• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Twabla of schuurspons...bla bla..ha ha

Het is van mij een stukje (nitwit) tactiek? geweest om zo die productie te formuleren naar de rechter toe. (afwachten hoe daar op gereageerd zou worden).

Als ik het achteraf analyseer blijf ik toch in gewis. Enerzijds wek ik zijn sympathie op (van de rechter),

anderzijds is het ook duidelijk geworden dat hij inderdaad (quote van jouw) gewoon afgeslagen heeft..

M.a.w. niet serieus heeft gekeken naar de betreffende productie(s)...

Wat nu!! (vordering 1ste jaar)

Greetz..

 

Link naar reactie
  • 0

Ok mensen,

 

ik ben dus voor het kanton geweest,

Als je de hele geschiedenis wilt weten, moet je het maar terug zoeken.

Het komt er op neer dat Alle berdr. met 2 man sterk zijn gekomen,

(1 van het hoofdkantoor te Gouda, de ander van de nijmeegse afdeling).

Ze waren er zwaar van overtuigd dat ze gingen winnen,. Ze hebben mij verweten dat ik de cancel mails zou hebben vervalst, de rechter heeft me gevraagd of dit technisch ook mogelijk was, dit heb ik positief bevestigd, (ik ben namelijk ICTer), Daarna moesten we het zelf maar uitzoeken op de gang en boden de Heren naar een hoop gezeik de helft van de kosten (het ging inmiddels over bijna 800,-)...

Ik ben hier niet mee in gestemd. De rechter zei toen nogmaals expliciet dat het alle kanten op zou kunnen gaan...

Ik had er absoluut een kut gevoel over maar..het vonnis; Ik heb gewonnen!

M.a.w. ik had een zeer bekwame rechter.. Ik heb het vonnis als bijlage toegevoegd.

 

Dus jullie allen...Succes!

 

 

 

 

 

HE TOP MAN...... Heb ook problemen met het bedrijf ..... Inmiddels heb ik al vanaf 12 februari geen contact meer gehad.... zie al mijn berichten op deze site.

 

Mochten ze verder willen bij mij , dan kan ik op jouw vonnis effe blij worden. Top man......

Link naar reactie
  • 0

HALLO,

 

GESCHIL - ALLEBEDRIJVENIN.NL

 

 

zijn er meer mensen die SAMEN een STEVIGE vuist willen maken tegen dit bedrijf ?

 

neem dan even contact met mij op ( ook gedupeerde )

 

via

 

scholten@stoffeerder.org

 

samen staan we sterker

 

svp korte uitleg van uw conflict

 

en even er bij vermelden of ik uw mail eventueel door mag sturen naar een belangenbehartiger !

 

( onder andere naar een advokaat in amsterdam / beeldrecht jurist )

Link naar reactie
  • 0

Net worden we voor de derde keer gebeld door dit bedrijf. Ik ben blij dat ik wat meer informatie kon vinden op dit forum. Die verkopers daar beloven goude bergen. Meer bezoekers, hoger in Google, etc, etc. Het is pure [edit.......]

Die maand 'gratis' die ze nu speciaal konden aanbieden aan ons bedrijf, blijkt dus niet gratis te zijn. Mooi dat we hier in intrappen.

 

Een ander puntje is het hele Google verhaal. Ze beloven een betere indexering door Google. Dit is gelul.De sites (www.allebedrijvenin***.nl) zijn van slechte kwaliteit en worden zeer laag gerankt. Dit helpt je bedrijf echt niet.

 

[Edit : je mag iemand nergens van betichten als men daar justitueel niet voor berecht is]

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nieuw hier, en heb niet alle pagina`s gelezen, alleen de beginpagina,

 

Zij hebben mij een hele tijd terug ook benaderd. Ook ik was niet tevreden, kon via mijn statistieken zien dat er slechts 1 persoon via hun site naar de mijne was gegaan, en dat was ik waarschijnlijk nog zelf ook om te kijken of het er wel op stond.

 

Ik heb toen het contract opgezegd en dit via de fax verstuurd, Uiteraard een melding van ontvangst geprint, en deze in mijn administratie gedaan. Kreeg toen netjes een brief dat het proefcontract na afloop niet zou worden omgezet.

Link naar reactie
  • 0

Beste mede-gedupeerden

 

Na een aantal maanden niets meer vernomen te hebben van Credifin, heb ook ik een dagvaarding ontvangen.

Je vraagt je af hoe het mogelijk is dat deze praktijk kan standhouden.

Met verbazing las ik in de mail van Bertus de negatieve houding van de rechter ten opzichte van de verhalen van het forum.

Helaas ben ik er nog niet vanaf, het aanvankelijke gedrag is nu verdubbeld tot plm E800..

 

Annet

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Credifin bijt dus door. Dat is opvallend want incassobureaus die zich om hun goede naam bekommeren nemen afstand van dubieuze acquisitiebedrijven. Op het forum van TROS Radar zie je bv dat Intrum Justitia de vordering opschort wanneer er een verdenking van oplichting is. Er zijn ook voorbeelden van gerenommeerde incassobureaus die zich razendsnel distantiëren van acquisitiefraudeurs.

