• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

En eigenlijk iedereen die mij nu opbelt die ik niet ken en die een verkoop verhaal heeft kap ik per direct af. En dit is zonde, want soms zitten er partijen bij die wel wat te melden hebben.

 

Vaak is het verschil toch wel duidelijk? Iemand die er duidelijk op aanstuurt om telefonisch een of andere overeenkomst aan te gaan zou ik ook niet vertrouwen. Als het een goed product of goede dienst betreft, iets waarop je daadwerkelijk zit te wachten, is er voor de andere partij meestal weinig goede reden om er veel druk achter te zetten.

 

Meer inforrmatie laten opsturen kan best goed zijn, maar let er daarbij op wat voor informatie men zoal wil weten. Om bijvoorbeeld een brochure toe te sturen hoeft men niet zoveel gegevens te weten - wellicht een adres waar het heen moet, maar ook niet meer dan dat. In ieder geval nooit een reeks vragen waarop je 'ja' dient te beantwoorden of iets dergelijks.

 

Overigens zou ik het helemaal geen gek idee vinden om dergelijke acquisitie te verbieden, in ieder geval in de zin dat overeenkomsten niet louter telefonisch kunnen worden aangegaan. In vrijwel alle gevallen is er helemaal geen dwingende reden om er zoveel haast mee te maken, en is heen en weer sturen van een offerte voor akkoord iets dat hoogstens een dag of wat vertraging gaat opleveren. Voor zaken waarbij zo'n dag geen wezenlijk verschil maakt zou het mooi zijn als er wat meer eisen waren aan het daadwerkelijk aangaan van een overeenkomst.

Link naar reactie
  • 2

Nouja wat flauw zegt, zojuist gebeld door onze vrienden van allebedrijveninnederland.nl, de mevrouw aan de andere kant stelde zich netjes voor en vroeg of ik verantwoordelijk was voor de marketing met daarnaast de vraag of ik bekend was met allebedrijveninnederland.nl.

 

Ik reageer met: Ja, jullie zijn toch die louche onderneming die iedereen opbelt, een proefabonnement aansmeert die je vervolgens nooit meer kan opzeggen omdat alles schijnbaar niet aan komt bij jullie om vervolgens lekker "spookfacturen" te sturen met een hele reeks deurwaarders.

 

Het enige wat de mevrouw aan de andere kant hierna deed was stotteren voordat ze ophing ??? ::)

Link naar reactie
  • 0

Nouja wat flauw zegt, zojuist gebeld door onze vrienden van allebedrijveninnederland.nl, de mevrouw aan de andere kant stelde zich netjes voor en vroeg of ik verantwoordelijk was voor de marketing met daarnaast de vraag of ik bekend was met allebedrijveninnederland.nl.

 

Ik reageer met: Ja, jullie zijn toch die louche onderneming die iedereen opbelt, een proefabonnement aansmeert die je vervolgens nooit meer kan opzeggen omdat alles schijnbaar niet aan komt bij jullie om vervolgens lekker "spookfacturen" te sturen met een hele reeks deurwaarders.

 

Het enige wat de mevrouw aan de andere kant hierna deed was stotteren voordat ze ophing ??? ::)

 

LOL Als iedereen dat doet zijn we meteen klaar met die lui. Ik heb net een nieuwe bedrijf ingeschreven. Ik kan niet wachten tot ze me bellen .... ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Briljant... ik denk overigens dat zoiets wel vaker voorkomt naarmate bedrijven een dergelijke reputatie opbouwen.

 

Meestal zijn dat zaken die zich richten op consumenten (energie, telecom en dergelijke), maar blijkbaar heeft allebedrijven het nu voor elkaar dat zelfs ondernemers op die manier reageren :D

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Hier weer een gedupeerde van het bedrijf Allebedrijveninzoetermeer.nl

 

Hier precies een vergelijk baar probleem.

