klikken kan de gebruikers van de ene webpagina naar de andere gaan.

 

Link

Een referentie naar een andere webpagina of bestand.

 

Heeft AllebedrijveninNederland.nl een schriftelijke toestemming gehad van mij?

antwoord: [i]Nee!![/i]

 

Heeft men een Link geplaatst?

antwoord: Ja

 

In de voorwaarden spreken ze over een banner en /of button van uw site en niet het publiceren van complete pagina's.

 

Aangezien hierop ook privé foto's op staan vind ik het niet relevant om die bij hen gepubliceed te hebben, aangezien mijn website bestemd is voor een bepaalde groep mensen.

Tijdens de opnamen word niet gesproken over het publiceren van de website.

Ik heb zelfs een E-mail waarin ze beweren dat je hoger scoord in Google terwijl ik hier heb gelezen dat ze verbannen zijn door Google.

 

(Dit ga ik dan ook gebruiken als verweer).

 

Dit komt uit hun mail naar mij toe:

 

LET OP:

 

U kunt uw trefwoorden kosteloos aanvullen tot maximaal 30 stuks.

 

Rubrieken

 

Uw bedrijf staat genoemd onder vier rubrieken om uw vindbaarheid in Google te verhogen.

 

 

Hieronder vindt u een opsomming van de rubrieken waarin uw bedrijf geregistreerd staat.

a.. Babyspeciaalzaken en babykleding

b.. Verhuur-babyartikelen

c.. Babyartikelen

d.. Praktijken-verloskundigen

 

 

Presentatiepagina

Wij hebben een beknopte samenvatting gemaakt van uw website met daarin de meest relevante zaken die in een duidelijk overzicht te zien zijn.

 

U kunt uw presentatiepagina het gehele jaar kosteloos wijzigen!

 

Klik hier om uw pagina te bekijken.

 

 

Mijn site compleet/gedeeltelijk publiceren?

 

Hiervoor hebben ze nadrukkelijk geen toestemming voor gekregen en ga dan ook met een jurist praten wat de mogelijkheden kunnen zijn voor ons bedrijf.

 

 

Ik houd u allen op de hoogte.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, hier nog een gedupeerde van Allebedrijvenin.nl ( in de categorie, wel opzegging verzonden, volgens Allebedrijvenin.nl nooit ontvangen!)

 

Mijn dossier is nu in handen van een juridisch adviseur. Ik weiger een cent te betalen aan de firma allebedrijvenin.nl. Ik heb ondertussen ook al van Credifin een in gebreke stelling ontvangen met hier boven op even 70,- incassokosten en 20,- dossierkosten. Ik laat het desnoods tot het gerecht komen. !!

 

Ik lees met veel belangstelling dit topic en ben dan ook benieuwd hoe het een ieder verloopt in zijn strijd tegen deze malafide onderneming!

Link naar reactie
  • 0
Hallo, hier nog een gedupeerde van Allebedrijvenin.nl ( in de categorie, wel opzegging verzonden, volgens Allebedrijvenin.nl nooit ontvangen!)

 

 

gokje: niet aangetekend verzonden.

 

Oke, misschien ben ik ouderwets, wantrouwig of zit er zelf een steekje aan mij los maar als ik telefonisch benaderd wordt voor advertenties, bedrijvengidsen telefoonabo's of energieleveringen dan is mijn antwoord steevast dat men maar een schriftelijke aanbieding moet sturen waarna ik dan bij interesse zelf wel contact opneem.

 

in mijn bijna 25 jarig ondernemer zijn vele contracten afgesloten en eigenlijk nooit echte problemen gehad om er weer van af te komen.

 

de enige keer veel moeite moeten door doordat de internetprovider die ik opgezegd had van mening was dat de getekende overeenkomst door hen rechtsgeldig via mail gewijzigd was. Na een lange briefwisseling (altijd aangetekend verzonden, uiteindelijk waren de kosten hoger dan het bestreden bedrag) eind 2008 een aanzegging gehad dat ik voor de rechter gesleept zou worden. Het is nu 2010 en ik heb niets meer van ze vernomen.

 

Ik ga er vanuit dat ze toch eieren voor hun geld hebben gekozen. en mochten ze alsnog langs komen er ligt nog steeds een dik dossier op mijn bureau.

Link naar reactie
  • 1

Ook ik zit in het zelfde schuitje als zovele hier op het forum.

 

Wel opzegging verzonden maar door Alle.... in nooit ontvangen.

Er is echter wel een verschil, ik heb nl ook ruim voor einde 30 dagen per email opgezegd en hun hebben, dezelfde dag, gereageerd op mijn email en ik heb daarmee een bewijs van ontvangst.