 

Ben benieuwd hoe Credifin omgaat met de zwarte lijst van SAF & MKB Nederland.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Wellicht hebben ze een hele dubieuze samenwerking. Zou niet voor het eerst zijn dat op hoger level van dit soort bedrijven gewoon een oncassobureau zit.

 

Als je je in de materie verdiept, leer je vanzelf wat lasterlijk of smadelijk is, en wat nog acceptabel is. Er is een hele trits aan dubieuze incassobureaus die aan dubieuze acquisiteurs te koppelen zijn, Credifin hoort daar zeker niet bij. Geen enkele aanwijzing! Je 'wellicht' is dus volslagen ongefundeerd. Besef tevens dat HL te maken krijgt met boze telefoontjes en blafbrieven over dit soort topics, dus beperk je tot ervaringen of verwijzingen naar andere bronnen, en wees zorgvuldig in het formuleren van meningen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het wellicht is gebaseerd op eerdere contacten met Credifin, waarbij telefonisten dingen beweren en je bang maken met dingen die niet waar zijn, zoals beslagleggingen. Misschien was mijn topic eerder niet goed onderbouwd, maar het is wel degelijk ergens op gebaseerd, namelijk eigen ervaringen.

Ik beweer ook niet dat het er een samenwerking is met alle bedrijven maar dat het weliicht zo zou kunnen zijn en dat het me niets zou verbazen.

Link naar reactie
  • 0

Enige suggestie wekken is dan ook al niet verstandig. Als dit 'kwaad' niet langs juridische weg beslecht kan worden, dan is het misschien tijd om dit via de politiek te spelen. Bijvoorbeeld met een standaard langere proef- of bedenktijd en gekwantificeerde resultaatsverplichting voor bepaalde branches.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

alsof de politiek zich bezig gaat houden met dit soort dingen, het levert te weinig stemmen op.

 

Er zijn inmiddels genoeg manieren om na te gaan of een aanbieder wel of niet betrouwbaar is.

 

Er zijn eigenlijk maar 2 manieren om goed om te gaan met advertentie verkopers.

 

1. ophangen en zeggen dat je ze niet nog een moeten bellen.

2. Aanbod schriftelijk laten aanbieden, dan kun je alles rustig bekijken en nakijken op internet De oplichters filter je er dan zo uit.

Link naar reactie
  • 0
alsof de politiek zich bezig gaat houden met dit soort dingen, het levert te weinig stemmen op.

 

Dan heb bij voorbaat je te weinig vertrouwen. Je sleept er nu ook partijen bij zonder enig, concreet bewijs. Al die advertentiebedrijven hebben ook een webhostingbedrijf bijvoorbeeld, maar zijn die dan ook allemaal malafide?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er wordt al twintig jaar op de politiek gehamerd, inmiddels ook door MKB Nederland en andere grote organisaties. Er is een landelijke projectgroep met vertegenwoordiging van BiZa, Justitie en EZ. Er is een speciaal team van de FIOD/ECD in Groningen. Maar wetgeving blijft uit. Het OM blijft bakzeil halen bij de rechter. In de jurisprudentie zijn uitspraken niet goed gecatagoriseerd. En aangifte bij de politie is doorgaans zinloos, omdat ze niet weten onder welke noemer dit valt - zie ook recent onderzoek van de Erasmus Universiteit.

 

In datzelfde onderzoek zijn trouwens bankrekeningen van gekende fraudeclusters doorgelicht (dat kan blijkbaar weer wel) en daaruit is af te leiden dat enkele groepen miljoenen uit de markt halen - al is het merendeel gewoon centengraaijerij.

 

Onderdeel van de aanpak van deze dubieuze uitgevers is incidenteel een zaak laten voorkomen, zeker wanneer de verdediging zwak is, zodat de jurisprudentie warrig wordt. Er zijn nog steeds rechters die redeneren: handtekening gezet, overeenkomst geaccepteerd.

 

Het is met andere woorden: een zootje.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Maar wetgeving blijft uit. Het OM blijft bakzeil halen bij de rechter. In de jurisprudentie zijn uitspraken niet goed gecatagoriseerd. En aangifte bij de politie is doorgaans zinloos, omdat ze niet weten onder welke noemer dit valt - zie ook recent onderzoek van de Erasmus Universiteit.

 

In het strafrecht worden slachtoffers gevoelsmatig (of feitelijk) ook vaak onvoldoende gecompenseerd.

 

En daarom als oplossing een standaard langere proef- of bedenktijd en gekwantificeerde resultaatsverplichting voor bepaalde branches. En voor mijn part een schriftelijke aanbiedingsplicht met acceptatievoorwaarde een elektronische handtekening. Neem desnoods een drempel op van een bepaalde contractwaarde, als al het voorgaande niet voldoende rechtszekerheid biedt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook benaderd en er in 1ste instantie deels ingetrapt; maar gelukkig op tijd een zeer dringende brief gestuurd (aangetekend) met de mededeling dat we er na de proefperiode geen gebruik meer van wilde maken.

 

Tevens had ik bij het telefoongesprek (dat men opneemt) heel duidelijk in mijn antwoorden verwerkt dat ik na een maand kon opzeggen, just 2 be sure ;).

 

Wel staan we nog steeds op die site, er af komen lijkt wat lastiger :s.

Webdesign, php webdevelopment en webhosting; www.hid.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.