 

28-08-09 telefonisch gesprek gehad, prettig gesprek, duurde ruim half uur, veel uitleg gehad over 3 maanden proeftijd , veel over gepraat , toch belangrijk ivm kijk op statistieken op de website , dat zie je namelijk niet in een zeer korte periode of de advertentie plaatsing wel nut heeft, dus met 3 maanden proefperiode zou er een duidelijk beeld moeten komen. Prima toch, voice log wordt opgenomen, vriendelijke vrouw praat opeens drie keer zo snel, was 't al een beetje zat na drie kwartier, moet weer aan het werk, vrouw vraagt standaard vragen ik ja ja ja ja , in de tussentijd (blijkt later, cd in bezit) gezegd te hebben dus de proefperiode duurt 30 dagen???? Ik heb drie kwartier met de vrouw aan de lijn gezeten en duidelijk over de 3 maanden proefperiode gehad, dat is de grootste reden waarom ik heb toegezegd voor een proefperiode.

 

Toen begon het

 

30-09-09 factuur binnen , gelijk gebeld, begrijp er niets van ook aso ben net begonnen met de proefperiode??

1-10-09 bericht van allebedrijvenin , administratie . Medewerkster die ik aan de telefoon heb gehad is ontslagen wegens valse toezeggingen die zij gaf aan bedrijven???? Dat is dus ook bij mij gebeurd.

 

Kreeg geen achternaam van dhr , dus R gaf aan alsnog annulering opsturen, direkt verstuurd per fax 2-10

 

5-10-2009 brief terug , bedankt voor de opzegging maar hij is te laat dus u zit aan een jaar contract vast.????

 

Ik weer brief terug aangetekend ditmaal , uitleg in de brief gegeven over misleidende informatie voordat het bandje begon te lopen in het telefoon gesprek. dus vraag om de eventuele overeenkomst alsnog te annuleren.

 

19-10-2009 herrinering alle bedrijveninzoetermeer.nl

09-11-2009 herrrinering

30-11-2009 herrinering laatste dan naar credifin

 

 

Ben juridisch advies in gaan winnen juridisch loket te leiden. Situatie voorgedaan , alles uitgelegd. Blijkt dus dat allebedrijvenin algemene voorwaardes binnen 30 dagen had moeten toesturen , hebben ze niet gedaan dus heb ik recht op een afkoelingsperiode ... artikel 7:46D ( wettelijke regel opgenomen in afdeling 9a boek 7 BW , betreffende overeenkomsten op afstand. Bedrijf is verplicht om te informeren over haar identiteit.)

Alsnog per 9-12-2009 opgezegd, deze valt binnen de 3 maanden afkoelingsperiode.

 

Deze regel geld alleen voor particulieren en op zzpers , dan heb je reflexwerking. (aangezien je als zzper ook alleen werkt)

 

11-12-2009 brief terug allebedrijvenin

 

Praten niet over bovenstaand , staat in . Wij hebben een brief ontvangen waarin u aangeeft de overeenkomst tijdig te hebben opgezegd, echter is dit geen geldig bewijsexemplaar.. Wij hebben geen opzegging ontvangen.

 

Volgens mij een standaard brief want deze sloeg niet op mijn aangetekende brief???

 

Nogmaals juridisch advies gezocht en www.consuwijzer.nl en steunpunt acquisitiefraude bezocht via de website en telefonisch , toen kreeg ik een hoop te horen over allebedrijvenin en het advies niet betalen, stond in mijn recht met de afkoelingsperiode.

 

Brief van credifin. Totale kosten 464 euro. effe 115 euro erboven op. Je denkt ook toch niet dat er 1 haar op mijn hoofd zit die aan dit bedrijf en incasso bureau gaat betalen. Als het voor de rechter komt ga ik nog liever 2 dagen in de cel zitten maar betalen zal ik echt niet.....!!! (Begrijp dat credifin of allebedrijvenin deze site ook nog weleens bezoeken ) hierbij zeg ik tot bij de rechtbank.

 

14-01-2010 aangetekende brief gestuurd metdezelfde tekst als boven , recht op afkoelingsperiode van drie maanden omdat hun niet aan hun plichten hebben voldaan, zij hadden mij binnen 4 weken hun algemene voorwaardes op moeten sturen, klaar. Deze heb ik tot nu toe nog niet ontvangen, en de vraag om de opname van de band te ontvangen en klaar.