 

Zij hebben, na vele brieven en bevestigingen van de brieven, mij een aantal malen gebeld of ik aub wil betalen.

Ik had maar aangetekend moeten versturen waarop mijn antwooord was dat dit niet n hun AVW staat. Het antwoord was "wij gaan ervan uit dat mensen dit weten en dus ook doen" waarop ik hun verteld heb " Ik ga ervan uit dat de brieven die ik shrijf en verstuur dan ook aankomen en niet door ABI worden zoek gemaakt en zij vervolgens de klanten de schuld geven en laten betalen" Ik heb hen ook verteld "als ik zo een bedrijf moet runnen moest ik mij schamen en eens gaan denken of ik niet het verkeerde beroep zou hebben"

 

Deze telefoontjes verliepen niet bepaald vriendelijk en werd ik zeer onbeschoft te woord gestaan.

 

Ik heb hun tijdens de 5 smekende om te betalen en bedreigende telefoontjes medegedeeld dat ze geen geld kregen en hun zaken eerst maar eens op orde moeten hebben.

Dis het ik ook tegen die deurwaarde gezegd. Ik heb hun ook medegedeeld dat wanneer er niet gestopt word met deze onzin er een aanklacht tegen hun komt.

 

Gisteren wederom een email gehad met de vraag te betalen ( PER EMAIL?? IS DIT WEL RECHTSGELDIG DAN?) Ik laat het aankomen op een rechtszaak. ik ga deze hele zwendel door geven aan mijn RB tevens ga ik nog even eea uitzoeken en ik hoop nog meer tegen te komen.

 

Ik ben benieuwd waar het op uit zal lopen.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb uitstel aangevraagd en ik ga nu voor vrijdag de 15e het

bezwaar c/q verweer inleveren (op advies van het SAF), en ga afwachten

en hopen dat de rechter ook inziet dat het handige jongens zijn die op een onbeschofte en misselijke manier misbruik maken van (kleine) ondernemers.

Ik zet dit bericht ook nog even in het forum voor de rest van de gedupeerden en misschien heeft er nog iemand wat zinvolle info... succes allen en ik laat weten hoe het is afgelopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Is er helemaal geen mogelijkheid om dit juridisch te groeperen? De advocaten op HL kunnen hier wellicht hun licht op laten schijnen?

 

Bijvoorbeeld in 2 of 3 groepen? Want het enige verschil is de wijze van opzegging? Dus per e-mail, per post en eventueel aangetekend mocht dat ook problemen geven?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

Het is onthutsend om te lezen hoeveel gedupeerden er intussen zijn van "Allebedrijvenin".

 

Ook wij hebben een abonnement gehad. Na het eerste jaar vonden wij het wel mooi geweest. We hebben daarom keurig en ruim op tijd een opzeggingsbrief aan hen verzonden (niet aangetekend). Vervolgens ontvingen wij toch een factuur voor het nieuwe jaar. Wij waren in de veronderstelling dat dit een administratief foutje van hen was en hebben de factuur en de oorspronkelijke opzeggingsbrief opzij geschoven. Vervolgens werden wij gebeld door iemand van dit bedrijf, met de vraag waarom de factuur nog niet betaald was. Ik heb hem uitgelegd dat wij hadden opgezegd en ons derhalve niet betalingsplichtig voelden. Hij keek het na in zijn systeem en wist mij te vertellen dat zij onze opzeggingsbrief (uiteraard) niet hadden ontvangen. Voor de duidelijkheid hebben wij de bovengenoemde opzeggingsbrief terstond naar een door hem opgegeven faxnummer gefaxt. Hij zei toe dit uit te zoeken en terug te bellen. De volgende dag werden we gebeld door een collega van hem. Deze collega zei de fax ontvangen te hebben, maar dat ik wellicht met de datum op de brief gerommeld zou hebben. Ik heb hierop nogmaals uitgebreid per mail naar hen gereageerd en excuses geeist. In plaats daarvan kreeg ik herinneringen. Ik heb er maar niet meer op gereageerd en de zaak overgedragen aan mijn advocaat. Ondanks zijn bemoeienis ontving ik vervolgens aanmaningen van het incassoburo "Credifin". Omdat mijn betaling uitbleef ben ik eenmaal gebeld door Credifin. Ik heb de beste man vriendelijk doch dringend verzocht om mij vooral niet meer lastig te vallen, wat tot op vandaag ook niet meer gebeurd is. De laatste correspondentie is op 19 november geweest. In deze correspondentie heb ik hen laten weten er vanuit te gaan dat, zonder steekhoudende tegenreactie, dit dossier als gesloten te beschouwen. Tevens heb ik hen laten weten de factuur voor de bemoeienissen van mijn advocaat op te zullen sturen. Hierna heb ik (nog) niets meer vernomen.