 

20-01-2010 biref van allebedrijvenin met de digitale handtekening , de voicelog, bla bla bla

 

28-01-2010 vandaag dus , brief van Credifin, 2 a4 vol?? Met heel veel tekst maar geen concreet antwoord op mijn gegeven over dat hun in gebreke zijn omdat ze de algemene voorwaardes niet gestuurd hebben , heb ik netjes op tijd opgezegd dmv afkoelingsperiode waar ik recht op heb. M oet binnen drie dagen geld over gemaakt hebben. Het is nu vrijdag , vanmiddag post gehad. Hebben een advocaat in de familie die ik telefonisch raadpleeg over de brieven, die klapperde met zijn oren , hij heeft hem al via de mail ontvangen , dus maandag gaat er weer een brief uit , dezelfde als de vorige want ook in deze gaan ze niet in op mijn gegeven over hun gebreke ( toezenden van de algemene voorwaardes binnen 4 weken)

 

Stonden een hoop "slordige dingen"in voor een incassobureau. Hoop tekst etc, vinden het gefrusteerd worden?? Hun gefrustreerd, ik niet dan.

 

Nou laat ze maar komen. tot nu toe heb ik juridisch adviseur die zegt niet betalen, meldpunt zegt niet betalen, en ik zeg het ook. Gedupeerde mogen contact opnemen. via een tegenbericht.

Link naar reactie
  • 1

Bovenstaande (simba123) is bijna een kopie van mijn verhaal.

 

Zojuist heb ik allebedrijvenin.nl de laatste kans gegeven om de incassoprocedure op te schorten.

 

Ook in mijn geval wordt er geschermd met de voicelog. Alleen bij het einde van het gesprek meld ik nog dat ik alleen akkoord ga met het geheel wanneer opzeggen even simpel is als lid worden.

Het maandenlange getouwtrek dankzij allebedrijvenin.nl zet dus wat mij betreft een dikke streep door onze zogenaamde overeenkomst.

Ook het verwijt "dan had je maar een aangetekende brief moeten versturen" valt wat mij betreft niet onder simpel kunnen opzeggen.

 

Ze durven niet inhoudelijk op mijn argumentatie in te gaan, ik krijg steeds een copy-paste e-mail terug. (het contact verloopt nu via Credifin, zo te zien hebben zij een goede klant aan allebedrijvenin.nl). Tot de tijd dat allebedrijven de incassoprocedure startte hebben ze verstoppertje gespeeld.

E-mails werd niet op gereageerd, degene die mij belde over de openstaande factuur (Robbie Borsje) weigerde mij een telefoonnummer te geven.

 

Ik werd rond 4 januari gebeld met de melding dat de incasso doorgegeven zou worden aan credifin. Ik heb toen nogmaals verteld dat ik hen geen geld verschuldigd ben. We hebben toen afgesproken dat ik nogmaals een e-mail zou sturen met de reden waarom niet. Op 11 januari zou ik daarover teruggebeld worden. In ieder geval zou tot dat contactmoment de incassoprocedure niet aan credifin overgedragen worden.

Uiteraard is het contacf uitgebleven, en lag er een brief van credifin op de mat.

Hierop heb ik een pittige e-mail gestuurd, en tot mijn verbazing werd ik toen wel gebeld.

De heer Borsje durfde mij doodleuk te vertellen dat hij mij op 1 januari 3 maal heeft proberen te bellen.

Blijkbaar is de definitie van proberen te bellen een poging om ons nummer in te toetsen, wat blijkbaar niet gelukt is?

Omdat het bellen dus niet gelukt is, is er "van bovenaf" besloten om de incassoprocedure toch uit handen te geven.

 

Ondertussen zijn er wat e-mails met credifin heen en weer gegaan, met in de laatste mail dat zij stappen van mijn kant "met vertrouwen tegemoet zien". Da's toch apart, want dat vertrouwen heb ik ook..... en om een qoute van Henny Huisman te gebruiken: er kan er maar 1 de winnaar zijn...

 

Voor de rechter houdt het verhaal van allebedrijvenin geen stand, zeker aangezien ze met de regen van klachten hier zichzelf bij voorbaat al verdacht/ongeloofwaardig maken.

 

Mocht er iemand de procedure al helemaal uitgezeten hebben, laat het weten.

 

Grrrrrroet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

(het contact verloopt nu via Credifin, zo te zien hebben zij een goede klant aan allebedrijvenin.nl).

 

Zou er m'n hand niet voor in het vuur steken dat die twee bedrijven verschillende eigenaren hebben.

 

Kan me de ontstaansgeschiedenis wel voorstellen, eigenaar van Credifin 's avonds tegen zijn vrouw:

 

Miep, gaat niet zo lekker de laatste tijd, onze business. Hoorde net dat de knokploeg van Boris gister was afgetuigd toen we dat geld van dat ouwe mens in de Steenstraat eruit probeerden te meppen, bleek verdomme dat haar zoon eigenaar van de lokale boksvereniging was en net bij moe een ledenvergadering had georganiseerd.

 

Sjee Fred, da's lullig, hoe is 't met Boris?

 

Weet ik veel, kan mij dat nou schelen, ik heb niets meer aan 'm.

 

Maar Fred, wat nu dan?

 

Mmmm, ik las laatst iets over bedrijven op internet zetten, daar kan je poen mee verdienen. Ja, hé goed idee, ff zorgen dat 't juridisch steekhoudend is, alles lekker onduidelijk maken en tsjakka, kassa voor het goede oude Credifin!

 

Link naar reactie
  • 0

...

Blijkbaar is de definitie van proberen te bellen een poging om ons nummer in te toetsen, wat blijkbaar niet gelukt is?

...

 

LOL in dit droefgeestige verhaal een lichtpuntje. Een getergde ondernemer die zijn gevoel voor humor niet verliest.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De heer Borsje durfde mij doodleuk te vertellen dat hij mij op 1 januari 3 maal heeft proberen te bellen.

Blijkbaar is de definitie van proberen te bellen een poging om ons nummer in te toetsen, wat blijkbaar niet gelukt is?

 

Briljant :D

 

Sowieso is het natuurlijk altijd handig op juist op zon- en feestdagen contact te zoeken met je klanten... of zou-ie werkelijk om 5 over twaalf een paar keer gebrobeerd hebben te bellen, wat daadwerkelijk niet lukte omdat het telefoonnet overbelast was? ;)

Link naar reactie
  • 0

Excuus, typefoutje:

Ik zou 11 januari gebeld worden. 1 januari had ik bij voorbaat al niet geloofd ;)

 

Zojuist heb ik het bericht gekregen dat de dagvaarding vervaardigd is.

Op zich vreemd, de uiterlijke betaling staat op morgen (3 februari) op 12:00.

 

Kosten van deze dagvaarding: circa 365 euro.

 

Waar dit tarief op gebaseerd is vraag ik me af, ik vindt overal ongeveer onderstaand tarief.

dagvaarding / sommatie-exploit € 73,89 14,04 € 87,93

 

Dus ook bij de werkwijze van Credifin zet ik mijn vraagtekens.

 

Credifin is ook niet aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Benieuwd wanneer dit topic ooit gesloten gaat worden ...

 

Is er iemand bekend met Robbie Borsje? Of zou dat een fictieve naam zijn?

 

Heeft er verder iemand ooit te maken gehad met Croon Davidovich?

 

Zie

 

http://www.croondavidovich.nl/clienten/credifin-nederland/488

 

en

 

http://www.croondavidovich.nl/

 

Gaat om bedragen boven de 5.000 euro, maar toch ... ze zullen ook wel adviseren onder die 5.000.

 

http://www.croondavidovich.nl/advocaten/38

 

Menno Schmidt en Kees Berendsen gaan daar over de contracten ...