 

Gezien de vele soortgelijke gevallen, mogen we inmiddels toch grote vraagtekens zetten bij de integriteit van het bedrijf "Allebedrijvenin". De door hen gebezigde handelswijze en het ontbreken van enige duidelijke en accurate administratie levert op zich een onrechtmatige daad op.

 

Het bedrijf "Credifin" is niet aangesloten bij de NVI (Nederlandse vereniging voor incassoburo's).

 

Mijn advies luidt ; als je de juiste weg hebt bewandeld en absoluut tegoedertrouw hebt gehandeld, betaal dan niets !!!

 

Voor de lezers van het bedrijf "Allebedrijvenin" (die er ongetwijfeld zijn) zou ik alleen nog willen zeggen : "eerlijk duurt het langst en kijk eens goed in de spiegel".

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Gezien de vele soortgelijke gevallen, mogen we inmiddels toch grote vraagtekens zetten bij de integriteit van het bedrijf "Allebedrijvenin". De door hen gebezigde handelswijze en het ontbreken van enige duidelijke en accurate administratie levert op zich een onrechtmatige daad op.

 

Dat valt nog te bezien natuurlijk - ik geloof niet dat iemand inmiddels zo ver is gekomen dat een rechter heeft vast gesteld dat er sprake is van een onrechmatige daad.

 

Probleem is vooral dat dit b2b betreft, en daarbij geen handige consument-beschremende wetgeving als 'oneerlijke handelspraktijken' van toepassing is. Als dat wel het geval was geweest denk ik dat het al lang afgelopen was met deze onzin... terwijl het ondertussen in deze thread al 3 jaar speelt en onverminderd door lijkt te gaan.

Link naar reactie
  • 2

 

Er zijn inmiddels al enkele zaken geweest tegen vergelijkbare 'uitgevers' en zo ontstaat steeds meer jurisprudentie tegen vage gidsen, onduidelijke blaadjes en vooral tegen acquisiteurs die met misleiding hun brood verdienen. Ik zal begin februari eens een overzichtje maken van relevante rechtszaken en initiatieven die tot nieuwe jurisprudentie gaan leiden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag weer een telefoontje van ze gehad met de mededeling dat ze het binnenkort doorspelen naar Credifin.

Kheb voor vanavond de afspraak staan met de advokaat, dus weet vanavond iets meer te vertellen.

Kheb ook nog wat dingen opgezocht bij google zelf over SEO:

 

•Met welke vormen van misbruik worden eigenaren van websites zoal geconfronteerd?

Een heel gebruikelijke manier om zoekmachines op het verkeerde been te zetten, is het maken van schaduwdomeinen. Via listige omleidingen worden de gebruikers dan naar de eigenlijke site geleid. Deze schaduwdomeinen zijn veelal in het bezit van de SEO die zegt te handelen in naam van zijn klant. Als echter de zakelijke relatie met de SEO verslechtert, kan de SEO besluiten om het schaduwdomein te gebruiken om naar een andere site te verwijzen of zelfs naar de site van een van uw concurrenten. Als dat gebeurt, heeft u in feite betaald voor de ontwikkeling van een concurrerende site die geheel in handen is van de SEO.

 

Een andere illegale praktijk is het plaatsen van doorway-pagina's op uw site met daarin enorme hoeveelheden zoekwoorden. De SEO belooft dan dat de site hierdoor relevanter wordt voor meer zoekopdrachten. Dit is echter een principieel foute voorstelling van zaken, aangezien afzonderlijke pagina's vrijwel nooit relevant zijn voor heel veel zoekwoorden tegelijk. Nog geniepiger is echter dat in deze doorway-pagina's vaak ook nog verborgen links zijn opgenomen naar andere klanten van de SEO. Het gebruik van doorway-pagina's is nadelig voor uw positie in de zoekresultaten en in het voordeel van de SEO en andere klanten van de SEO. Daarbij kan het gaan om sites met onfrisse of illegale inhoud.

 

•Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Hier vindt u enkele punten die erop kunnen wijzen dat u te doen heeft met een onbetrouwbare SEO. Deze lijst is verre van compleet. Zodra u twijfelt, kunt u maar het beste afgaan op uw gevoel. U kunt een SEO in elk geval met een gerust hart afwijzen om de volgende redenen:

 

 

[*]De SEO bezit schaduwdomeinen.

[*]De SEO plaatst links naar andere klanten op doorway-pagina's.