 

Uiteraard niet mijn bedoeling op iemand te bashen maar ik weet inmiddels al een hele tijd dat personen met het IQ van een leeglopende fietsband echt niet zelf met een LOI cursus "Hoe stel ik een contract op?" zoiets op poten zetten.

Link naar reactie
  • 0

Benieuwd wanneer dit topic ooit gesloten gaat worden ...

 

Uiteraard niet mijn bedoeling op iemand te bashen maar ik weet inmiddels al een hele tijd dat personen met het IQ van een leeglopende fietsband echt niet zelf met een LOI cursus "Hoe stel ik een contract op?" zoiets op poten zetten.

 

Sluiten topic? Nooit meer. Nou ja, misschien dat 't een keer over een ander onderwerp of andere firma gaat, maar 't fenomeen zal altijd blijven bestaan. Verhelderend is om eens een blik op de dealerreviews van autoweek.nl te kijken, dan met name naar die "dealers" die consequent laag worden beoordeeld (af en toe heel hoog, maar dan zijn ze 't zelf :) ). Verhelderend in die zin dat je ziet dat het mogelijk is dat dit soort bedrijven heel lang kunnen blijven bestaan.

 

Over croondavidovich wil ik niets zeggen, het zijn namelijk advocaten, met dat soort mensen moet je altijd heel goed uitkijken, je kan ze nog eens tegenkomen! Maar zonder gekheid, ik ken ze niet.

 

Wat die fietsband betreft; je bedoelt daar naar ik aanneem die lui van allebedrij...etc.etc. mee? Ik denk dat je gelijk hebt, volgens mij kost 't best een hoop moeite om iets semi-oirbaars op te zetten op zo'n manier dat 't lijkt dat 't geweldig is om er mee in zee te gaan. Kortom, je moet eerst zelf bedacht hebben wat er allemaal tegen je aangegooid kan worden als je probeert mensen op enigszins fout-pusherige wijze geld uit de zak te kloppen. Dan heb je wel partners nodig die in de riolen van de juridische wereld gaan rondneuzen om te zien welke drollen 't waard zijn om een keer om te draaien.

 

Of zeg ik nu iets onaardigs?

Link naar reactie
  • 0

O ja,

 

Bij de veelgestelde vragen staat het volgende:

 

------

6. Zijn er kosten verbonden voor de wijzigingen aan mijn Bedrijfspresentatie ?

Geen kosten voor uw bedrijfspagina

Nee, hiervoor rekenen wij niets. U heeft de mogelijkheid om het gehele contractsjaar uw bedrijfspresentatie onbeperkt te wijzigen. Mocht u toch vragen hebben staat onze IT-afdeling graag voor u klaar. Klik hier om u aan te melden.

------

 

Mochten ze vol blijven houden dat ik klant bij ze ben, zou het dan helpen om de bedrijfspresentatie dagelijks aan te laten passen.....

Link naar reactie
  • 0

Vandaag een telefoon gesprek gehad met Incassobureau.

 

Toen ik thuis kwam en mijn mail bekeek (wat ik altijd doe en ook de post( er zijn bedrijven die dit niet doen)) de volgende mail.

>>>>>>

Amstelveen, 03 februari 2010

 

Dossier: 20489 / Allebedrijvenin B.V.

 

Geachte heer Vink,

 

Naar aanleiding van het telefoongesprek van hedenmiddag doen we namens client u dit bericht toekomen.

 

Hetgeen door uw gemeld wordt raakt echt kant noch wal en doet de waarheid ernstig geweld aan. Kennelijk heeft u mijn voorgaande brief niet duidelijk en helder gelezen vandaar dat we u dit nogmaals ten overvloede zullen doen toekomen en willen u wijzen op het vet-gedrukte gedeelte:

 

U geeft op 1 september 2009 toestemming tot opname van de een telefonische overeenkomst, het zogenaamde voiceloggesprek.

 

Een overeenkomst komt - kort gezegd - tot stand door aanbod en aanvaarding van dat aanbod, ook indien dit telefonisch geschiedt. Allebedrijvenin legt al haar overeenkomsten vast door een zogeheten voicelog. Eenvoudig gezegd, betekent dit dat de klant vooraf toestemming wordt gevraagd voor het opnemen van onderdelen van het telefoongesprek. Zo die toestemming wordt verkregen en de voicelog bevestigend wordt ingesproken, komt de overeenkomst tot stand. Deze wordt vervolgens digitaal opgeslagen. Later kan dit als bewijs worden gebruikt, zodat beide partijen weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Ik verwijs naar de definities van "Publicatieopdracht" en "Voicelog" in de toepasselijke algemene voorwaarden.

 

Het telefoongesprek heeft, op 1 september 2009 plaatsgevonden en hiervan is destijds een Voicelog gemaakt. Misverstanden, zoals twijfel over het bestaan van de overeenkomst en dwaling, kunnen hierover dan ook niet bestaan. Niet alleen feitelijk maar ook bewijsrechtelijk staat daarom vast dat een overeenkomst van opdracht is gesloten tussen Partijen. U hebt in de toepasselijke algemene voorwaarden kunnen lezen, en u is telefonisch meegedeeld, dat de overeenkomst de eerste maand kosteloos schriftelijk kan worden opgezegd. Cliënt heeft echter geen opzegging noch bewijs ontvangen, zodat de overeenkomst automatisch is verlengd voor een jaar. Voor alle duidelijkheid merk ik op dat de bewijslast - dat een vermeende opzegging mijn cliënt heeft bereikt - op u rust. U had zich er bovendien ook van kunnen vergewissen of uw opzegging wel was ontvangen. Een fax of een aang! etekende b rief was bewijsrechtelijk wellicht verstandiger geweest, maar die keuze hebt u gemaakt.

 

Cliënt houdt u derhalve aan uw betalingsverplichtingen van hoofdsom,rente en incassokosten.

 

Met betrekking tot uw zogeheten opzegging, herhaal ik dat de wijze van opzegging uw keuze is. Daardoor ligt het op uw weg te bewijzen dat deze mededeling Allebedrijvenin heeft bereikt, wat ik nog altijd uitdrukkelijk betwist en waarvan mijn bedrijf nog steeds geen bewijs heeft overgelegd. De verplichting om aangetekend op te zeggen staat niet vermeld in onze algemene voorwaarden. Allebedrijvenin wil de zaken niet moeilijker maken dan noodzakelijk. Evenwel heeft zij weldegelijk het recht te verlangen dat schriftelijk wordt opgezegd in verband met duidelijkheid omtrent wederzijdse rechten en plichten. De wijze van opzegging! is niet v oor niets in het telefoongesprek duidelijk aan bod gekomen en dit is verder duidelijk vastgelegd in de algemene voorwaarden.

 

Tevens is cliënt van mening dat deze kwestie nu geruime tijd doelbewust en stelselmatig door u is en wordt gefrustreerd en dit is niet langer acceptabel. Reden waarom wij de dagvaarding inmiddels hebben vervaardigd. De deurwaarder zal dit exploit binnenkort aan u betekenen. De hieruit voortvloeiende kosten, welke circa € 365,00 bedragen, komen alsdan geheel voor uw rekening.

 

Factuurnummer Datum Vervaldatum Bedrag Rente Totaal

23337 01-10-2009 15-10-2009 € 343,91 € 7,80 € 351,71

 

Hoofdsom € 351,71

Incassokosten

Dossierkosten €

€ 75,00

20,00

BTW 19% € 18,05

 

Totaal € 464,76

 

 

Te voldoen € 464,76

 

Indien u één en ander wilt voorkomen dient u uiterlijk VRIJDAG 5 FEBRUARI 2010 VOOR 12.00 UUR te hebben zorggedragen voor telefonische betaling van € 464,76 [........] onder vermelding van uw dossiernummer.

 

Aan u de keus!!!

 

 

[Aanpassing: naw-gegevens incassobureau verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

Hoezo druk er op zetten.

 

Maar even een vraag aan de deskundige.

 

1. is de mail spam????

2. waarom mag het nu wel per mail. ( was toch niet rechtsgeldig)

 

Wat moet je met dit bedrijf.