[*]De SEO verkoopt software waarmee u zoekwoorden in de adresbalk van de browser kunt invoeren.

[*]De SEO maakt geen onderscheid tussen zoekresultaten en advertenties op de pagina met zoekresultaten.

[*]De SEO garandeert een positie in de zoekresultaten op basis van bizarre, lange zoekwoordcombinaties die u sowieso al een hoge rangschikking zouden opleveren.

[*]De SEO werkt met meerdere aliassen of met valse WHOIS-informatie.

[*]De SEO genereert internetverkeer via nepzoekmachines, spyware of scumware.

[*]De SEO heeft domeinen die uit de index van Google zijn verwijderd of komt zelf niet in de zoekresultaten van Google voor.

 

 

Dus het hoger plaatsen bij Google is niet in handen van derde.

Ik houd u allen op de hoogte.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Alle,

 

Ook wij hebben een vergelijkbaar probleem. In october een telefoon gehad, we zouden infor krijgen per post en de mogelijkheid om binnen 30 dagen af te melden. Helaas, nooit informatie ontvangen en dus hebben we niet kunnen afmelden.

We hebben de factuur ontvangen en na diverse brieven en telefoontjes heeft de heer Dave Janssen me verteld dat ze de incasso gaan inschakelen.

 

Wat moeten we doen? Ik voel me voor het blok gezet wat een K-bedrijf.

 

Jurgen, laat me weten wat je advocaat er van denkt.

 

Geert

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er denk ik een beetje vanaf wat je telefonisch hebt besproken: dat je informatie zou krijgen, of dat je een betaalde vermelding afnam maar die binnen 30 dagen kon annuleren. Als je alleen om informatie gevraagd hebt beschikken zij natuurlijk niet over een call log waarmee een overeenkomst te bewijzen is, en kun je feitelijk gewoon afwachten of ze er een dagvaarding van willen maken of niet.

 

Maar goed, het lastige is waarschijnlijk dat je nu niet meer precies weet wat destijds gezegd en opgenomen is. Je zou hun vordering kunnen betwisten, en stellen niet te betalen zonder dat zij opnames van het telefoongesprek of ander bewijs van overeenkomst overleggen. Mochten ze hun geld via de rechter willen halen zullen ze dat tenslotte ook moeten doen, en dat weten ze waarschijnlijk dondersgoed ;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo, hier nog een gedupeerde van Allebedrijvenin.nl ( in de categorie, wel opzegging verzonden, volgens Allebedrijvenin.nl nooit ontvangen!)

 

Mijn dossier is nu in handen van een juridisch adviseur. Ik weiger een cent te betalen aan de firma allebedrijvenin.nl. Ik heb ondertussen ook al van Credifin een in gebreke stelling ontvangen met hier boven op even 70,- incassokosten en 20,- dossierkosten. Ik laat het desnoods tot het gerecht komen. !!

 

Ik lees met veel belangstelling dit topic en ben dan ook benieuwd hoe het een ieder verloopt in zijn strijd tegen deze malafide onderneming!

 

Bij mij het zelfde verhaal.

Vandaag gebeld met Credifin deze sloeg een taal uit dat ik dacht ?????? ( in het kort het ging over ontlasting en zo) maar wat kunnen we doen tegen dit bedrijf het is toch van de zotte dat dit sort bedrijven nog bestaan en dat tegen deze praktijken niets te doen is als ondernemer en zeker als je alleen staat.

Link naar reactie
  • 0

Apart en vervelend topic.

 

Ik zat mij net te bedenken. Zijn er niet een aantal zaken duidelijk oplosbaar doordat de handtekening of bevestiging gedaan zijn door mensen die niet tekeningsbevoegd zijn?

 

Mijn vrouw heeft hetzelfde meegemaakt bij de onderneming waar zij werkt. Zij zit op de marketing afdeling en ondertekend veel zaken qua plaatsingen e.d., maar eigenlijk is zij niet tekeningsbevoegd. Hiermee zijn ze dus ook vrij simpel onder het allebedrijveninnederland uitgekomen.

 

En daarnaast heeft een klant van mij ook een abbonement. Maar deze is bevestigd door een medewerken op zaterdag die de mail afhandelt. Dus ook hier met 2 telefoontjes eraf gekomen. Beide voorbeelden met "meneer sla de incasso maar over en we zien u voor de rechter".

 

En wat ik begreep moet je een tekenbevoegd persoon ook echt daadwerkelijk aanmelden bij jouw inschrijving van het kvk.

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Nou volgens mijn niet als je online akkoord geeft. Dan is het met een vinkje gedaan.