Ik denk dat ik Bram maar even ga bellen nu Wilders wat minder getuige mag gebruiken dan heeft Bram wat meer tijd over voor mij...........

Link naar reactie
  • 0

Kosten van deze dagvaarding: circa 365 euro.

 

Waar dit tarief op gebaseerd is vraag ik me af, ik vindt overal ongeveer onderstaand tarief.

dagvaarding / sommatie-exploit € 73,89 14,04 € 87,93

 

Inderdaad ook alweer zoiets - een dagvaarding door een deurwaarder laten bezorgen zou inderdaad ca 70 euro ex btw moeten kosten. Waarom het gebaseerd is is me een raadsel... zelfs als ze er ook de griffierechten mee bedoelen is het bedrag nog te hoog gezien de hoogte van de vordering (dat zou 90 of 160 euro extra zijn, afhankelijk van het preciese bedrag wat ze eisen).

Link naar reactie
  • 0

Deze mail terug gestuurd.

 

Alphen aan den Rijn, 03 februari 2010

 

Dossier: 20489 / Allebedrijvenin B.V.

 

door uw gemeld wordt raakt echt kant noch wal en doet de waarheid ernstig geweld aan. Kennelijk heeft u mijn voorgaande brief niet duidelijk en helder gelezen vandaar dat we u dit nogmaals ten overvloede zullen doen toekomen en willen u wijzen op het vet-gedrukte gedeelte:

 

1 September 2009 t/m 28 September 2009 zijn 28 dagen dit is dus binnen 30 dagen als u de voicelog goed af luister hoort u dit ook dat dit binnen 30 dagen gedaan moet worden en dit per brief moet

 

Link naar reactie
  • 0

beste Jos

 

Als ik het topic lees, dan bekruipt mij het gevoel dat degenen die niet reageren op credifin er eerder vanaf zijn dan degenen die de strijd aangaan.

 

De mail zelf getuigt van een groot amateuristisch gehalte ("aan u de keus", kom op, wat is dat voor kreet van een incassobureau?).

 

Jij hebt als 'schuldenaar' ook recht op een opname van de voicelog. Vraag die maar eens op bij ze met als reden dat je niet gelooft dat er sprake is van een mondelinge overeenkomst.

 

succes

joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

beste Jos

 

Als ik het topic lees, dan bekruipt mij het gevoel dat degenen die niet reageren op credifin er eerder vanaf zijn dan degenen die de strijd aangaan.

 

De mail zelf getuigt van een groot amateuristisch gehalte ("aan u de keus", kom op, wat is dat voor kreet van een incassobureau?).

 

Jij hebt als 'schuldenaar' ook recht op een opname van de voicelog. Vraag die maar eens op bij ze met als reden dat je niet gelooft dat er sprake is van een mondelinge overeenkomst.

 

succes

joost

 

 

Hoi Joost heb ik ook gedaan maar ik moet hem wel hebben voor donderdag 4 feb.2010 17:00 uur

anders kan ik niet op tijd betalen ;D ;D ;D :P ::)

Link naar reactie
  • 0

goed dat je het luchtig opvat. Iets betwisten helpt in dit soort gevallen vaak. Als het echt lastig wordt, dan kan 200 euro voor en omgekeerde blafbrief van een advocaat ook wel eens helpen

 

ciao

Joost

 

Nog iets Joost.

Is het mogelijk dat ik een uitdraai krijg van deze topic.

als het toch voor het gerecht komt (wat ik betwijfel) kan ik dit aan de rechter overleggen.

 

PS:

ze weten ook dat alles wordt opgenomen wordt bij mij bedrijf dus ook ik heb een voicelog gaan we even vergelijken ;) ;) ;D.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

ik heb een jaar of 5 geleden exact zo'n geschil gehad met internetgemeentegids punt nl.

 

Heel de briefwisseling, de teksten, de toon, de handelswijze..... wat een dejá vu ! Ik heb er toen samen met mijn rechtsbijstandsverzekering voor gekozen om terug te blaffen.

 

Ik kan je wel vertellen dat dit de nodige moeite, bloed, zweet en tranen gekost heeft. Het dossier is 3x gesloten geweest, en dus weer heropend aangezien ik dan ineens weer een schrijven kreeg van een zogenaamd hoogstaand persoon.

 

Voor de meeste mensen is het dreigende zinnetje

 

Tevens is cliënt van mening dat deze kwestie nu geruime tijd doelbewust en stelselmatig door u is en wordt gefrustreerd en dit is niet langer acceptabel. Reden waarom wij de dagvaarding inmiddels hebben vervaardigd. De deurwaarder zal dit exploit binnenkort aan u betekenen. De hieruit voortvloeiende kosten, welke circa € 365,00 bedragen, komen alsdan geheel voor uw rekening.

 

voor de meesten genoeg om alsnog overstag te gaan. Deze brief en zin heb ik 4x gehad. Niets mee gedaan.

 

Mijn advocaat heeft een brief geschreven dat men

a) moest ophouden met deze flauwekul

b) anders het maar eens fatsoenlijk moesten onderbouwen

c) inhoudelijk moest gaan reageren op haar schrijven

d) de post naar de advocaat moest, en niet naar cliëny (ik dus

e) zo niet, zou er niet meer gereageerd worden

 

Na een volgend schrijven van hen nog éénmaal exact dezelfde brief verzonden en NOOIT meer iets van gehoord.

 

Heel dit traject heeft 2 jaar geduurd. Nu is de keus aan jullie :

 

Of je vormt een front en pakt ze aan. Massaal aangifte doen van misleiding bijvoorbeeld ? (geen idee hoor, maar wie weet), niet op reageren en het beste er van hopen, of 2 jaar lang je energie steken in dit soort praktijken, terwijl je eigenlijk erg veel andere leukere en nuttigere dingen had kunnen doen.

 

Ik ben blij dat ik gewonnen heb, maar achteraf was het de moeite, energie en de constante spanning eigenlijk niet waard...

 

Succes met je overweging....

 

Marcel

 

(PS ik heb trouwens het opgenomen gesprek in bezit, waarbij je duidelijk kunt horen, dat er iets niet klopt, maar je kunt niet aantoonbaar maken dat er geknoeid is. Of je moet iets meer van CSI afweten dan de gemiddelde mens... ;D)

 

 

Deze link is ook nog wel eens aardig om door te lezen :

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=20857;start=msg180424#msg180424

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn inmiddels enkele zaken geweest waarin dat voice-log niet als bewijs is geaccepteerd en 'de overeenkomst' nietig is verklaard. Het komt erop neer dat de rechter van een telemarketingbedrijf een betere onderbouwing van overeenkomsten vraagt. Incomplete voice-logs en faxen met kleine lettertjes zijn niet acceptabel. Da's bedrog, misleiding of tenminste dwaling van de aangeklaagde partij.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Naar aanleiding van het telefoongesprek van hedenmiddag doen we namens client u dit bericht toekomen.

 

Hetgeen door uw gemeld wordt raakt echt kant noch wal en doet de waarheid ernstig geweld aan. Kennelijk heeft u mijn voorgaande brief niet duidelijk en helder gelezen vandaar dat we u dit nogmaals ten overvloede zullen doen toekomen en willen u wijzen op het vet-gedrukte gedeelte:

 

U geeft op 1 september 2009 toestemming tot opname van de een telefonische overeenkomst, het zogenaamde voiceloggesprek.

 

vervang de datum door 24 augustus en je hebt exect dezelfde brief als ik..... Ze nemen niet eens de moeite om iets nieuws te verzinnen. Tot en met "aan u de keus!!!" toe. Ik kreeg ook drie uitroeptekens ;)

 

Ik merkte trouwens dat ik mijn laatste mail aan credifin aan de heer StuiveRberg had gericht ipv StuiveNberg

 

Eigenlijk wel toepasselijk....

 

Bij nieuws laat ik het weten, mijn termijn is gisteren om 12:00 verlopen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.