 

[*]Ten eerste de persoon in kwestie weet vaak niet eens of hij tekenbevoegd is. Is vaak onbekend wat hier de regels voor zijn.

[*]Ten tweede gaat een allebedrijvenin... niet naar de rechter

[*]Ten derde heeft niemand gezworen. Dus meineed gaat het idg niet worden ;)

[*]Ten vierde vragen ze volgens mij hier niet naar. Want dan wordt het doorgestuurd naar de directie. En dit levert de klant een moment op tot bezinning op. En daar zitten ze niet op te wachten.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Deze bedrijven, en er zijn er velen, Seb heeft er al veel over geschreven en ik zelf ook, handelen allemaal hetzelfde. De ene is volhardender, de ander dreigt meer, maar het komt op hetzelfde neer :

 

1. Je wordt benaderd door een bedrijf wat je advertentie wilt doorzetten volgens gemaakte afspraken, vervolg advertentie , whatever....Jij hebt het druk en reageert niet gelijk. Vervolgens valt men je continu lastig om maar die handtekening te zetten. Gefrustreerd als je bent, doe je dit in een opwelling.

 

2. Na ontvangst handtekening wordt je terug gebeld. Let op; er draait een bandje mee, waarop je niet gewezen wordt (in de meeste gevallen)

 

3. Je hebt een advertentie o.i.d. gekocht voor 300 piek. Dacht jij dus.... maar die ad is 300 piek per maand met een contract voor 2 of 3 jaar...

 

4. Wanneer je commentaar maakt, heeft men je telefoongesprek achter de hand (wellicht gemanipuleerd, heb het nooit daadwerkelijk kunnen bewijzen) én men heeft je handtekening !

 

5. Men gaat ervan uit dat je nu bang bent geworden en gaat betalen en/of schikken

 

6. Met een lange adem, boerenverstand, deskundige rechtshulp (verzekering) kun je ze terug ondersneeuwen. Men "verdient ' geld aan de mensen met de korte adem en geen tijd.

 

7. Bedenk dit : het is gewoon een "bedrijfje" wat een pandje huurt, en diverse telefoonnummers heeft. Dus wanneer je eerst belt naar de debiteuren admin en daarna naar het incasso bureau, is de kans groot, dat je dezelfde persoon aan de lijn krijgt !

 

Iedereen sterkte en een lange adem gewenst. Meld je sowieso aan bij SAF, en hou het topic hierover van Frans in de gaten !

 

Bij mij heeft het 1,5 jaar geduurd (ander, maar vergelijkbaar bedirjf) maar nooit meer iets gehoord !

 

Sterkte !

 

Link naar reactie
  • 0

zoals ik al eerder reageerde in het Rayon topic.

Mijn filosofie is heel simpel.

 

Niemand hoeft van mij iets te weten behalve mijn ouders, mijn vrouw, de regering en mensen die nog geld van mij krijgen. En misschien zijn er partijen die denken dat ze in de laatste categorie vallen, maar ik ben een hollander. Dus ik weet van iedereen die geld van mij krijgt bij hun voor en achternaam en de rest boeit mij niet.

 

Kvk en belastingdienst schaar ik in dit geval onder de regering.

 

Alleen blijkbaar zijn er altijd slimme mensen.

Soms transparant. Yes im from nigeria and i have a trustfund, but the coverment is corrupt. So i transer 10 miljoen dollar to your account. And in 2 year i will collect and you can have the interest and 20%. Signed by al jasiera.

En soms minder:

Bij deze verklaar ik de offerte gelezen te hebben maar geen interesse te hebben om dit pakket af te nemen.

 

handtekening

Met handtekening gaat u wel akkoord in het doorzetten van de originele bestelling zoals deze is opgesteld in corps 2...

 

Ik denk dat iedere ondernemer hier wel een keer last van gehad heeft en je kan niet alles voorkomen. Maar zoals Marcel(UP) al zegt. Laat je niet bang maken en let op "laat je niet overbluffen". Ik hoop alleen dat op een of andere manier hier wel een keer paal en perk aan gesteld wordt. Ik ben zelf nu al in het hele puzzelrijk getrapt (geen cent betaald). Nederlandse energiemaatschappij (helaas niet onderuitgekomen), 20 Afrikaanse mailtjes en belletjes met beloftes van miljarden (natuurlijk niet). En eigenlijk iedereen die mij nu opbelt die ik niet ken en die een verkoop verhaal heeft kap ik per direct af. En dit is zonde, want soms zitten er partijen bij die wel wat te melden hebben.

 

Kortom ondernemen brengt ook een hoop dingen met zich mee, waarvan je denkt "héh?".

 

MIcha

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.